WiiWare összeállításunk ötödik része a legfrissebb hírekkel szolgál - elindult Japánban a WiiWare. Reméljük, már Európában sem kell sokat várni, addig is nézzük, milyen újdonságokra derült fény azokkal a játékokkal kapcsolatban, amikről az előző részekben szó volt.
25-én korán reggel indult a szolgáltatás, nyilván a terhelés minimalizálása miatt, és ez be is jött: nem voltak nagyobb kimaradások. Valószínűleg részben ugyanezért, részben pedig azért, hogy ne másra költse el a drága rajongó a Wii pontjait, ezen a héten nincsen Japánban új letölthető cím a Virtual Console-on; viszont az előző héten extra adag retró játékot kapott a nagyérdemű. Most viszont térjünk ki a WiiWare cuccokra...
Előző részek:
1: Bevezetés a WiiWare világába Marióval és pokémonokkal
2: Meleg emósrácok és trutymóból hídépítés - független fejlesztők játékai
3: Cirkusz és kenyér - japán induló címek 1.
4: Bosszúálló szótagírás - japán induló címek 2.
A Square pénzéhes kapitalistaként az utolsó Wii pontokat is kifacsarja a felhasználóból: az új Final Fantasyhez mindenféle extra kiegészítőt lehet letölteni, nem is olcsón: 100-300 pontért.
A Lonpos tényleg olyan ronda, mint amilyenek az előzetes képek alapján látszott, és sajnos az az előző részben kifejtett sejtésem is beigazolódott, hogy az eredeti kirakós játékhoz képest a WiiWare változatban nincsenek 3D-s rejtvények. Ez így viszont még ingyenes flash játéknak is kevés lenne, nemhogy 1000 pontért. Kár érte! (Az már tényleg mindennek a teteje, hogy még az extra pontokért letölthető további rejtvénycsomagok sem készültek el időre.)
Az angyalos-ördögös pasziánsz másfajta, a Windows által szintén sikerrel népszerűsített kártyajátékokat is tartalmaz, ez kellemes meglepetés - viszont nem lehet Wiimote-tal mutogatva irányítani. Hátizé. Nem erről szólna a konzol?
A Saku Saku Animal Panic, már ha hihetünk Chris Kohlernek (ezt egyébiránt ajánlom, ő azon kevés teszter egyike, akiknek a véleményét mindig elolvasom - valamint egy igen kellemes könyvet is írt a témában, amiről majd írni fogunk), viszont első blikkre meglepően szórakoztatóra sikerült... habár ez sem használja a spéci Nintendo irányítást. Vajon a meglehetősen szűkre szabott tárolókapacitás miatt, vagy a fejlesztők lustaságáról van szó? Mindenesetre a játék inkább ügyességi, mint logikai (olyan Zuma-formán), a bekerítendő állatok ugyanis fel-le rohangásznak a farmon, úgyhogy gyorsan kell cselekedni. Már van belőle Youtube videó is, hát az látszik, hogy nem a grafikája miatt fogjuk szeretni (még a "csúszok előre, miközben járok" című hibát is sikerült elkövetni, amire hihetetlen mód allergiás vagyok).
Van már játékmenet-videó a Star Soldier R-hez is, ezt a klasszikus repülős-lövöldözős cuccot inkább vártuk, mint a pasziánszt meg azaknakeresőt tanyai állatterelgetést. Végre valami, ami tényleg úgy néz ki, mint egy tisztességesen összerakott apró videojáték, a grafikában nem is kellett csalódni... viszont meglehetősen rövidek a menetek és kevés a játékmód, így kérdés, van-e értelme megvenni a játékot, hacsak nem vagyunk gyűjtők. Nyüff.
A Dr. Mario viszont meglepetés, mindenféle jóságot tartalmaz: online üzemmódot, négyjátékosos multiplayert, extra Wiimote-os bigyózást, tényleg kihoztak ebből a nyolcvanas évekbeli játékból mindent, amit csak lehetett.
