Gémeskút

Konzolos és PC-s játékkritikák mindenkinek.

Friss topikok

Címkék

2d (2) 4x (2) 5000ft (5) addiktív (5) aerobic (3) akció (17) alex st john (2) amiga (4) apple (3) apróság (4) aranyos (2) arcade (2) atari (2) átverés (2) autó (4) bevásárlás (2) bevezető (2) bitpop (2) borzalmas (11) botrány (2) c64 (3) castlevania (3) civilization (4) családi (3) cyberpunk (2) c 64 (3) ddr (2) dragon ball (2) ds (46) dsi (2) e3 (2) elite (2) elmegy (9) emuláció (5) emulátor (2) építő (4) erőszak (2) évjátékai (3) final fantasy (7) fitness (2) flipper (2) fps (2) gamecube (2) gépház (20) hack (5) hardver (13) háttér (2) hellókarácsony (24) hírek (22) homebrew (7) horror (3) ingyen (17) interjú (3) játékipar (2) játékterem (2) játéktermi (2) (13) jóga (3) jönjönjön (13) jrpg (8) kaland (12) kártyajáték (2) képregény (2) kereső (2) keresőkifejezések (6) kiegészítő (5) kilencvenes évek (2) kódok (2) könyv (4) korhatár (2) korhatárbesorolás (2) körökre osztott (8) legrosszabb (3) letöltés (2) linux (7) logikai (16) lövöldözős (16) mac (4) magyar (2) mario (15) mass effect (7) mászkálós (2) microsoft (5) minijáték (6) mmo (2) mmorpg (4) mozgás (5) multiplatform (3) multiplayer (3) nagyon jó (19) neogeo (2) nes (2) nintendo (74) nyugdíjas (2) olcsó (3) online (2) pc (47) platform (12) playstation (5) pokémon (4) portré (2) ps2 (4) ps3 (8) psp (5) remake (2) remek (2) retro (10) retró (7) riport (2) roguelike (3) rossz (4) rpg (25) rts (2) sandbox (4) scifi (2) sega (4) shovelware (4) slashdot (2) snes (3) sonic (2) sony (4) sport (10) square (5) star wars (4) stratégia (11) szex (3) szimulátor (5) taktika (6) tánc (3) táncszőnyeg (3) tie in (2) tim sweeney (3) torna (3) tudomány (2) tv (3) ubisoft (3) ügyességi (11) űrhajós (5) városépítő (2) vásárlás (2) vendég (3) verekedős (2) vicces (15) videó (13) virtual console (5) web (2) wii (61) wiimote (3) wiiware (10) wii balance board (4) wii fit (6) xbla (4) xbox (5) xbox360 (23) youtube (2) zene (8) zseniális (25) Címkefelhő

Licenc

Creative Commons Licenc

Mi lett veled, platformjáték?

2008.09.07. 14:00 - DobayAdam

Címkék: retro psp xbox remake akció wii playstation ügyességi kaland ds borzalmas rpg zseniális háttér platform nagyon jó gamecube mászkálós shovelware castlevania

Gyorsan elment ez a nyár, melynek a Gémeskúthoz köthető tanulsága az, hogy ha az ember napi nyolc órában dolgozik a televíziózásban, illetve, ha esküvőt szervez (a kettő egymástól független), akkor ezek háttérbe szorítják mind a játékokkal, mind az ezekről írandó blogbejegyzésekkel való foglalkozást. Hogy mégis valamennyire kikommunikáljam a játékokkal kapcsolatban összegyűjtött tapasztalataimat, a korábbi önálló nagy kritikák (és a gyakran egy játékra feleslegesen fecsérelt mennyiségű figyelem) helyett most megpróbálkozom a tömbösítéssel, vagyis sok játék együttes tárgyalásával, már csak azért is, hogy elérhető közelségbe kerüljön az elmúlt hónapok játékélményeinek feldolgozása, s köztük az egyik legégetőbb kérdésé: mi történt a platformjátékokkal?

