Még mindig nincsen hivatalos lista az amerikai és európai WiiWare címekről, de már elég sok információ kiszivárgott a fejlesztőktől. Lássuk, mire számíthatnak a magyar Wii-tulajdonosok május 20-án!
WiiWare összeállításunk előző részei:
1: Bevezetés a WiiWare világába Marióval és pokémonokkal
2: Meleg emósrácok és trutymóból hídépítés - független fejlesztők játékai
3: Cirkusz és kenyér - japán induló címek 1.
4: Bosszúálló szótagírás - japán induló címek 2.
5: A japán indulás tapasztalatai
Először csak gyorsan felsorolnám azokat a japán játékokat, amik a mi régiónkban is letölthetőek lesznek, és már írtunk róluk. Még semmi sem 100%, de állítólag a következőket mi is megkapjuk induláskor:
* Critter Round-up (= Saku Saku Animal Panic)
* Everyone's Pokémon Ranch
* Final Fantasy Crystal Chronicles: My Life as a King
* Star Soldier R
És most lássuk az újdonságokat... az első részben négyet (igazából négy és felet) mutatunk be, a maradék néhány terveink szerint még a héten következik. Lövöldözés és kicsi kacsák a tovább után!
Protöthea (Ubisoft, 1000 Wii pont)
A magyar ékezet ne vezessen félre senkit, ez egy argentin PC-s játék Wii konverziója. (Lásd még: heavy metal umlaut.) Halvány elképzelésem sincsen, mit láthatott az Ubisoft ebben a címben, ugyanis a videó rém unalmas: a felülnézetes repülős-lövöldözős játékokat elsősorban a sebesség élteti, és az a Protötheából hiányzik. Mi ugyanebben a műfajban inkább a Star Soldier R-t ajánlanánk, habár annak is megvannak a maga problémái, mint arról a japán premier kapcsán írtunk.
Ha valaki nagyon kíváncsi, itt elolvashatja, milyen újdonságokat tartalmaz a játék, például: a nunchuckkal lehet irányítani a hajót! (Hú!) A távirányítóval lehet lőni! (Wow!) 3D grafika! (Anyám!) 3 új küldetés! (IGEN, AKAROM!) Ugye ti is egészen izgatottak vagytok? Na jó, kikapcsolom a szarkazmus-modulomat... teljesen komolyan: ha valaki ennyire nem tudja elkölteni azt az 1000 Wii pontot, adja inkább nekünk; igen meglepődnénk, ha ez a játék nem a süllyesztőben végezné. Az Ubisoft már sokszor megmutatta, hogy a Wii fejlesztést könnyű és gyors pénzkereseti lehetőségen túl másnak nem nagyon gondolja, a pocsék Wii játékaik miatt egyszer már elnézést is kértek (német link), de úgy néz ki, azóta se tanultak a dologból.
Gyrostarr (High Voltage, 700 Wii pont)
A Star Soldier R egyszerű, a Protöthea lassú, de ez, ez talán beüt. A Gyrostarr is a shoot-em-up műfajban indul (magyar neve: ticsung-ticsung), de vetélytársaival szemben csak 700 pontba fog kerülni, és többjátékos módok is lesznek benne.
Engem kicsit a Sky Roadsra emlékeztet, csak itt kevesebbet kell ugrálni, de ugyanúgy az űrben elsuhanó versenypálya-szerűségen manőverezhetjük végig a járművűnket. A három űrhajós-lövöldözősből talán ez tűnik a legjobbnak, de egyik sem mozgat meg annyira, hogy rögtön az induláskor megvegyem, annak ellenére, hogy hatalmas Tyrian fan vagyok. (Vagy talán épp azért?)
Toki Tori (Two Tribes, 500 Wii pont)
A Toki Tori eredetileg Game Boy Colorra jelent meg, de a konzol életciklusának igencsak a vége felé, úgyhogy nem is lett nagy siker, annak ellenére, hogy több szakmai díjat is begyűjtött. Én sem játszottam vele, ha valaki netán igen, ne fogja vissza magát, ossza meg velünk az élményeit!