A Pokémon játék éppen olyan, mint azt előre el lehetett képzelni: tiszta Mii Channel, csak az ember Nintendo DS-ről feltöltött pokémonjait is lekezeli. Megnézhetitek a videót, én tényleg csak a legnagyobb rajongóknak ajánlom.
Kimaradt a Mojipittan, erről a nyugati hírportálok nem is nagyon írnak, az előző részben elolvashattátok, hogy miért - bizony ez a játék a Scrabble egy japán szótagíráson alapuló mutáns változata, így nem igazán fogunk vele találkozni. Borzasztó érzés, mert nekem ez a kedvencem a felsoroltakból, nagyon ott van, valahogy így kéne kinéznie egy ideális WiiWare játéknak elképzeléseim szerint. Nézzétek meg!!
A legjobban várt WiiWare játék, a Final Fantasy városépítős mizéria az új információk alapján engem gyanúsan emlékeztet a Sim City Societiesre, amiről nem túl hízelgő dolgokat írtam itt a blogon... de attól még lehet jó. Grafikában mindent ver, elég a többit végignézni, ez egyértelmű; a zenéje is kellemes, ha igazak a hírek. És még a kontroller spéci tulajdonságait is kihasználja - csakúgy, mint a másik kellemes cím, az Okiraku Ping Pong. Ez körülbelül annyit tud, mint a Wii Sports tenisz, és jóval többet, mint a Wii Play pingpong, valamint kb. kétszer olyan jól néz ki, mint azok. Ebben már szívesen aláznám padlóba családtagjaimat, de kérdéses, eljut-e Európába is. Habár a lassan csordogáló hírek alapján az amerikai és európai induló WiiWare összeállítás sokkal erősebb lesz, a japán játékok legjobbjaival (Final Fantasy, Dr. Mario, Star Soldier R), és mellé extra helyi címekkel, mint a World of Goo vagy a Lost Winds. De mikor már?! Habár most először érzem úgy, hogy nem feltétlenül jó a japánoknak, hogy rajtuk próbálnak ki mindent először; nem tűnik még annyira kiérleltnek a WiiWare az indulás alapján.
A végére még egy pingpongos videó... legközelebb pedig ha minden igaz, a Lost Winds és hasonlók következnek.
25-én korán reggel indult a szolgáltatás, nyilván a terhelés minimalizálása miatt, és ez be is jött: nem voltak nagyobb kimaradások. Valószínűleg részben ugyanezért, részben pedig azért, hogy ne másra költse el a drága rajongó a Wii pontjait, ezen a héten nincsen Japánban új letölthető cím a Virtual Console-on; viszont az előző héten extra adag retró játékot kapott a nagyérdemű. Most viszont térjünk ki a WiiWare cuccokra...
Előző részek:
1: Bevezetés a WiiWare világába Marióval és pokémonokkal
2: Meleg emósrácok és trutymóból hídépítés - független fejlesztők játékai
3: Cirkusz és kenyér - japán induló címek 1.
4: Bosszúálló szótagírás - japán induló címek 2.
A Square pénzéhes kapitalistaként az utolsó Wii pontokat is kifacsarja a felhasználóból: az új Final Fantasyhez mindenféle extra kiegészítőt lehet letölteni, nem is olcsón: 100-300 pontért.
A Lonpos tényleg olyan ronda, mint amilyenek az előzetes képek alapján látszott, és sajnos az az előző részben kifejtett sejtésem is beigazolódott, hogy az eredeti kirakós játékhoz képest a WiiWare változatban nincsenek 3D-s rejtvények. Ez így viszont még ingyenes flash játéknak is kevés lenne, nemhogy 1000 pontért. Kár érte! (Az már tényleg mindennek a teteje, hogy még az extra pontokért letölthető további rejtvénycsomagok sem készültek el időre.)
