Meglehetősen lassan indul a WiiWare: a márciusi dátum először úgy módosult, hogy csak Japánra érvényes, majd március elejéről a végére, 25-ére került át a japán indulás is. Ez a nap viszont már nincsen olyan messze, sőt a Nintendo honlapjára a minap felkerült az induló címek listája. Ezek közül többről már írtunk, most a kimaradtak közül fog szó esni háromról, a maradék három pedig legközelebb következik.
A teljes lista, Wii pontokkal:
Final Fantasy Crystal Chronicles: My Life as King - 1500 pont - itt írtunk róla
Dr Mario & Saikin Bokumetsu - 1000 pont - itt írtunk róla
Pokémon Ranch Channel - 1000 pont - itt írtunk róla
Lonpos - 1000 pont
Kotoba no Puzzle Mojipittan - 1000 pont
Saku Saku Animal Panic - 1000 pont - ebben a részben
Star Soldier R - 800 pont - ebben a részben
Okiraku Ping Pong - 500 pont
Angels Solitaire - 500 pont - ebben a részben
Star Soldier R
Itt a blogon többen hiányolták már a felülnézetes űrhajós-lövöldözős játékokat; valóban, a műfaj már egy ideje vegetál, és a dolgok jelenlegi állása szerint még a Nintendo DS-es Raid Over the River (amiről itt írtunk) sem fog egyhamar megjelenni. A Hudson Soft fejlesztette Star Soldier R egy sorozat szám szerint tizenkettedik része, anno még NES-en kezdtek szálldosni a kis űrhajók, sőt több rész a Virtual Console-on is letölthető: a Super Star Soldier, a Blazing Lazers és a Soldier Blade. (A Final Soldier pedig állítólag hamarosan várható.)
A hivatalos japán előzetes alapján Tyrian-szintű bonyolultságra ne számítsunk, de a nagynevű stúdió (tudtátok, hogy a Hudson Soft nevéhez fűződik a Bomberman is?) valószínűleg nem ad ki félkész terméket a kezei közül; a Star Soldier R egyszerű, de jól összerakott játéknak ígérkezik, némi retró ízzel. 800 pont reális, de akkor miért 1000 a Pokémon Ranch Channel?
Saku Saku Animal Panic
Ezt a meghatározhatatlan jellegű valamit a Konami fejlesztette. Videó nincs róla sehol, legalábbis én nem találtam, még a WiiWare TV-előzetesekben sincsen belőle semmi. Akár négyen is játszható akció-logikai játék, egy farmon kell kerítéseket építenünk, hogy ne egyék meg egymást az állatok; ez eddig még jól hangzik, de az gyanús, hogy a Nintendo nem reklámozza halálra a programot (és akkor még finom voltam és nőies). Mindenesetre a hivatalos honlap szerint van benne kooperatív és egymás elleni multiplayer is, valamint minijátékok, de ez utóbbi elég valószínűtlenül hangzik - egy ilyen kicsi játékban még minijátékok is?
(Amúgy mindenki figyelmébe ajánlom, hogy a Google Translate már egész használhatóan fordít japánról.)
Angels Solitaire / Tenshi no Solitaire
A kihagyhatatlan ziccer. Pasziánsz! Nyilván nem a Gémeskút olvasói ennek a játéknak a célközönsége, de biztos, hogy a Nintendo rengeteget el fog adni belőle. (Az Aknakereső jogai vajon a Microsoftnál vannak?) A G-Mode eredetileg mobiltelefonokra fejlesztette, de azóta sikerült a grafikát meglehetősen feljavítani - aranyos cel-shadelt anime kisördögök illetve kisangyalok ugrabugrálnak a játéktér körül, és így tovább. A mellékelt videó egy általános WiiWare összeállítás (érdemes lehet végignézni), 1:43-tól van benne a pasziánsz, de mi inkább a többit ajánljuk.
Összefoglalásul:
Az már talán ennyiből is látszik, hogy a Nintendo stratégiájának megfelelően ezúttal is elsősorban egészen apró, nem a hardcore játékosokra, hanem a lehető legszélesebb rétegekre beirányzott címeket favorizál - a külső fejlesztők, akik lendületből rávetették magukat a WiiWare-re, viszont helyenként egészen rétegműfajokat képviselnek. Nyilván szándékos, hogy nem őket válogatták be a WiiWare premierjéhez, de azért kicsit bosszantó - habár a hardcore játékosoknak ott a WiiWare-es Final Fantasy.
Európában és Amerikában várhatóan más induló címek lesznek, az amerikaiak között például ott a Frontier Developments (igen, az a Frontier!) készítette LostWinds, amiről majd később; a Telltale, az új Sam & Max sorozat fejlesztői pedig exkluzív epizodikus kalandjátékkal készülnek. Ezekhez igazából több reményt is fűzünk, de nyilván Japánban már kis túlzással a teljes lakosság rendelkezik háztartásonként legalább egy Wiivel, és az ő igényeiket próbálják kielégíteni. Pasziánszt és kenyeret a népnek!