Mindenesetre a Wii feldolgozás előzetese egy aranyos mászkálós jellegű logikai játékot mutat, szerencsére ellenálltak a fejlesztők a kísértésnek és nem erőltették bele a 3D-t a játékmenetbe. Aranyos, nyugis, jól összerakott kis programnak tűnik. Ha sok pálya lesz, 500 pontért igencsak megérheti megvenni! És Toki Tori még Dizzyre is hasonlít.
World of Goo (2D Boy, 1000 Wii pont)
Igen, tudom, már írtunk róla sok szépet és jót, de mostanra egyrészt kiderült a pontértéke (lehetne kevesebb, de ezért a játékért valószínűleg megéri), másrészt van egy kupac új videó, amit mindenképp érdemes lehet áttanulmányozni. Most nem is ragoznám tovább, olvassátok el az előző cikkünket, illetve nézzétek meg az új videókat (kösz, Rodney)!
LostWinds (Frontier Developments, 1000 Wii pont)
Az Elite legendás fejlesztőjének, David Brabennek a fejlesztőcsapata áll a LostWinds mögött, és habár nekik ez a játék feltételezhetően csak apróság, azért nem tűnik úgy, hogy ne próbálták volna meg itt is a maximumot nyújtani. A LostWinds jelentem, jobban néz ki, mint számos dobozos Wii játék.
Szintén a mászkálós-logikai műfaj egyik képviselőjéről van szó, ezúttal 3D-ben (habár alapvetően oldalnézetbeli pályákon), de a Wii korlátai ellenére beigazolódni látszik a mondás, hogy a mai hardvereken csak az a játék csúnya, aminek bénák a fejlesztői. Itt az az újdonság, hogy míg a nunchuckkal irányítjuk a főhősünket (ha jól látom, persze ez az, ami nem látszik egy videón), közben a távirányítóval a képernyőre 'rajzolva' szellőfuvallatok keletkeznek, amelyek pehelykönnyű hősünket átsegítik az akadályokon. Habár itt is minden nagyon nyugis és kellemes, lágy zene szól, stb., mégis az az érzésem, hogy a későbbi szinteken vért fogunk izzadni.
Kattintsatok a videóra, legközelebb pedig várépítéssel, evőbajnoksággal és kalandjátékokkal folytatjuk!!
WiiWare összeállításunk előző részei:
1: Bevezetés a WiiWare világába Marióval és pokémonokkal
2: Meleg emósrácok és trutymóból hídépítés - független fejlesztők játékai
3: Cirkusz és kenyér - japán induló címek 1.
4: Bosszúálló szótagírás - japán induló címek 2.
5: A japán indulás tapasztalatai
Először csak gyorsan felsorolnám azokat a japán játékokat, amik a mi régiónkban is letölthetőek lesznek, és már írtunk róluk. Még semmi sem 100%, de állítólag a következőket mi is megkapjuk induláskor:
* Critter Round-up (= Saku Saku Animal Panic)
* Everyone's Pokémon Ranch
* Final Fantasy Crystal Chronicles: My Life as a King
* Star Soldier R
És most lássuk az újdonságokat... az első részben négyet (igazából négy és felet) mutatunk be, a maradék néhány terveink szerint még a héten következik. Lövöldözés és kicsi kacsák a tovább után!
Protöthea (Ubisoft, 1000 Wii pont)
A magyar ékezet ne vezessen félre senkit, ez egy argentin PC-s játék Wii konverziója. (Lásd még: heavy metal umlaut.) Halvány elképzelésem sincsen, mit láthatott az Ubisoft ebben a címben, ugyanis a videó rém unalmas: a felülnézetes repülős-lövöldözős játékokat elsősorban a sebesség élteti, és az a Protötheából hiányzik. Mi ugyanebben a műfajban inkább a Star Soldier R-t ajánlanánk, habár annak is megvannak a maga problémái, mint arról a japán premier kapcsán írtunk.
