Az Indexre kitett cikk szerint mozgásérzékelő kontrollert fejleszt a Microsoft az Xbox360-hoz, ami "hasonlít" a Wiimote-ra. Hát nem tudom, ti mit szóltok, de ez nem hogy hasonlít, inkább 90%-ban ugyanaz. Azt sem tudom, mennyire veszik szigorúan a szabadalmi bejegyzéseket (gondolom nehezíti a dolgot, hogy az egyik cég székhelye Japán, a másiké az USA), de azért ha a hír igaz, és meglépik a bal képen látható eszközt Redmondban, az szerintem minimum ciki.
Oké, hogy a PS3 elvitte szárazon a SIXAXIS-szal - a Sony 8 hónappal a Wiimote bejelentése után mutatta be saját kontrollerének mozgásérzékelő funkcióját az E3 konferencián úgy, hogy az előtte pár héttel még kész se volt. Igaz az is, hogy a mozgásérzékelő jellegen kívül más közös dolog nem volt a két irányítóban, magát azt, hogy mozgásérzékelő konzolos kontroller, a Nintendo találta ki.
Persze messze nem ez volt az első eset, a Sony ezt korábban is eljátszotta már, amikor a Nintendo 64-nél a Nintendo visszahozta a rég elfelejtett analóg kontroller ötletét (ilyen otthoni konzolon utoljára 1982-ben volt a Vectrexen), amit megspékeltek azzal, hogy a kontroller azt is érzékelte, hogy mennyire erősen nyomod az adott irányba. Ismerős az ötlet? Naná, ma már az összes konzolnál ez van, a Sony is ezt vette át, amikor megcsinálta a PlayStation analóg kontrollerét, és azóta mindenki ezt használja.
Viszont itt elég nyilvánvaló a nyúlás, nem hiszem, hogy az bárkit becsapna, hogy más helyen van a beépített hangszóró meg a gombok (persze a kontroller hátán azért ugyanúgy ott van egy plusz gomb mint a Wiimote B-je), és nem külön periféria az analóg kontroller (mint a nuncsaku esetében), vagy a mikrofon (mint a Wii mikrofon kiegészítőjénél). Ráadásul még kényelmetlen is ez a tervezés, ha megnézitek, a kép alapján mozgásérzékelős irányítás közben elég nehéz lesz a hüvelykujjal kezelni az analóg kart. (A Wiinél se lehet hadonázás közben egyszerre sok gombot nyomkodni.)
Sajnos egyéb híradást nem találtam a kontrollerhez, a képen vízjelezett mtvnews.com-on sem, úgyhogy ha valaki tud valamit, szívesen látok minden információt.
Oké, hogy a PS3 elvitte szárazon a SIXAXIS-szal - a Sony 8 hónappal a Wiimote bejelentése után mutatta be saját kontrollerének mozgásérzékelő funkcióját az E3 konferencián úgy, hogy az előtte pár héttel még kész se volt. Igaz az is, hogy a mozgásérzékelő jellegen kívül más közös dolog nem volt a két irányítóban, magát azt, hogy mozgásérzékelő konzolos kontroller, a Nintendo találta ki.
Persze messze nem ez volt az első eset, a Sony ezt korábban is eljátszotta már, amikor a Nintendo 64-nél a Nintendo visszahozta a rég elfelejtett analóg kontroller ötletét (ilyen otthoni konzolon utoljára 1982-ben volt a Vectrexen), amit megspékeltek azzal, hogy a kontroller azt is érzékelte, hogy mennyire erősen nyomod az adott irányba. Ismerős az ötlet? Naná, ma már az összes konzolnál ez van, a Sony is ezt vette át, amikor megcsinálta a PlayStation analóg kontrollerét, és azóta mindenki ezt használja.
Viszont itt elég nyilvánvaló a nyúlás, nem hiszem, hogy az bárkit becsapna, hogy más helyen van a beépített hangszóró meg a gombok (persze a kontroller hátán azért ugyanúgy ott van egy plusz gomb mint a Wiimote B-je), és nem külön periféria az analóg kontroller (mint a nuncsaku esetében), vagy a mikrofon (mint a Wii mikrofon kiegészítőjénél). Ráadásul még kényelmetlen is ez a tervezés, ha megnézitek, a kép alapján mozgásérzékelős irányítás közben elég nehéz lesz a hüvelykujjal kezelni az analóg kart. (A Wiinél se lehet hadonázás közben egyszerre sok gombot nyomkodni.)
Sajnos egyéb híradást nem találtam a kontrollerhez, a képen vízjelezett mtvnews.com-on sem, úgyhogy ha valaki tud valamit, szívesen látok minden információt.