 

Régi problémám, hogy mostanában nem nagyon készül igazán jó platformjáték, legalábbis a klasszikus fajtából, vagyis, hogy az ember jól megtervezett pályákon fut, szalad, ugrándozik, neadjisten gondolkodik. Le a kalappal a Super Mario Galaxy előtt, ami korrektül képviseli a műfajt, de ha körbenézünk a játékok között, akkor valami nagyon nem stimmel. Imádom például a Castlevania sorozat platform-szerepjáték hibridjeit, de azok sokkal inkább szólnak már a szerepjáték-, mint a platformelemekről; vagy ott van a minden más szempontból zseniális Psychonauts, ami az utolsó előtti pályát kivéve sokkal inkább egy dialóg- és gyűjtögetéscentrikus kalandjáték, mint platform. (Az olyanokat meg már ne is említsük, mint a kritikusok által is nagyrészt dícsért Death Jr.: Root of Evil, aminek ezért nagy várakozással néztem elébe, de hamar kiderült, hogy ezt a játékot már platformnak nevezni is ciki.)
Hogy hová lettek a klasszikus platformjátékok? Valahogy az a tapasztalatom, hogy az egykor platformnak nevezett műfaj teljesen átalakult, s ebben a változásban nem kizárólagos, de igen nagy mérföldkő volt az 1997-es Castlevania: Symphony of the Night. Koji Igarashi producer korszakalkotó ötlettel olvasztotta egybe végleg a platformműfajt a számítógépes RPG-k egyes elemeivel, megújítva az akkor már kicsit rozsdásodó Castlevania-sorozatot, és egy mai napig helyt álló játékot létrehozva. A nagy egybefüggő játékterek és fejlődő-fejleszthető képességek persze messze nem először jelentek meg platformjátékban, hiszen ugyanezeket már az 1986-os Metroid is tudta, sőt, bizonyos szempontból a Rockman (mifelénk Megaman) is erre épül. Ha megnézzük a DS-re készült legújabb Rockman-sorozatot, a ZX-et, megtaláljuk benne a hagyományos platformpályákat ugyanúgy, mint a fejleszthető fegyvereket vagy a főhős tulajdonságait javító cuccokat - s ezek az elemek már a kilencvenes évek eleje óta részei a Rockman-játékoknak.
A fentiekben ismertetett játékelemek tehát a legklasszikusabb platformoktól sem voltak idegenek, valami miatt mégis a Symphony esetében beszéltek először platform-RPG hibridről, és valahogy bekerült a köztudatba az, hogy "a platform önmagában már nem elég". Eltelt tíz év, és ma már a szakikon kívül ritkán hív bárki is platformnak vagy platformernek egy játékot, a három dimenziós korszakban ugyanis szépen lassan átalakult a műfaj neve a belepakolt elemek függvényében. A leggyakoribb megnevezés ma már a semmitmondó action-adventure, vagyis akció-kaland,  amibe gyakorlatilag minden belefér, és jól el is rejti a hiányosságokat.
Valószínűleg azért lett a shovelware, a kevés pénzből kevés energiabefektetéssel összetákolt szoftverek terepe az egykori platformjáték, mert (az autóverseny mellett) egy mászkálós-ugrálós programmotort a legegyszerűbb összedobálni, a kegyelemdöfést pedig a platformok lelkét adó pályatervezésen való spórolás adta meg. Nézzük csak meg kiskedvencemet, minden idők egyik legrosszabbra értékelt címét, a Wiire nem is olyan rég kiadott Ninjabread Man-t, ami tökéletes iskolapéldája az elmondottaknak. A komplex pályatervezés helyett túlságosan tágas, üres játéktereket látunk, s hogy ez ne tűnjön fel, indul meg a kompenzálás, jönnek be az olyan elemek, mint a gyűjtögetés, ami igen gyakran épül a "csapj szét egy tereptárgyat, abból kiesik 6 darab izé, gyűjts össze százat és fejlődik a karaktered" típusú megoldásra, ami rendkívüli módon meg tudja hosszabbítani a játékidőt, csak épp minőségi tartalom nélkül.
A jó platformjáték utáni keresésemben végül vissza kellett tekernem néhány évet az időben, ugyanis rájöttem, sosem játszottam a sokszoros díjnyertes Prince of Persia: The Sands of Time-mal. A Prince of Persia sorozat viszontagságos történetének egyik csúcsa (a másik két csúcs a két klasszikus, eredeti program) ez a gyakorlatilag teljesen puritán játék, amiben nincsenek idióta tennivalók, a játékmenetet feleslegesen bonyolító elemek. Csak a herceg van, az ellenségek, a pályákat alkotó tereptárgyak, az életerőt visszaállító gyógyvizek, meg persze a tőr, amivel adott számú alkalommal visszaforgathatjuk az időt, ha valamit rosszul csináltunk. (És aki emlékszik, milyen gyakori dolog a halál a Prince of Persia-sorozat korábbi részeiben, az tudja, hogy ez nagyon is szükséges képesség) A grafika mára már kicsit megkopott, de a hangulaton ez keveset változtat. Egyedül a 3D-s platformerek kamerakezelési gyermekbetegségei hozhatók fel negatívumként.