Ha valaki nagyon kíváncsi, itt elolvashatja, milyen újdonságokat tartalmaz a játék, például: a nunchuckkal lehet irányítani a hajót! (Hú!) A távirányítóval lehet lőni! (Wow!) 3D grafika! (Anyám!) 3 új küldetés! (IGEN, AKAROM!) Ugye ti is egészen izgatottak vagytok? Na jó, kikapcsolom a szarkazmus-modulomat... teljesen komolyan: ha valaki ennyire nem tudja elkölteni azt az 1000 Wii pontot, adja inkább nekünk; igen meglepődnénk, ha ez a játék nem a süllyesztőben végezné. Az Ubisoft már sokszor megmutatta, hogy a Wii fejlesztést könnyű és gyors pénzkereseti lehetőségen túl másnak nem nagyon gondolja, a pocsék Wii játékaik miatt egyszer már elnézést is kértek (német link), de úgy néz ki, azóta se tanultak a dologból.
Gyrostarr (High Voltage, 700 Wii pont)
A Star Soldier R egyszerű, a Protöthea lassú, de ez, ez talán beüt. A Gyrostarr is a shoot-em-up műfajban indul (magyar neve: ticsung-ticsung), de vetélytársaival szemben csak 700 pontba fog kerülni, és többjátékos módok is lesznek benne.
Engem kicsit a Sky Roadsra emlékeztet, csak itt kevesebbet kell ugrálni, de ugyanúgy az űrben elsuhanó versenypálya-szerűségen manőverezhetjük végig a járművűnket. A három űrhajós-lövöldözősből talán ez tűnik a legjobbnak, de egyik sem mozgat meg annyira, hogy rögtön az induláskor megvegyem, annak ellenére, hogy hatalmas Tyrian fan vagyok. (Vagy talán épp azért?)
Toki Tori (Two Tribes, 500 Wii pont)
A Toki Tori eredetileg Game Boy Colorra jelent meg, de a konzol életciklusának igencsak a vége felé, úgyhogy nem is lett nagy siker, annak ellenére, hogy több szakmai díjat is begyűjtött. Én sem játszottam vele, ha valaki netán igen, ne fogja vissza magát, ossza meg velünk az élményeit!
Mindenesetre a Wii feldolgozás előzetese egy aranyos mászkálós jellegű logikai játékot mutat, szerencsére ellenálltak a fejlesztők a kísértésnek és nem erőltették bele a 3D-t a játékmenetbe. Aranyos, nyugis, jól összerakott kis programnak tűnik. Ha sok pálya lesz, 500 pontért igencsak megérheti megvenni! És Toki Tori még Dizzyre is hasonlít.
World of Goo (2D Boy, 1000 Wii pont)
Igen, tudom, már írtunk róla sok szépet és jót, de mostanra egyrészt kiderült a pontértéke (lehetne kevesebb, de ezért a játékért valószínűleg megéri), másrészt van egy kupac új videó, amit mindenképp érdemes lehet áttanulmányozni. Most nem is ragoznám tovább, olvassátok el az előző cikkünket, illetve nézzétek meg az új videókat (kösz, Rodney)!
LostWinds (Frontier Developments, 1000 Wii pont)
Az Elite legendás fejlesztőjének, David Brabennek a fejlesztőcsapata áll a LostWinds mögött, és habár nekik ez a játék feltételezhetően csak apróság, azért nem tűnik úgy, hogy ne próbálták volna meg itt is a maximumot nyújtani. A LostWinds jelentem, jobban néz ki, mint számos dobozos Wii játék.
Szintén a mászkálós-logikai műfaj egyik képviselőjéről van szó, ezúttal 3D-ben (habár alapvetően oldalnézetbeli pályákon), de a Wii korlátai ellenére beigazolódni látszik a mondás, hogy a mai hardvereken csak az a játék csúnya, aminek bénák a fejlesztői. Itt az az újdonság, hogy míg a nunchuckkal irányítjuk a főhősünket (ha jól látom, persze ez az, ami nem látszik egy videón), közben a távirányítóval a képernyőre 'rajzolva' szellőfuvallatok keletkeznek, amelyek pehelykönnyű hősünket átsegítik az akadályokon. Habár itt is minden nagyon nyugis és kellemes, lágy zene szól, stb., mégis az az érzésem, hogy a későbbi szinteken vért fogunk izzadni.
Kattintsatok a videóra, legközelebb pedig várépítéssel, evőbajnoksággal és kalandjátékokkal folytatjuk!!