Gémeskút

Konzolos és PC-s játékkritikák mindenkinek.

Friss topikok

Címkék

2d (2) 4x (2) 5000ft (5) addiktív (5) aerobic (3) akció (17) alex st john (2) amiga (4) apple (3) apróság (4) aranyos (2) arcade (2) atari (2) átverés (2) autó (4) bevásárlás (2) bevezető (2) bitpop (2) borzalmas (11) botrány (2) c64 (3) castlevania (3) civilization (4) családi (3) cyberpunk (2) c 64 (3) ddr (2) dragon ball (2) ds (46) dsi (2) e3 (2) elite (2) elmegy (9) emuláció (5) emulátor (2) építő (4) erőszak (2) évjátékai (3) final fantasy (7) fitness (2) flipper (2) fps (2) gamecube (2) gépház (20) hack (5) hardver (13) háttér (2) hellókarácsony (24) hírek (22) homebrew (7) horror (3) ingyen (17) interjú (3) játékipar (2) játékterem (2) játéktermi (2) (13) jóga (3) jönjönjön (13) jrpg (8) kaland (12) kártyajáték (2) képregény (2) kereső (2) keresőkifejezések (6) kiegészítő (5) kilencvenes évek (2) kódok (2) könyv (4) korhatár (2) korhatárbesorolás (2) körökre osztott (8) legrosszabb (3) letöltés (2) linux (7) logikai (16) lövöldözős (16) mac (4) magyar (2) mario (15) mass effect (7) mászkálós (2) microsoft (5) minijáték (6) mmo (2) mmorpg (4) mozgás (5) multiplatform (3) multiplayer (3) nagyon jó (19) neogeo (2) nes (2) nintendo (74) nyugdíjas (2) olcsó (3) online (2) pc (47) platform (12) playstation (5) pokémon (4) portré (2) ps2 (4) ps3 (8) psp (5) remake (2) remek (2) retró (7) retro (10) riport (2) roguelike (3) rossz (4) rpg (25) rts (2) sandbox (4) scifi (2) sega (4) shovelware (4) slashdot (2) snes (3) sonic (2) sony (4) sport (10) square (5) star wars (4) stratégia (11) szex (3) szimulátor (5) taktika (6) tánc (3) táncszőnyeg (3) tie in (2) tim sweeney (3) torna (3) tudomány (2) tv (3) ubisoft (3) ügyességi (11) űrhajós (5) városépítő (2) vásárlás (2) vendég (3) verekedős (2) vicces (15) videó (13) virtual console (5) web (2) wii (61) wiimote (3) wiiware (10) wii balance board (4) wii fit (6) xbla (4) xbox (5) xbox360 (23) youtube (2) zene (8) zseniális (25) Címkefelhő

Licenc

Creative Commons Licenc

Lopják a Nintendo kontrollerét (már megint)?

2008.04.08. 22:22 - DobayAdam

Címkék: kontroller xbox wii

    Az Indexre kitett cikk szerint mozgásérzékelő kontrollert fejleszt a Microsoft az Xbox360-hoz, ami "hasonlít" a Wiimote-ra. Hát nem tudom, ti mit szóltok, de ez nem hogy hasonlít, inkább 90%-ban ugyanaz. Azt sem tudom, mennyire veszik szigorúan a szabadalmi bejegyzéseket (gondolom nehezíti a dolgot, hogy az egyik cég székhelye Japán, a másiké az USA), de azért ha a hír igaz, és meglépik a bal képen látható eszközt Redmondban, az szerintem minimum ciki.
    Oké, hogy a PS3 elvitte szárazon a SIXAXIS-szal - a Sony 8 hónappal a Wiimote bejelentése után mutatta be saját kontrollerének mozgásérzékelő funkcióját az E3 konferencián úgy, hogy az előtte pár héttel még kész se volt. Igaz az is, hogy a mozgásérzékelő jellegen kívül más közös dolog nem volt a két irányítóban, magát azt, hogy mozgásérzékelő konzolos kontroller, a Nintendo találta ki.
    Persze messze nem ez volt az első eset, a Sony ezt korábban is eljátszotta már, amikor a Nintendo 64-nél a Nintendo visszahozta a rég elfelejtett analóg kontroller ötletét (ilyen otthoni konzolon utoljára 1982-ben volt a Vectrexen), amit megspékeltek azzal, hogy a kontroller azt is érzékelte, hogy mennyire erősen nyomod az adott irányba. Ismerős az ötlet? Naná, ma már az összes konzolnál ez van, a Sony is ezt vette át, amikor megcsinálta a PlayStation analóg kontrollerét, és azóta mindenki ezt használja.
    Viszont itt elég nyilvánvaló a nyúlás, nem hiszem, hogy az bárkit becsapna, hogy más helyen van a beépített hangszóró meg a gombok (persze a kontroller hátán azért ugyanúgy ott van egy plusz gomb mint a Wiimote B-je), és nem külön periféria az analóg kontroller (mint a nuncsaku esetében), vagy a mikrofon (mint a Wii mikrofon kiegészítőjénél). Ráadásul még kényelmetlen is ez a tervezés, ha megnézitek, a kép alapján mozgásérzékelős irányítás közben elég nehéz lesz a hüvelykujjal kezelni az analóg kart. (A Wiinél se lehet hadonázás közben egyszerre sok gombot nyomkodni.)
    Sajnos egyéb híradást nem találtam a kontrollerhez, a képen vízjelezett mtvnews.com-on sem, úgyhogy ha valaki tud valamit, szívesen látok minden információt.