Ami a fentiek ellenére menteni látszik a platformjáték műfaját, az az, hogy a Wii Virtual Console, illetve a Wiiware és az Xbox Live Arcade hatására véglegesen kitört a retro-láz, és ezt a hullámot a Capcom úgy készül meglovagolni a közeljövőben (elvileg már most szeptemberben), hogy kiad egy a 8-bites Nintendo-korszaknak teljes egészében megfelelő Megaman-játékot.
Hogy mennyire komolyan gondolják a nyolcvanas évek szellemének felelevenítését, mutatja a játék borítója, amihez azt hiszem, semmilyen kommentár nem szükséges. Hamarosan (főleg, ha kiderül, hogy Európában mikor lesz elérhető a cucc) külön cikkben emlékezünk meg a régi-új Megaman 9-ről, mert azt hiszem, hogy a hír hallatára sok, hozzám hasonlóan a nyolcvanas évek közepén felnőtt olvasómnak megdobban a szíve.

 


A cikkben szereplő játékok adatlapjai

Castlevania: Symphony of the Night
Osztályzat: zseniális
Kiadás éve: 1997, 2007
Platform: Playstation/Sega Saturn, PSP/Xbox 360
Gyártó: Konami
Műfaj: Platform-RPG
Korosztály: 12+ (erőszak, vér)
Nyelvigény: Alapfok
Nehézségi ív: Középhaladó-haladó
Beletanulási idő: Rövid
Az eredetileg Playstationre és Sega Saturnra készült cím két mai konzolra készült remake-je közül az Xbox360-as kevesebb szoftverhibát tartalmaz, viszont csak a PSP verzióban játszható a Saturn-változatból a másik főhős, Maria Renard. A másik fontos különbség, hogy a PSP verzióhoz újrafordították a szöveget, amitől lehet, hogy jobb lett a játék. (Ha kijavították például a játék végén elhangzó monológot, aminél a Playstation-angolban a sötétség haldokló ura B-szinkronhangján fennkölten idéz a Máté evangéliumából, máris örülök.)

