Gémeskút

Konzolos és PC-s játékkritikák mindenkinek.

Friss topikok

Címkék

2d (2) 4x (2) 5000ft (5) addiktív (5) aerobic (3) akció (17) alex st john (2) amiga (4) apple (3) apróság (4) aranyos (2) arcade (2) atari (2) átverés (2) autó (4) bevásárlás (2) bevezető (2) bitpop (2) borzalmas (11) botrány (2) c64 (3) castlevania (3) civilization (4) családi (3) cyberpunk (2) c 64 (3) ddr (2) dragon ball (2) ds (46) dsi (2) e3 (2) elite (2) elmegy (9) emuláció (5) emulátor (2) építő (4) erőszak (2) évjátékai (3) final fantasy (7) fitness (2) flipper (2) fps (2) gamecube (2) gépház (20) hack (5) hardver (13) háttér (2) hellókarácsony (24) hírek (22) homebrew (7) horror (3) ingyen (17) interjú (3) játékipar (2) játékterem (2) játéktermi (2) (13) jóga (3) jönjönjön (13) jrpg (8) kaland (12) kártyajáték (2) képregény (2) kereső (2) keresőkifejezések (6) kiegészítő (5) kilencvenes évek (2) kódok (2) könyv (4) korhatár (2) korhatárbesorolás (2) körökre osztott (8) legrosszabb (3) letöltés (2) linux (7) logikai (16) lövöldözős (16) mac (4) magyar (2) mario (15) mass effect (7) mászkálós (2) microsoft (5) minijáték (6) mmo (2) mmorpg (4) mozgás (5) multiplatform (3) multiplayer (3) nagyon jó (19) neogeo (2) nes (2) nintendo (74) nyugdíjas (2) olcsó (3) online (2) pc (47) platform (12) playstation (5) pokémon (4) portré (2) ps2 (4) ps3 (8) psp (5) remake (2) remek (2) retró (7) retro (10) riport (2) roguelike (3) rossz (4) rpg (25) rts (2) sandbox (4) scifi (2) sega (4) shovelware (4) slashdot (2) snes (3) sonic (2) sony (4) sport (10) square (5) star wars (4) stratégia (11) szex (3) szimulátor (5) taktika (6) tánc (3) táncszőnyeg (3) tie in (2) tim sweeney (3) torna (3) tudomány (2) tv (3) ubisoft (3) ügyességi (11) űrhajós (5) városépítő (2) vásárlás (2) vendég (3) verekedős (2) vicces (15) videó (13) virtual console (5) web (2) wii (61) wiimote (3) wiiware (10) wii balance board (4) wii fit (6) xbla (4) xbox (5) xbox360 (23) youtube (2) zene (8) zseniális (25) Címkefelhő

Licenc

Creative Commons Licenc

[Wii] [DS] Nibris - az évtized dobása vagy az évtized átverése?

2008.01.09. 23:30 - prezzey

Címkék: horror nintendo akció wii ds lövöldözős fejlesztő logikai jönjönjön minijáték

A héten már több szó is esett a felülnézetes repülős-lövöldözős játékokról és a műfaj tetszhalott állapotáról, bármilyen platformon - habár a Nintendo DS mint hardver szinte kínálja magát, mégis szinte alig készülnek rá ilyen programok. A meglehetősen negatív kritikákat kapott Nanostray folytatása hamarosan megjelenik, de minket jobban érdekel a Raid over the River (ROTR), egy kis lengyel fejlesztőcsapat, a Nibris nagy dobása. Ha valaha napvilágot lát...

A Nibris egyszerre több exkluzív Nintendo címet is fejleszt, de mindről rendkívül kevés a hozzáférhető információ, és a megjelenési dátumok is egyre későbbre tolódnak. A továbbiakban áttekintjük, mit lehet eddig tudni róluk, és végiggondoljuk, van-e ok a reménykedésre.


A stúdióról


Egyszerre legalább négy játékon dolgoznak, ezekből kettőről vannak videók, tehát feltételezhető, hogy tényleg léteznek és lassan használható állapotba kerülnek. Állítólag 14 alkalmazottjuk van, ez egy időben fejlesztett egy címre elégnek tűnne (legalábbis DS-re - Wiire már korántsem), de ennyire ijesztően kevés.

Az interneten összekaparható infókból kiderül, hogy abszolút garázsfejlesztőként indultak, még akkoriban, amikor a Wiit Revolutionnek hívták. Jó ideig nem is volt hivatalos Nintendo devkitjük - azóta ez megváltozott, ami örömmel tölthet el minket, mert bizony az ilyesminek kemény feltételei vannak: a licenszekre elegendő pénz mellett még szükség van irodákra (különben a Nintendo nem látja biztosítva a hardverrel kapcsolatos titoktartás feltételeit), játékiparbeli tapasztalatra, részletes tervekre és így tovább.

