
Éljenek soká a garázsprojektek jelszóval most olyan WiiWare programokat mutatunk be, amiket néhány fő rakott össze, de nekünk az előzetesek alapján nagyon tetszenek. Támadnak a meleg emósrácok, valamint lesz trutymóból hídépítés, hengergődző kátrány és féloldalas rubikkocka. Mi szurkolunk!
World of Goo (2D Boy)
Két korábban az Electronic Artsnál dolgozott fickó készíti ezt a remekbeszabott programot. A World of Goo a Worms és Jhonen Vasquez képi világát ötvözi a hídépítős Pontifex játékmenetével. Akinek nincsen Wiije, az se keseredjen el, jön a Windows, Mac (!) és Linux (!!) változat is... sőt igazából ezek már készen vannak és megjelentek volna, már csak a WiiWare márciusi indulására vár a kis csapat. (Aki ravaszul előrendelt, az addig is megkapja az első fejezetet a leendő ötből.) Nekünk nagyon tetszik, Marxellt mint a blog hídépítő-rajongóját várhatóan tíz körömmel kell majd levakarni róla. Tuti tipp!
Eternity's Child (Alten8)
Talán az első játék, ami eredetileg Xbox Live Arcade-ra készült, de a fejlesztő (akkor még 1 fő, azóta nagyobb csapat) úgy döntött, hogy a WiiWare megfelelőbb a céljaira. Kézzel rajzolt 2D ugrálós cuccra számítsunk, meglehetősen egyedi, emóvagyok beütésű grafikával és történettel. A célcsoport valószínűleg az alternatív fiatalság, a történetben nagy szerepet fog játszani a globális felmelegedés, és lesz egy homoszexuális karakter is. Nem induláskor jön, hanem kicsit később, de még 2008 második negyedévében. 500 pontba fog kerülni, ami igazán nem sok; ebből lehet még nagy siker. Sajnos csak nagyon régi és még Xboxos videót tudnánk mutatni, úgyhogy álljon itt inkább egy újabb kép.

Gish (Cryptic Sea)
Ezzel a 2004-ben megjelent, számos független-fejlesztői díjat besöpört PC-s játékkal Marxell sokat játszott egy időben - ha jól emlékszem, a Linux változattal, de van Windows alá és Macre is. Egy nagy trutymóval kell mászkálni, aminek különböző képességei vannak, tud tapadni, csusszanni, összelapulni és így tovább. A játékhoz jópofa és kissé szadista multiplayer is tartozik, az nagyon megmaradt bennem, hogy lehetett egy masszív libikókán harcolni, és öcsémnek jobban ment, mint nekem, hiába, mit tesz a gyakorlat.
Azért került elő most újra a Gish, mert a fejlesztői a Nintendo legeslegelső bejelentésétől fogva, hogy megnyitják a függetlenek előtt is a WiiWare-t, elszánták magukat a WiiWare verzió készítésére. Egyikük találkozott Reggie Fils-Aime-mel (az amerikai Nintendo fővezérével), aki lelkesnek mutatkozott, de ezzel annyiban is maradt a dolog. Nekünk az a sejtésünk, hogy nem eléggé rámenősek a srácok, vagy legalábbis nem jól csinálják: ez a "garázsfejlesztő vagyok, rágózok beszéd közben és felrakom a Youtube-ra, ahogy zaklatom Fils-Aime titkárnőjét" (tényleg!) stílus valószínűleg nem annyira nyerő, mint a fejléces levélpapír és a grandiózus weblap - még akkor is, ha tényleg csak két emberből áll az egész cég. A látszat a lényeg? Mindenesetre mi szurkolunk, mert a játék tök jó, habár felvehetnének a srácok egy PR-szakembert. (A videó a PC-s változatból van.)