Death Jr.: Root of Evil
Osztályzat: borzalmas
Kiadás éve: 2008
Platform: Wii, PSP
Gyártó: Eidos
Műfaj: 3D platform-kaland
Korosztály: 12+ (a PEGI szerint káromkodást és szex-utalásokat tartalmaz, én ilyet nem találtam)
Nyelvigény: Alapfok
Nehézségi ív: Kezdő
Beletanulási idő: Rövid
Nem is értem, hogy bírtak ennek jó pontszámokat adni egyes nemzetközi magazinok. (Persze tudom: úgy, hogy azok minden játéknak jó pontszámot adnak.) Összedobált, unalmas, repetitív pályák a gyűjtögess-ugrálj-lőj fajtából. Az alapfelállás a kaszás gyerekével és barátnőjével nem is lenne rossz, de megvalósítás rettenetes. Látszik, hogy a Psychonauts atmoszféráját próbálja lemásolni, de ebből csak erőltetett jópofáskodás lesz.

Megaman ZX / Megaman ZX Advent
Osztályzat: nagyon jó
Kiadás éve: 2007 / 2008
Platform: DS
Gyártó: Inti Creates / Capcom
Műfaj: Platform
Korosztály: 12+ (a PEGI szerint erőszak van benne, de igazából maximum emberformájú robotokat lehet benne kaszabolni)
Nyelvigény: Középfok
Nehézségi ív: Haladó-profi
Beletanulási idő: Rövid
Egybevettem a két játékot, mert bár a történetük más, az alapelképzelésben nincs köztük különbség. Adottak gyerekek, akik a biofém nevű misztikus anyag különböző előfordulásaival való találkozás nyomán különböző képességű biorobotokká tudnak átalakulni. Mindkét játék szép és izgalmas, ugyanakkor nehéz, az Advent különösen nem ajánlható kezdőknek, annyira röhejesen kevés mentéspontot sikerült elhelyezni.

Prince of Persia: The Sands of Time
Osztályzat: zseniális
Kiadás éve: 2003
Platform: PC, Gamecube, Playstation 2, Xbox
Gyártó: Ubisoft Montreal
Műfaj: 3D platform/akció
Korosztály: 12+
Nyelvigény: Minimális
Nehézségi ív: Középhaladó-profi
Beletanulási idő: Rövid
Annak idején rendkívül sok díjat zsebelt be, nem is tudom, hogy kerülhette el öt éven át a figyelmemet. Viszont épp az eltelt idő miatt lehet retrospektíve látni, hogy mennyire üt az eredeti játékot is szerző Jordan Mechner minimalista, az egyszerűségre és a tiszta játékra koncentráló szerkesztése. Sajnos a későbbi PoP-játékokhoz Mechnernek már nincs köze, s ez látszik is - az ezt követő részt öt perc játék után hagytam abba, mikor az első tutorial megtanított nyakat kitekerni és fejet levágni jó véresen. Akkor már tudtam, hogy ez a Prince már nem az a Prince.

Psychonauts
Osztályzat: zseniális
Kiadás éve: 2005
Platform: PC, Playstation 2, Xbox
Gyártó: Doublefine / Majesco
Műfaj: 3D platform/akció
Korosztály: 12+
Nyelvigény: Minimum középfok
Nehézségi: Középhaladó
Beletanulási idő: Rövid
Egyszer mindenképpen meg kell, hogy kapja a saját cikkét, a Psychonauts az ex-Lucasartsos Tim Schafer munkája, akinek többek között olyan játékokat köszönhetünk, mint a Full Throttle. A jó öreg Lucas-kalandjátékok meghatározó  pozitívumai, az egyedi szereplőgárda, az isteni dialógok, a magával ragadó világ mind megvannak. Bár játékszempontból több szempontból is gyenge, a sehol máshol nem látott ötletek és a játékélmény ezt teljesen egyensúlyozza.

A bejegyzés trackback címe:

https://gemeskut.blog.hu/api/trackback/id/tr81651927

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

bakfitty · http://ismerosvalahonnan.blog.hu 2008.09.07. 14:26:25

azért eltűnni nem tűntek, ott van az ingyenesen letölhető, zseniális és idegölő N+ meg a nemsokára pc-n is kijövő Braid.