A Nibris többször váltott kiadót, gyakorlatilag minden esetben kis ismeretlen lengyel cégekkel álltak össze, így aztán nem is jutottak sehova. Az idei lipcsei játékvásáron jelentették be, hogy a Fog Studios menedzseli őket, ez az 1979 óta az iparban lévő játékügynökség segítette korábban a Westwoodot és az Ubisoftot is; kár, hogy manapság leginkább az olcsó játékokra specializálódnak. De most már csak egy kiadó kellene! A Fog Studios mindenesetre szerzett a Nibrisnek megbízást: a Slitherine Strategies PC-s ókori római környezetben játszódó stratégiáját adaptálják Nintendo DS-re. Nem igazán A-kategóriás cím, de legalább történik valami, és egy megjelent játékkal a hátuk mögött talán a saját garázsprojektjeiknek is találnak kiadót.

Raid over the River (újabban ROTR)  - DS, Wii (WiiWare?)

Ebből a tervből a legvalószínűbb, hogy lesz tényleg valami: a hivatalos bemutatók már 2006 karácsonyán felkeltették az érdeklődésünket, azóta pedig egy igen kellemes játékmenet-videó is napvilágot látott már. A játék maga leginkább a Tyrianre hajaz, jól bevált felülnézetes lövöldözés, mindenféle extra és rejtett funkció, és hála az égnek bonyolult történet, időutazással a második világháborútól a távoli jövőig (vagy fordítva?)... most már csak kiadó kellene, mert a ROTR tényleg A-kategóriásnak ígérkezik. Ide vele, gyorsan!

Sajnos a trailerből nincsen Youtube-on normális képarányú változat (nekem van, ha győzködtök egy kicsit, akkor feltölthetem), de a játékmenetben itt lehet gyönyörködni, ez biztos nem kamu:


Sadness
- Wii

Egy meglehetősen kellemes koncepció-videón és néhány rajzon kívül semmi sem látott még napvilágot ebből a 19. századi környezetben játszódó túlélőhorrorból... irreálisan hatalmas ígéretekből viszont nem szenvedtünk hiányt. "Hollywoodi film is készül belőle a játék után", "AAA+ cím lesz", és így tovább.

Az eddig látottak jók (lejjebb az említett bemutató), de ahogy telik az idő és nem derül ki semmi, egyre inkább az az érzésünk, hogy ez a játék nem is létezik. A játékmenetről alig tudni valamit - habár keringenek a neten hamis videók, PC-s szoftverekből -  és úgy egyáltalán sehol semmi információ. A fentebb említett Fog Studios szóvivője azt nyilatkozta, hogy annyira ígéretesnek találják a címet, mint anno az első Command & Conquert... ehhez mi annyit tennénk hozzá, hogy ígéretes dolgokat sokan találtak már ki, de jóval kevesebben jutottak el a tényleges megvalósításig; valamint ennyi ígérgetés után hisszük, ha látjuk. Pedig magyar vonatkozás is van: a videóban is megcsodálható, picit a Gémeskút Mioujára hasonlító főhősnő a történet szerint lengyel-magyar származású.



Double Bloob
- DS

A legkevésbé ígéretes, ez az akció-logikai cím egyszerű Buster Bros klónnak tűnik, szintén máshonnan lopott minijátékokkal (izé, Puzzle Bobble?). A grafika kellemes, de ennyi ezen a platformon sem elég a sikerhez. Homebrew szösszenetnek remek lenne, ott úgy is tarolnak a klasszikus apró, egyszerűen leprogramozható logikai/ügyességi játékok, de így... a program szemlátomást még az érintőképernyőt sem támogatja. Nekünk az az érzésünk, hogy ezt a cuccot anno valamelyik programozójuk hobbiból összedobta, és ha már közben a ROTR-ral beszálltak a big business világába, a Double Bloobot is megpróbálják valamilyen kiadónak lepasszolni, hátha. Azért nézzetek bele a videókba:



A bejegyzés trackback címe:

https://gemeskut.blog.hu/api/trackback/id/tr11288584

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Csokis 2008.01.10. 17:08:35

Nekem tetszik mindkét DS játék! Szivesen látnám őket. :)

Csokis 2008.01.10. 17:09:46

Bocs, hogy itt, de

ESZMÉLETLENÜL

tetszik az oldalatok! Nagyon örülök, hogy rátaláltam. ;) Köszönöm! :respect:

Rod 2008.01.10. 19:52:42

Én még tavaly írtam a Nibris-nek, hogy mi a helyzet a Sadness-szel, és hogy csak mi vagyunk tájékozatlanok, vagy tényleg nincs róla média... Választ nem kaptam (nem meglepő módon). Kb. azóta várom a Sadness-t, hogy kijött róla az első videó :(

prezzey · http://www.prezzey.net 2008.01.10. 21:51:12

Csokis:
köszönjük, nyugodtan lehet itt is és bárhol ;)

Rod:
Skype-on nem próbáltad őket zaklatni? Bennem felmerült, de első lépésben valószínűleg az egyik lengyel barátomat fogom megkérdezni, lengyelül van-e valami infó a weben, ami angolul nincs (kibeszélik-e őket fórumokon, stb).

Ez szemlátomást egy álláshirdetés:
forum.blender3d.pl/viewtopic.php?p=22548

Rod 2008.01.10. 22:58:04

prezzey:
Áh, ennyire nem mászok az arcukba; bár, lévén, hogy garázscég, még talán szóba is állnának egy mezei játékossal :)

alma 2008.01.10. 23:49:56

Hát a Sadness tényleg kívános, mármint annak, aki bírja a műfajt - én inkább hanyagolnám, a végén még nem tudnék aludni... ;-) Az 'N' nem garázscég, de mégis nagyon lassan akar már megszületni az a WiiMusic, amit már 1 éve várok, hogy végre kiadjanak. De nagyon!

prezzey · http://www.prezzey.net 2008.01.11. 00:40:07

(Mi meg garázsmagazin vagyunk :D )

Nekem az tetszik a Sadnessben nagyon (az eddigiek alapján), hogy nem úgy akarnak horrorjátékot csinálni Nibrisék, mint a Resident Evil-sorozat zombikkal-fröcsögéssel, hanem a félelemkeltő hangulattal... emlékszik még valaki az Alone in the Dark 1-re PC-n? Szerintem még nem voltam tíz éves (WP szerint 1992, úgyhogy akkor tényleg), de elővettem nem is olyan régen, és ma is abszolút para. Pedig nem folyik literszámra a paradicsomlé... az akkori grafika nem is nagyon tette lehetővé :D

Azért nagyon sok Nintendo projekt csúszott az utóbbi évben... van, ami át is került erre az évre, ha ugyan kijön. Mint a Super Smash Brothers Brawl... Szerintem leginkább azért, mert nem voltak felkészülve arra, hogy ekkora siker lesz a Wii, és ez nagyon magasra tette a lécet a játékoknál, sokkal nagyobb közönségnek kell h tetsszen, és ha kijön egy nagyobb Nintendo fejlesztésű cím béna irányítással, akkor nem csak a játékos magazinok szenvednek egy sort, hanem akár a tömegmédia is felkapja. (Figyeltétek, hogy az Index is írt a Mario Galaxyról? Az jól sikerült, de ha mondjuk fél évvel korábban jelent volna meg... ki tudja?) Szóval sokkal többet kockáztatnak. Pl. a Metroid Prime 3 egész konkrétan az irányítás miatt csúszott, ezt a Nintendo is beismerte.

De még mindig a Nintendo áll messze a legjobban, amit egyes külső fejlesztők művelnek a Wiin, az szégyen. Persze ők még annyira sem voltak felkészülve...

Külső fejlesztésből ami szerintem kiemelkedő(nek tűnik így látatlanban), az a Zack & Wiki, de még mindig nem jelent meg Európában... habár már nem kell sokat várni. És az gyerekeknek is abszolút ajánlható.

alma 2008.01.12. 01:46:00

Alone in the dark. (első). No erről beszélek. A hideg kiráz most is, ha rá gondolok... Fejhallgatóval játszottam este, sötétben, hogy tudjanak aludni..., aztán anyám rátette a kezét a vállamra, hogy miért nem alszok már... képzelheted..

Olvastam némi infót a Wii Music-ról. Miyamoto azt mondja, hogy nem értek rá foglalkozni vele, mert annyira lefoglalta őket a Galaxy ésa WiiFit. 2008-ban nagy valószínűség szerint meglesz.