A bejegyzés trackback címe:

https://gemeskut.blog.hu/api/trackback/id/tr23417537

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

deadcabbit · http://deadcabbit.blogspot.com 2008.04.08. 22:52:32

Nem kell aggódni, Amerika a szabadalmak országa. Meg úgy általában mindenki szed sápot mindenért, a ps3 rumble pad-től egészen az olpc nigériai patent trolljaiig.

Raszputyin · http://zsir.blog.hu 2008.04.08. 23:38:37

Jótól lopni nem szégyen, legyen a Sonynak is ilyen. Aztán versenyezzenek csak.

Rod 2008.04.08. 23:45:17

Pff, mindent a Nintendotól loptak a többiek, ennyit az eredeti ötletekről. Az a ciki, hogy ha a Nintendo tönkrement volna a GC után, nem fejlődött volna semmi a poligonszámon kívül.
Ja, és szerintem a lopás az lopás, legyen akármilyen is.

sockpuppet (törölt) 2008.04.09. 08:45:48

Csatlakozom Raszputyinhoz. Ha minden konzolon lehetne FPS-t és RTS-t játszani, az jelentősen megkönnyítené, hogy magam mögött hagyjam a PC-t, mint játékgépet.

DobayAdam · http://www.dobayadam.hu 2008.04.09. 11:02:25

Rod hozzászólásáról jut eszembe, hogy annak idején a Nintendo 64-en hozta be a cég az analóg kontrollert, mint olyat az otthoni konzoloknál, és jé, hirtelen mindenkinek az lett utána.

hpeter 2008.04.09. 11:50:53

Szerintem ez egy - elkésett - április 1-jei kacsa.
Mi ez? Egy látványterv? Néhány négyzet és pár karika?
Rádaásul nagy mikrofon, kicsi hangszóró? Ugyanmá'.

sockpuppet (törölt) 2008.04.09. 15:59:47

Reggel átsiklottam az utolsó mondat fölött. További "infók" és kommentárok itt:

www.mtv.com/news/articles/1584945/20080407/id_0.jhtml

és itt, pl.:

kotaku.com/376987/microsoft-to-rip-off-wii-remote-by-end-of-year-says-source

Utóbbi linken egy szebb (bár hamisabb) kép is van a feltételezett kontrollerről.

deadcabbit · http://deadcabbit.blogspot.com 2008.04.09. 19:31:49

Wii remote szépen le van patentozva, se az Ms nem hülye, se a Sony (vö. pölö Sony vs Andreas Pavel) - ráadásul a Nintendo nem "legkisebb királyfi", aki olyan csóró, hogy má' csakazéris megérdemli a fele királyságot meg a királykisasszony kezét - nem fogok sírva fakadni, ha kapok olcsóbban wii-jellegű kontrollert, jó játékokkal (amiknek mondjuk a grafikájától nem hányom el magam).

Rod 2008.04.10. 16:03:25

Ádám:
Nem csak az analóg kart találta ki a Nintendo, hanem a D-padet és a rumble-t is...

prezzey · http://www.prezzey.net 2008.04.10. 17:49:24

Én elsőre simán azt hittem, hogy ez egy hoax. De tényleg kinn van az MTV-n, úgyhogy ha átverés, akkor ők is beugrottak.

