
Osztályzat: Elmegy
Műfaj: Point & click kaland
Korosztály: PEGI 7+
Nyelvigény: Középfok
Nehézség: Kezdő-középhaladó
Beletanulási idő: rövid
Ár: 8-10 000 Ft
A Trace Memory néven is futó játék indította a point-and-click kalandjátékok kézikonzolos reneszánszát, vagy legalábbis az első címek között volt - Day of the Tentacle-ön felnőtt lelkünk már ettől örvendezhetne, csakhogy a program messze nem mentes a kezdeti nehézségektől... ami egy lassan huszonsok éves műfaj esetében meglehetősen gondolkodóba ejtő.
Bevallom, hogy anno az Another Code-ot vettem meg a vadiúj DS-em mellé, és nem a Nintendogzot vagy valamelyik agytréner játékot, pedig akkor kaphattam volna tappancsos kézitáskát vagy egyéb reklámcuccokat. Kétféle dologra vágytam ugyanis igazán kézikonzolon: japán RPG-kre és point-and-click ("Lucasarts") kalandjátékokra. Lássuk csak...

A párbeszédeknél kellemesen megrajzolt, diszkréten anime stílusú karaktereket láthatunk; összességében is szép és harmonikus az Another Code vizuális megjelenése. A történet kissé klisésen indul (Sötét múlt!! Vááá!!), és sajnos a későbbiekben sem válik különösebben összetetté és magával ragadóvá, ami egy kalandjátéknál nagy hiba. Vagy legyen humoros, mint a már említett Day of the Tentacle (újabban a Sam & Max sorozat), vagy rejtélyes és bonyolult; nincs olyanféle harmadik út, hogy se egyik, se másik. Ezt a fejlesztők szemlátomást tudják maguk is, mert a következő DS-es címük, a Hotel Dusk Room 215 hibátlanul bepozicionálja magát a második kategóriába. Akkor itt miért nem sikerült ugyanezt elérni?
Négy, legrosszabb esetben hat óra játékidő után kiderül, amikor kissé meghökkenve nézzük végig a megnyerést. Igen, az Another Code ennyire rövid. Ez nem epizodikus-letölthető kategóriában, hanem teljes árú kazettánál megbocsáthatatlan; és ha belegondolunk, mit láttunk eddig, rájövünk, hogy leginkább egy techdemóról van szó. Az Another Code bemutatja, milyen kalandjátékokat lehet DS-re írni, mennyi van a hardverben grafikailag és technikailag. Sok, és a készítők mindenre gondoltak - ijesztően kreatív rejtvények használják ki a kis Nintendo olyan lehetőségeit, mint például hogy össze lehet csukni (ne röhögjetek, komoly), de a zeldás "fújjunk rá a gépre" trükköt sem a Nintendo házi fejlesztőcsapata ötlötte ki először.

Ha valaki hosszabb kalandjátékra vágyik, az ne pártoljon el a Nintendótól: hamarosan bemutatjuk a Cing következő programját, a fentebb említett Hotel Dusk Room 215-öt, Wiin pedig a Capcom nevéhez fűződő Zack & Wikiről fogunk írni - ez utóbbi talán az első igazán jó olyan cím Wiire, ami nem a Nintendo saját belső fejlesztése.