Rod 2008.01.12. 23:01:28

Én is nagyon várom a Wii Music-ot, de osztom prezzey véleményét: hatalmas igényeknek kell megfelelnie jelen helyzetben a N-nak, de legalább nem lusták erőfeszítéseket tenni ennek ügyében. Jó példa erre a Super Mario Sunshine / Super Mario Galaxy. Míg a Sunshine-ra mindenki mondta, hogy hát igen, új Mario, szokásos dolgok, hozza a kötelezőt, addig a Galaxy igazi mestermű lett. És a Metroid is nyitócím lett volna, mégis csúszott majd 1 évet. Nem is baj, számomra az is kifogástalan játék. A Brawl pedig... Nem merek belegondolni milyen kritikákat fog kapni. Azok alapján, amiket közöl a hivatalos blog (smashbros.com - Smashbros. Dojo), én már most 11 / 10-re értékelném, pedig 1. ki se adták 2. nem ismerem a Smashbros sorozatot, csak olvastam róluk. Nem lepődnék meg, ha hasonlóan magas (vagy magasabb!) pontszámokat kapna, mint a Galaxy. NAGYON várom, eszméletlen játéknak ígérkezik.
Amiket sajnálok, azok az új franchise-ok hanyagolása, gondolok itt a 'cancel'-t kapott Project: H.A.M.M.E.R. -re, vagy a nagyon készülőben lévő, de minden hype-ot mellőző Disaster: Day of Crisis -ra.
A Zack & Wiki tényleg jó játék, az európai ára viszont irdatlanul magas - 11.9-ért előrendelhető, holott amerikában az MSRB price 39.95$, ami ugyebár alatta van az átlag 49.95$-nak.
Kicsit dilemmában vagyok azt illetően, hogy mi legyen a következő játék a Galaxy után. November környékén azzal számoltam, hogy a Galaxy-t meg se veszem, mert a No More Heroes és a Brawl kimeríti a keretet, de a helyzet jócskán megváltozott. A No More Heroes cenzúrázottan fog megjelenni, ami nagyon elvette a kedvem az előrendelésétől, a Brawl európai premierje pedig csúszik MINIMUM 3 hónapot. Így elsőnek befigyelt az akciós WarioWare, majd a diszkontáron szerzett (:D) Galaxy. Jött egy kis plusz pénz is a szegényes egyetemista kasszámhoz és rossz volt az ösztöndíjjal kapcsolatos előrejelzésem is, mert 1 hónapot kifelejtettem a számításból, szóval most ismét van 1 kis keret játékra. Amik terítéken vannak:
1. Talán mégis a No More Heroes, de ha 11.9-nél több, akkor szóba se jöhet a cenzúrázott verzió, csalódtam annyira, hogy bosszúból ne vegyem meg
2. Zack & Wiki, az IGN kedvenc, nem tudtak szavakat találni arra, milyen jó is igazából, a gondom viszont az, hogy hiába kapott sok pontot, nem tetszik videók alapján. Persze, ki kéne próbálni, de nincs hol, zsákbamacskát meg nem akarok venni. Eddigi zsákbamacska arányom 1-ből 1 győzelem, a WarioWare, amit nem bántam meg! Igaz, kellett hozzá a sok utánajárás, és - bevallom - a Gémeskút jó leíró cikke :)
3. Battalion Wars 2, ami előrendelhető már, ára 11.9, videók alapján nagyon tetszik, itt viszont kicsit aggaszt az irányítás (meg bírnám szokni?) és nem tudom, hogy csak nézni szeretem-e, vagy bejönne a játékmenet is. Anno imádtam PC-n a Battlezone II-t (az I-el nem játszottam), ez is hasonló lehet, csak nincs benne építkezés. Ha ilyesmi, akkor jöhetne.
4. MM-ban 8.900-ért van Zapper, ami nem kéne, de a benne lévő Crossbow Training igen. Dilemma. (Imádom az ilyesfajta lövöldözős játékokat, alig várom, hogy megjelenjen egy esetleges WiiWare formájában a Duck Hunt Wii Edition, ha egyáltalán lesz ilyen. A Wii Play-féle Shootert is rongyosra játszottam, a WarioWare-es lövöldéről nem is beszélve.)
5. RE 4: Wii edition. Zsír grafika, hatalmas pontszámok, jó irányítás, rengeteg extra, de itt is az a félelmem, hogy nem tetszene annyira. Attól én félősebb vagyok, hogy egy ilyen hardcore címet végignyomjak. Nekem már az is vérfagyasztó volt, mikor éjjel, egy jó kis Metroid 3-mas ítéletosztás közepette Bryyo egyik olyan részén szálltam le, ahol horrorfilme illő zene szólt... Csak a zene volt félelmetes, a képivilág nem, de nekem akkor is elég volt! Mi lenne velem egy RE4 ámokfutás közben?
6. ...és majdnem elfelejtettem, hogy nemsokára Wii Fit + Balance board, ami kötelező. Lehet, most nem kéne vennem semmit, és arra spórolni?
Jaj, segítség :)

prezzey · http://www.prezzey.net 2008.01.12. 23:31:26

Kedves Alma, szerintem finoman és nőiesen üvöltöttem volna. :D

Rod, nekem meg a Zapper kéne és a játék nem, megvehetjük felesbe és osztozunk :]