Wii grafikája:
szerintem gyakorlatilag bármilyen jelenleg gyártott hardveren lehet jó grafikát csinálni, nem a hardver a szűk keresztmetszet. (Flashjátékok!) Csak kell annyi eszének lenni a designernek, hogy nem a realisztikus, hanem a rajzfilmes irányba vigye el a dolgot. Még WiiWare játékok is vannak/lesznek, amik kimondottan jól néznek ki. A Nintendo maga mostanra szerintem rájött erre, a third party fejlesztők viszont a buta konverziókat erőltetik (khmm, Ubisoft??).

deadcabbit · http://deadcabbit.blogspot.com 2008.04.10. 18:03:24

@Rod:
analógra nem mondok semmit, gondolom viccelsz (vö. VC 4000); a D-Pad kb. Mattel nyolcvanas évek, majd a kereszt-alakot formálta meg az N. A rumbli közel van, de hogy mennyire nehéz "hopp, kitalálni dolgokat", arra ajánlom az Immersion vs Sony/Ms pert; de mondom, a rumble-t elfogadom :D

Remélem kapok piros pontot trollkodásért.

deadcabbit · http://deadcabbit.blogspot.com 2008.04.10. 19:04:05

@Prez:
grafika: szívemből szóltál, kb nekem is ez a véleményem (nagyon szomorú vagyok, hogy kevés szép 2d-s játék jön ki, de gondolom ezt sejted) - DE: ne felejtsük el, hogy az egész 3d-s tutyi mára egy öngerjesztő folyamat lett: a ds 3d-je kaka, wii 3d-je kaka, de a fejlesztő, a designer és a gamer is erre izgul. Kondicionálni kellett egy kicsit, most meg már egyenesen kéri.

buta fejlesztő: nem buta, csak pénzéhes szegénykém. Megveszi a zesdékát, minőségbiztosítás nincs = jön a szar. Wiiware-t szerintem ugyanúgy elönti majd, mint a ds-t :((

DobayAdam · http://www.dobayadam.hu 2008.04.10. 19:17:50

Prez: Biztos nem hoax, direkt írta is az MTV a FAQ-ban (amit azt hiszem sockpuppet linkelt be) hogy nem tették volna ki ha nem sok évet próbált forrásból jön az info.

deadcabbit: a wiiware-en megjelenő játékok havi limitje talán gátat szab a kaki cuccoknak - legalábbis a Nintendo terve ez, aztán majd meglátjuk mi sül ki belőle.

A 3d-je _számomra_ még a DS-nek is tud jó lenni (a Final Fantasy III ingame engine-je pl.), ez persze tök szubjektív dolog, de ha konzisztens, stílusos és nem bugos (pl. nem lógnak össze a poligonok állandóan) a 3D-je valaminek akkor nem érdekel hogy mennyire szofisztikált.

Rod 2008.04.10. 20:21:25

deadcabbit:
Nem történt trollkodás, kösz a helyreigazítást :) Ennyivel okosabb lettem.
Azt viszont nem hiszem, hogy a Wii grafikája kaki (prezzey véleményén vagyok), és most direkt nem szép belsős Nintendo cuccot hozok fel: nézzük meg pl. még a GC-ra készült RE4-t. Még ma is megállja a helyét, fantasztikus mit hozott ki egy 3rd party fejlesztő a hardverből. Néztem összehasonlító videókat (GC / PC / PS2) és magasan a GC verzió volt a legszebb. Nekem még a Red Steel alatt dolgozó Unreal Engine 2.5 is szép, nagyon csinos, PhysX is van benne, kiváncsi leszek hogyan fog kinézni a 2.
WiiWare-nél talán lesz valamilyen fajta előcenzúra, biztos nem hagyja a Nintendo, hogy elöntse a mocsok. Nagyon remélem, hogy valami minőségbiztosítási kötelezettséggel együtt vásárolható csak az a fejlesztőkörnyezet.

prezzey:
A Lost Winds egyre jobban felkeltette az érdeklődésem, nagyon jónak ígérkezik, nem csak grafikailag, hanem "játékmenetileg" is. Van már róla videó. Ajánlom egy blikkre neked is, deadcabbit!
süti beállítások módosítása