A teljes lista, Wii pontokkal:
Final Fantasy Crystal Chronicles: My Life as King - 1500 pont - itt írtunk róla
Dr Mario & Saikin Bokumetsu - 1000 pont - itt írtunk róla
Pokémon Ranch Channel - 1000 pont - itt írtunk róla
Lonpos - 1000 pont
Kotoba no Puzzle Mojipittan - 1000 pont
Saku Saku Animal Panic - 1000 pont - ebben a részben
Star Soldier R - 800 pont - ebben a részben
Okiraku Ping Pong - 500 pont
Angels Solitaire - 500 pont - ebben a részben
Star Soldier R
Itt a blogon többen hiányolták már a felülnézetes űrhajós-lövöldözős játékokat; valóban, a műfaj már egy ideje vegetál, és a dolgok jelenlegi állása szerint még a Nintendo DS-es Raid Over the River (amiről itt írtunk) sem fog egyhamar megjelenni. A Hudson Soft fejlesztette Star Soldier R egy sorozat szám szerint tizenkettedik része, anno még NES-en kezdtek szálldosni a kis űrhajók, sőt több rész a Virtual Console-on is letölthető: a Super Star Soldier, a Blazing Lazers és a Soldier Blade. (A Final Soldier pedig állítólag hamarosan várható.)
A hivatalos japán előzetes alapján Tyrian-szintű bonyolultságra ne számítsunk, de a nagynevű stúdió (tudtátok, hogy a Hudson Soft nevéhez fűződik a Bomberman is?) valószínűleg nem ad ki félkész terméket a kezei közül; a Star Soldier R egyszerű, de jól összerakott játéknak ígérkezik, némi retró ízzel. 800 pont reális, de akkor miért 1000 a Pokémon Ranch Channel?
Saku Saku Animal Panic
Ezt a meghatározhatatlan jellegű valamit a Konami fejlesztette. Videó nincs róla sehol, legalábbis én nem találtam, még a WiiWare TV-előzetesekben sincsen belőle semmi. Akár négyen is játszható akció-logikai játék, egy farmon kell kerítéseket építenünk, hogy ne egyék meg egymást az állatok; ez eddig még jól hangzik, de az gyanús, hogy a Nintendo nem reklámozza halálra a programot (és akkor még finom voltam és nőies). Mindenesetre a hivatalos honlap szerint van benne kooperatív és egymás elleni multiplayer is, valamint minijátékok, de ez utóbbi elég valószínűtlenül hangzik - egy ilyen kicsi játékban még minijátékok is?
(Amúgy mindenki figyelmébe ajánlom, hogy a Google Translate már egész használhatóan fordít japánról.)
Angels Solitaire / Tenshi no Solitaire
A kihagyhatatlan ziccer. Pasziánsz! Nyilván nem a Gémeskút olvasói ennek a játéknak a célközönsége, de biztos, hogy a Nintendo rengeteget el fog adni belőle. (Az Aknakereső jogai vajon a Microsoftnál vannak?) A G-Mode eredetileg mobiltelefonokra fejlesztette, de azóta sikerült a grafikát meglehetősen feljavítani - aranyos cel-shadelt anime kisördögök illetve kisangyalok ugrabugrálnak a játéktér körül, és így tovább. A mellékelt videó egy általános WiiWare összeállítás (érdemes lehet végignézni), 1:43-tól van benne a pasziánsz, de mi inkább a többit ajánljuk.
Összefoglalásul:
Az már talán ennyiből is látszik, hogy a Nintendo stratégiájának megfelelően ezúttal is elsősorban egészen apró, nem a hardcore játékosokra, hanem a lehető legszélesebb rétegekre beirányzott címeket favorizál - a külső fejlesztők, akik lendületből rávetették magukat a WiiWare-re, viszont helyenként egészen rétegműfajokat képviselnek. Nyilván szándékos, hogy nem őket válogatták be a WiiWare premierjéhez, de azért kicsit bosszantó - habár a hardcore játékosoknak ott a WiiWare-es Final Fantasy.
Európában és Amerikában várhatóan más induló címek lesznek, az amerikaiak között például ott a Frontier Developments (igen, az a Frontier!) készítette LostWinds, amiről majd később; a Telltale, az új Sam & Max sorozat fejlesztői pedig exkluzív epizodikus kalandjátékkal készülnek. Ezekhez igazából több reményt is fűzünk, de nyilván Japánban már kis túlzással a teljes lakosság rendelkezik háztartásonként legalább egy Wiivel, és az ő igényeiket próbálják kielégíteni. Pasziánszt és kenyeret a népnek!