Silenthill 2008.09.07. 14:26:29

Én a Saturnomon kipróbáltam a Symphonyt, de a japán verzsön agyoncsapta az élményt. Maradt a Sony masinája, de szerintem azon is isteni :)

DobayAdam · http://www.dobayadam.hu 2008.09.07. 14:37:14

bakfitty: való igaz, az N eredeti változatával én is sokat játszottam (az már ebbe a posztba nem fért bele, hogy a DS-es N+ mennyire rossz lett), a Braidet meg kíváncsian várom.

Silenthill: én egy japán hangú, angol feliratos változatban tudnék kiegyezni, mert nem bírom, ahogy le szokták szinkronizálni. (A Megaman ZX-ekben is már angolra cserélték a hangokat, és egyszerűen nem működik úgy.)

jtrencsenyi 2008.09.07. 16:43:34

Az a baj, hogy a Braid is 70-80% közötti értékelést kapott mindenütt. Valószínüleg ez sem fogja megváltani a platform game világát, de biztosan el lehet vele szórakozni. Amúgy érdemes szétnézni pár casual game portálon is, mivel van néhány egész kellemes darab.

WinG 2008.09.07. 17:04:41

És a Heart of Darkness? Minden idők egyik legjobb platformjátéka? :(((

DobayAdam · http://www.dobayadam.hu 2008.09.07. 17:20:47

Linkovic Csumoszky: be my guest, emlékszem arra a kritikára, jó volt. Máris levetted a vállamról hogy én írjam meg. :)

WinG: Imádom a Heart of Darkness-t (bár majdnem eltörtem a Space-t az utolsó pálya utolsó részénél, annyi napig csináltam), de az is tíz éves már.

HZ 2008.09.07. 17:26:19

ABE a király!

Linkovic Csumoszky · http://geekz.blog.hu 2008.09.07. 17:34:36

A Heart of Darkness-től lebabáztunk, amikor '95-ben a nagyközönség elé tárták az első teaser videókat, csak aztán a hosszasra nyúlt fejlesztés jócskán leredukálta a játék sikerét... pedig talán az egyik legfantáziadúsabb és legjátszhatóbb platformjáték, amit valaha csináltak.

prezzey · http://www.prezzey.net 2008.09.07. 18:11:38

A Braid demóját kipróbáltam, amikor megjelent, de nagy csalódás volt azután a hype után, amit gerjesztettek körülötte. Mondjuk a 400 pontos árkategóriában tökéletes lenne, de rövid (3-5 órát hallottam a teljes játékra :O ), nem is szép (attól, hogy valami kézzel rajzolt, még bőven lehet giccses, és erre a Braid tökéletes példa), és a demó az ötletességet sem csillogtatta meg különösebben... persze ez utóbbi lehet hogy a teljes játék alapján jön le igazán, de 1200 pontot semmiképp sem adnék érte. Ha valaki felajánl ennyit a szent célra, akkor szívesen tesztelem és írok róla jó hosszút ide a Gémeskútra, de hogy a saját pénzemet költsem rá, azt úgy nem.

kicsit off:
"én egy japán hangú, angol feliratos változatban tudnék kiegyezni, mert nem bírom, ahogy le szokták szinkronizálni."

Most talán kezdenek rájönni a kiadók, egyre több japán játékban lehet választani az eredeti hangot angol felirattal, pl. Lost Odyssey...

DobayAdam · http://www.dobayadam.hu 2008.09.07. 18:15:02

[off]
prezzey: Én is rögtön japánra kapcsoltam a Lost Odyssey hangját, angol felirattal. Rossz pont, hogy a másoddialóg nincs feliratozva (pl. az állomáson a bemondó folyamatos szövegelései), viszont mind az angol, mind a német, mind a francia, mind az olasz hang béna volt. (Igen, mindet végigpróbáltam mert tök viccesnek találtam hogy ennyi hangsáv van.)
[/off]

Té, mint Tamás 2008.09.07. 18:26:52

Tudod hova költöztek a platformjátékok? A Flash világába. Az oka nyilván az, amit a cikkben is említettél, miszerint ez az egyik legegyszerűbben elkészíthető játéktípus. Viszont mostanában találkoztam néhány nagyon ötletessel, úgyhogy szerintem a műfaj tovább él addig, amíg el nem jön a reneszánsza.