Az angyalos-ördögös pasziánsz másfajta, a Windows által szintén sikerrel népszerűsített kártyajátékokat is tartalmaz, ez kellemes meglepetés - viszont nem lehet Wiimote-tal mutogatva irányítani. Hátizé. Nem erről szólna a konzol?
A Saku Saku Animal Panic, már ha hihetünk Chris Kohlernek (ezt egyébiránt ajánlom, ő azon kevés teszter egyike, akiknek a véleményét mindig elolvasom - valamint egy igen kellemes könyvet is írt a témában, amiről majd írni fogunk), viszont első blikkre meglepően szórakoztatóra sikerült... habár ez sem használja a spéci Nintendo irányítást. Vajon a meglehetősen szűkre szabott tárolókapacitás miatt, vagy a fejlesztők lustaságáról van szó? Mindenesetre a játék inkább ügyességi, mint logikai (olyan Zuma-formán), a bekerítendő állatok ugyanis fel-le rohangásznak a farmon, úgyhogy gyorsan kell cselekedni. Már van belőle Youtube videó is, hát az látszik, hogy nem a grafikája miatt fogjuk szeretni (még a "csúszok előre, miközben járok" című hibát is sikerült elkövetni, amire hihetetlen mód allergiás vagyok).
Van már játékmenet-videó a Star Soldier R-hez is, ezt a klasszikus repülős-lövöldözős cuccot inkább vártuk, mint a pasziánszt meg az
A Dr. Mario viszont meglepetés, mindenféle jóságot tartalmaz: online üzemmódot, négyjátékosos multiplayert, extra Wiimote-os bigyózást, tényleg kihoztak ebből a nyolcvanas évekbeli játékból mindent, amit csak lehetett.
A Pokémon játék éppen olyan, mint azt előre el lehetett képzelni: tiszta Mii Channel, csak az ember Nintendo DS-ről feltöltött pokémonjait is lekezeli. Megnézhetitek a videót, én tényleg csak a legnagyobb rajongóknak ajánlom.
Kimaradt a Mojipittan, erről a nyugati hírportálok nem is nagyon írnak, az előző részben elolvashattátok, hogy miért - bizony ez a játék a Scrabble egy japán szótagíráson alapuló mutáns változata, így nem igazán fogunk vele találkozni. Borzasztó érzés, mert nekem ez a kedvencem a felsoroltakból, nagyon ott van, valahogy így kéne kinéznie egy ideális WiiWare játéknak elképzeléseim szerint. Nézzétek meg!!
A legjobban várt WiiWare játék, a Final Fantasy városépítős mizéria az új információk alapján engem gyanúsan emlékeztet a Sim City Societiesre, amiről nem túl hízelgő dolgokat írtam itt a blogon... de attól még lehet jó. Grafikában mindent ver, elég a többit végignézni, ez egyértelmű; a zenéje is kellemes, ha igazak a hírek. És még a kontroller spéci tulajdonságait is kihasználja - csakúgy, mint a másik kellemes cím, az Okiraku Ping Pong. Ez körülbelül annyit tud, mint a Wii Sports tenisz, és jóval többet, mint a Wii Play pingpong, valamint kb. kétszer olyan jól néz ki, mint azok. Ebben már szívesen aláznám padlóba családtagjaimat, de kérdéses, eljut-e Európába is. Habár a lassan csordogáló hírek alapján az amerikai és európai induló WiiWare összeállítás sokkal erősebb lesz, a japán játékok legjobbjaival (Final Fantasy, Dr. Mario, Star Soldier R), és mellé extra helyi címekkel, mint a World of Goo vagy a Lost Winds. De mikor már?! Habár most először érzem úgy, hogy nem feltétlenül jó a japánoknak, hogy rajtuk próbálnak ki mindent először; nem tűnik még annyira kiérleltnek a WiiWare az indulás alapján.
A végére még egy pingpongos videó... legközelebb pedig ha minden igaz, a Lost Winds és hasonlók következnek.