
Osztályzat: Jó
Műfaj: Űrhajós lövöldözős
Korosztály: 3+
Nyelvigény: Nincs
Nehézség: Profi
Beletanulási idő: Rövid
Kifáradási idő: 15-20 perc után már felléphetnek szemfájdalmak
Ár: 9.900,- (Wii, Gamepark)
Ami jó: Baromi sok pálya van benne; sokszoros újrajátszhatóság; igazi retro feeling
Ami rossz: Rövid idő után is szemrontó; iszonyatosan nehéz - és nincs könnyű üzemmód
E játék elődjét a PC-sek már tavaly óta, Xboxosok pedig akár 2003 óta ismerhetik, amikor is az eredeti Geometry Wars a Project Gotham Racing 2 c. autóversenybe épített külön kis minijátékként jelent meg. Szokásunktól eltérően egyszerre fogjuk megnézni a Wii és a DS változatot, abból az egyszerű okból kifolyólag, hogy néhány különbségtől eltekintve ugyanarról a játékról van szó.
Az alapok rendkívül egyszerűek. Adott egy játéktér, egy pályánként különböző alakú kerettel rendelkező rács, mely behatárolja a mozgásterünket, körülötte a sötétlő űr. A rács közepén csücsül C betű alakú űrhajónk, mellette a még kisebb kisegítő automata űrhajó, jelen pillanatban nem csinál semmit. Meghitt, nyugodt, barátságos. Dőljünk hátra, vegyünk mélyen levegőt. Hmmmmm.

Valahogy így kell elképzelni egy pályát a Geometry Warsban. Az egész tényleg olyan, mint egy hetvenes évek végén készült játéktermi űrhajós játék. Ahogy a Rise of the Videogame egyik szakértője fogalmazott, ebben a korszakban a hidegháborús félelem, a "mindkét oldal veszít" gondolata itatja át az egész szórakoztatóipart, és ez rányomja a bélyegét a játékokra is: bármilyen ügyes vagy, bármennyi pontot érsz el, a játék vége mindenképpen az, hogy veszítesz, hiszen az egyetlen lehetséges befejezés az utolsó élet elvesztése utáni game over. Ez a játékelem meglehetősen frusztrálóvá teszi a játékot annak ellenére, hogy a Geometry pályáiban mégiscsak vannak ponthatárok, amik után medálokat kapunk, és a harmadik, aranyszínű medál megszerzése az adott pálya elvégzésének tekinthető.


Ennyit a hasonlóságokról, nézzük a Wii és a DS közti különbségeket. Az egyik különbség az irányításban van. Az mindkét játéknál ugyanaz, hogy különböző irányítást kap a mozgás iránya és a lövés iránya. Wiinél a Wiimote-ot és a nuncsakut egyszerre használjuk, a nuncsakun levő joystickkel (-kal?) irányítjuk a hajónkat, míg a Wiimote-tal a képernyőre célozva mutatjuk az irányt, amerre a hajónk lő. A DS-nél a nyilakkal tudjuk irányítani a hajót, az érintőképernyőn pedig a lövésirányt. A DS-nél talán egész picit könnyebb emiatt az irányítás, viszont az életmentő szuperbomba, amiből hármat kapunk a pálya elején (jó esetben, mert nem minden pályán kapunk), és ami szorult helyzetben aktiválva az összes képernyőn levő ellenfelet elpusztítja, jobb híján az L vagy R gombbal aktiválható, ami viszont kevésbé esik kézre, mint a Wii esetében a B gomb a Wiimote alján.

Az utolsó érdekesség, hogy az extra tartalom úgy működik a játékban, hogy az utolsó galaxist (pályahalmazt) úgy tudjuk megnyitni, hogy Wi-Fin összekötjük a Wii és a DS változatot. Mivel azonban a fenti különbségeken kívül teljesen ugyanaz a két játék, nem tudom, ki fogja megvenni mind a két változatot. Vagy majd olyan lesz mint régen a Coca-Cola kupakgyűjtő akció, "keresem az 5.000 Ft BAL feliratút", keressük majd a DS-hez a Wiiset. Végülis születhetnek így barátságok.
Tudom, rengeteg negatívumot soroltam fel a Geometry Wars: Galaxiesről, és ezek tényleg negatívumok, maga a játék mégis jó, amíg nem idegesít. Az alapötlet jó, jó a zene, izgalmas, meg minden. Ha nem lenne ennyire nehéz már az elején is, vagy lenne benne könnyű üzemmód (ha már ennyit vesződtek a rengeteg pályával, ami a Galaxiesba került, gondolhattak volna erre is, amikor a kifejezetten családi pozicionáliású Wiire és DS-re fejlesztettek), már áttenném a nagyon jó vagy a zseniális kategóriába.