HöZsö 2008.09.07. 20:55:21

Kvalitásaiknak megfelelően eltűntek a süllyesztőbe. Végre.

m_anger · http://www.loading.hu 2008.09.07. 21:54:29

Tény, hogy kevesebb platformjáték van, de azért akadt egy pár mostanában ami jó volt, és jönnek is még. Ami volt: Ratchet and Clank: Tools of Destruction ileltve a most kiadott "mission disc"-je a Quest for Booty és a Bionic Commando Rearmed is egész tetszetős, no meg az XBLA-on rövid ideig elérhető The Dishwasher sem volt rossz, bár egy kicsit "másabb" volt. Az Eternity's Child-ot nem láttam, de képek alapján nem tűnt rossznak, mint ahogy a David Braben féle Lost Winds sem. Hamarosan jön a de Blob, még idén lesz Banjo Kazooie, jövőre meg megint lesz új Ratchet, de új Oddworld játék is (de ízlés szerint új Sonic is még 2008-ban). Érdemes lesz figyelni a talán kevésbé ismert KORE-t és Empire: Alpha Complex-et, valamint hátha feltámad végre a The City of Metronome is. Ezen kívül persz ott van még a LittleBigPlanet, ami ugyan nem teljesen original platform, de valami olyasmi. Most hirtelen ennyi, de azért szerintem nem rossz választék. :)

HavocS · http://www.obsidianshell.com 2008.09.07. 22:12:11

A Castlevania tényleg minden idők egyik legjobb platformjátéka, és a zenéi mellett se lehet szó nélkül elmenni, minden rész egy külön gyöngyszem. Sajnos tényleg nagyon háttérbe szorult a műfaj, és bár elég szórakoztatóak a 3D-s változatok is, azért a SoTN-t nagyon nehéz überelni...

m_anger · http://www.loading.hu 2008.09.07. 22:24:36

Jah, és a Heart of Darkness-ről már '94-ben is lehetett olvasni, nekem már az is elég volt, hogy "lebabázzak", jól lehet akkoriban a képek még sokkal gyakoribbak voltak. :) Erre a teaser videóra nem is emlékszem, bár most hogy megemlítődött, mintha rémlene valami...

prezzey · http://www.prezzey.net 2008.09.07. 22:57:15

Nekem a Lost Winds is csalódás volt, lehet hogy a héten megírom akkor azt, meglátom.

A Destiny's Child körüli események meg az utóbbi időkben igen csúnya fordulatokat vettek, a PC verzió nagyot bukott, meglátjuk mi lesz a WiiWare változattal... Luc Bernard mindenesetre bejelentette, hogy elege van a játékfejlesztésből úgy ahogy van, és a jövőben csak rajzolni fog. (Igazából a Destiny's Childdal is az volt a probléma, amennyire a hatalmas flame-ből kivettem, hogy nem volt rendesen leprogramozva, amin azért nem olyan nehéz segíteni, ld. Ádám fentebbi cikkét...)

m_anger · http://www.loading.hu 2008.09.07. 23:53:38

Hehhe, a Destiny's Child egy kicsit más tészta, habár a Beyonce kétségtelenül csinos "darab". Freudi elszólás? :)
Szóval az Eternity's Child bukásáról én is hallottam, de megnézni még nem volt időm, azért is említettem csak mellékesen. Mellesleg a Luc Bernard kedvét nem kis részben az (is) vette el, ha jól tudom, hogy a készítésbe bevonták a Destructoid nevű gaming site-ot (még az oldal kabalafiigurája is bekerült a játékba), aztán meg jól összevesztek, és így készült róla egy 1/10-es review (ok okozat számomra nem ismert, talán nem is tudjuk meg mostanában). Mindenesetre azért majd ránézek...