Én megvettem a RE4-et, de egyelőre még nagyon keveset játszottam vele... amikor kijött, akkor épp kevés volt a jó játék Wiire, és gondoltam, hogy akkor legalább ez van, jó, vegyük meg. De akkor nem volt időm játszani, azóta meg vannak érdekesebbek is, és most PS2-n a Final Fantasy XII foglal le nagyon (eddig ugye nem volt PS2-m, úgyhogy mindenről lemaradtam). És ha azt sikerült végigtolni, akkor jöhet DS-re a Final Fantasy XII Revenant Wings, addigra talán meg is jelenik :D

Zack & Wikiről mi valószínűleg viszonylag hamar írunk, mert én anno Dr. Brain-függő voltam, úgyhogy erre nekifutásból tervezem rávetni magam. Euróban 40€ az induló ára, ami a megszokottnál (50€) kicsit alacsonyabb. De ez azt jelenti, hogy legrosszabb esetben is 35-ért le lehet akasztani valahol, mert rendszerint mindig van bolt, aki már induláskor aláígér...

Wii Fitet várom nagyon, írtam is egy előzetest, csak kicsit összébb kéne szerkeszteni. Lehet, hogy azt holnap kirakom akkor, főleg, hogy most gyakorlatilag mindenki más vizsgázik ezerrel - ebben az a kínos, hogy nekem is lesz egy vizsgám kedden, de végül is már megírtam az előzetest régebben, csak át kéne nézni (gondolom én, aztán órákra a monitor előtt ragadok).

Rod 2008.01.13. 00:39:07

Nálam is vizsgapara a jövő hét, ennek ellenére itt ülök... Hétfő beadandó határidő, még el se kezdtem :D Persz a jutalmam már megszabtam --- ha kész, mehet a Galaxy! Jó, hogy említed a FF-t, utánanéztem mik várhatók a Wii-s verziónál, mert a trailere és a zenéje nagyon tetszik, de ez a GC franchise folytatása lesz, ami nem a klasszikus, körökre osztott FF, hanem hack'n'slash. Így viszont szerintem varázsát veszti :(

prezzey · http://www.prezzey.net 2008.01.13. 01:45:57

A Revenant Wings nem jön ki Wiire és taktikai RTS. Amire szerintem te gondolsz és hack'n'slash (és engem se túlságosan érdekel egyelőre), az a Final Fantasy Crystal Chronicles spinoff sorozat... a Ring of Fates lesz DS-re és a Crystal Bearers lesz Wiire, de azok még Amerikában sem jöttek ki. A Revenant Wings viszont már igen, csak nálunk még nem. (A PS2-s FFXII után mondjuk egy akármilyen csépeldével is játszanék, ha ugyanazok a karakterek lennének benne ;P És a Revenant Wingsben szerencsére ugyanazok vannak. BALTHIEEEER!)

Én erre lennék kíváncsi, ha valaha kijön a mi régiónkban:
en.wikipedia.org/wiki/Chiisa_na_%C5%8Csama_to_Yakusoku_no_Kuni_Final_Fantasy_Crystal_Chronicles
Teljesen odavagyok az építkezős játékokért.

Rod 2008.01.13. 03:26:24

Ja, nem írtam, de a Crystal Chronicles: Crystal Bearers-re gondoltam. A zenéje jó, de a hack'n'slash tuti ront az igazi FF élményen.
Erről a wikipediasról pedig már láttam jónéhány videót, nekem FF-Sims keveréknek tűnik :D Hivatalosan a Square Enix az első fejlesztő, aki WiiWare-t csinál, nevezetesen pont ezt az építőset. De gondolom egy ilyen kaliberű játékhoz már dukál egy SD kártya VAGY valami HDD kiegészítő, amivel igencsak jön nekünk a Nintendo.

prezzey · http://www.prezzey.net 2008.01.15. 20:33:49

Az első third-party WiiWare fejlesztők között van, amelyik meg kb. annyira létezik (vagy annyira sem), mint a Nibris. Gyönyörködjetek:
www.bplus.at/
(Pedig bécsiek, és ott van egy nagyon kellemes Nintendo fejlesztőcsapat is, a Sproing - Panzer Tactics, mmm.)
süti beállítások módosítása