endike · http://barathendre.wordpress.com/ 2008.09.08. 00:02:44

Én a régi időkben zx spectrumon és c64-en játszottam platformjátékokkal, aztán több ilyen készítésében részt is vettem (GBA, pc).
Én azt vettem észre hogy a szuper animációk miatt egyre kevésbé igazi az interakció a pályával a mai játékokban. És igazából nem is érdekli az embereket az interakció (ami ügye a játékok lényege), inkább a hiperszuper anim.

Pl. a Prince of Persia vagy a Heart of Darkness-t én nem tartom jó platformjátékoknak... (amúgy jók)...

Ha valakit érdekel egy dos-os vérbeli platformjáték, jó régen csináltam egyet, itt letölthető: www.etyekfilm.hu/oldgames/oldgames.html (legalul van, Mega Macman a címe).

prezzey · http://www.prezzey.net 2008.09.08. 00:18:02

m_anger:
Hát öööizé nőnemű vagyok, és továbbra is heteró, úgyhogy szerintem csak simán elírtam. "Néha a szivar is csak egy szivar", mondta anno Freud ;]

Endike:
interakció a pályával - juj dehogynem, láttad a Force Unleashed demóját? Jó, ez inkább hack&slash, mint platform, de azért nincs tőle annyira messze.

blr 2008.09.08. 01:06:42

Nem véletlenül vettem két éve egy Sega Megadrive-ot, és szereztem be egy halom kártyát hozzá. Egy jó platformjáték nem a csillivilli grafikától és a DD 5.1-es hangtól jó, hanem mert a játszhatóság nyújtja az élményt. Ha megfog, akkor mindegy, hogy élethű-e a kép, realisztikus-e a hang. Gagyi 320x240 kép, mono hang, de élvezetes játékok. Ez a lényeg: élvezetes.

m_anger · http://www.loading.hu 2008.09.08. 07:55:12

prezzey: Upsz, akkor ez mellé ment. Persze lehet, hogy mégis valami titkos vágy, csak nem vagy tudatában. :)

Két címet amúgy kihagytam, ma reggel ugrottak be. Az egyik az idei GDC sztrája a Fez, a másik meg a két éve ígérgetett Limbo. Érdekesnek ígérkezik mindkettő.

bakfitty · http://ismerosvalahonnan.blog.hu 2008.09.08. 15:47:26

juteszembe, a sands of time tényleg zseniális, én is pont mostanában kezdtem el vele komolyabban foglalkozni, de a rengeteg harc teljesen kikészít, főleg hogy lövésed sincs, hogy egy teremben hány homokzombi van és mivel teleportálgatnak esélyed sincs elrohanni egy kútig. imádom a falramászást, meg a sok ugrálást, de a sok kardozás kikészít. plusz még hozzátesszük azt, hogy a kamera a falak mellett baszik (bocs) kanyarodni, csak suhog mint egy mogyorófavessző, én meg azt sem tudom melyik irányból fognak felnégyelni.

más: a braidről én két kritikát olvastam, egyik sem kifejezettem gémeroldalról, és mindkettő el van ájulva.

www.popmatters.com/pm/review/62557/braid/

www.avclub.com/content/games/braid

Garlarg 2008.09.12. 09:51:12

Az én kedvenceim a Pandemonium és a Duke Nukem - Manhattan Project volt a platformjátékok közül. A Duke óta nem is találkoztam ezzel a műfajjal, kár.

[imi] · http://twitter.com/forgoimi 2008.11.28. 03:21:00

azthiszem ki kéne vennem a dobozból az A500-ast :)
süti beállítások módosítása