A Mass Effect első hivatalos letölthető tartalmát (DLC-jét) a PC-sek ingyen megkapják, kárpótlásul azért, mert egy évet kellett várniuk magára a játékra; Xbox360-on viszont 400 Microsoft pontba kerül egy küldetés. Lássuk, mit is kapunk a 4,8 eurónkért, optimális esetben kb. 1100 forintunkért! Sajnos igen elterjedt, hogy az Xbox Live pontokat jóval névértékükön fölül árulják, így lehet, hogy többet kell fizetnünk értük, annál is inkább, hogy a magyar bankkártyákat nem feltétlenül hajlandó a Live elfogadni... de ha már sikerült pontokat szerezni, érdemes-e extra küldetésekre költeni, vagy inkább vegyünk belőle valami egészen mást?
A misszió még némi bénázással is körülbelül két óra alatt végigcsinálható, de beépül a játékba és a normális játékmenet részeként bármikor újra elővehető egy másik karakterrel. Aki nagyon profi az autós lövöldözésben, annak hamarabb meglesz, én viszont habár most Hardcore nehézségi fokozaton játszom, a harmadik-negyedik csúnya halál után levettem a nehézséget normálra és így jött ki a két óra. Aki szeret autóval lövegtoronyra támadni, az nagyon élvezni fogja - egy lövegtorony, még egy lövegtorony, hoppá féltucat lövegtorony, ja és van amelyik mozog is. (Hö?!) Mindezt háromszor.
Azért nem csak veszett ágyúzásban merül ki az extra tartalom, van történet is - a csúnya gonosz batariaiak (kép itt balra) bele akarnak vezetni egy aszteroidát egy emberi kolóniába, mert csak. Hmm, nem ismerős ez nekünk valahonnan? Várhatjuk az amerikai jobboldal tiltakozását, ők amúgy is pikkelnek erre a játékra. Komolyra fordítva a szót, a konfliktus gyökereiről nem sok derül ki, de állítólag a többi kiegészítő is ezt a szálat fogja továbbvinni... hát, meglátjuk. Azért lehet beszélni sokat, játszani a jót/gonoszt, meg körbemászni az aszteroidán háttérmorzsák után kutatva - erről (is) szól a Mass Effect, úgyhogy lényegében ugyanabból kapunk még egy kicsit, mint amiben eddig részesültünk. Se nem jobbat, se nem rosszabbat, habár egyszerű mellékküldetésnél több, a főszál részletességénél meg kevesebb, amit a Bring Down the Sky nyújt.
Vannak új grafikai elemek is; már éppen a falhoz készültem csapni a kontrollert, hogy "nem igaz, ha ötvenszer nem láttam ugyanilyen alaprajzú bázist, akkor egyszer sem" (aki a mellékküldetések nagy részét végigcsinálta, annak ismerős lesz az érzés, a Bioware többek között így spórolt a tárhelyen...) amikor megjelent az új helyszín, új textúrákkal, új alaprajzzal. Csak hogy aztán legyen min dühöngeni, amikor nekiáll ketyegni az óra és bombákat kell keresni - ilyenkor bezzeg jó lenne az az ismerős helyszín, nem igaz? Szerencsére ez a rész egyáltalán nem nehéz... amúgy nem igazán értem, mi ez a bombafetisizmus, ami a Bring Down the Skyban túlteng, ilyen akna, olyan bomba, amolyan robbanószer. Nem mintha zavarna, de kicsit "sok a jóból" érzést kelt. Esetleg lehetett volna Bring Down the Bombnak hívni.
Összességében nekem tetszett az első Mass Effect DLC, ingyen nagyon megéri, de a 400 Xbox Live pont is teljesen korrekt ár érte - azért többet sokallnék, meg lehetett volna a lövegtornyokból kicsit kevesebb, de igazából nagy problémáim nincsenek vele. Viszont mikor jön már a következő?! A Mass Effect 2 megjelenéséig még hosszú az idő, valahogy el kell töltenünk - lassan már Hardcore-on is végigviszem a játékot, pedig híresen béna vagyok a realtime akcióhoz, úgyhogy én nagyon díjaznék még sok extra tartalmat. Az utána megnyíló Insanity nehézségi fokozat már annyira nem izgat fel, főleg hogy két végigjátszással (kedvesaranyos/szemétdög) már majdnem az összes játékban olvasható párbeszéd kimeríthető. De valamit csinálni kell a második részig, persze lehet mondjuk Super Smash Bros. Brawllal játszani végkimerülésig, de arról majd legközelebb ;]
Egy megjegyzés a végére:
Nagyon fontos, hogy mielőtt letöltjük a küldetést, győződjünk meg arról, hogy van legalább egy olyan mentésünk, ahol kimehetünk a csillagtérképre, ugyanis onnan lehet hozzájutni. Szerencsére be van jelölve; én első körben teljesen kétségbeestem, mert a naplóban az aktív küldetések között nem jelent meg, de némi tanácstalanság után észrevettem a térképen.
Sokan emóztak a neten azon, hogy miért nem érhető el a DLC rögtön a játék elején, azok számára, akik egyszer végigcsinálták a fő szálat és nem kezdték újra még egyszer (valamint emellett még mentésük sincs a játék vége előtt, ami azért valljuk be, elég valószínűtlen). Mivel a történet kezdetekor még egy nyamvadt űrhajónk sincs, valamint gyakorlatilag mindenki hülyének nézi főhősünket, halvány segédfogalmam sincs, hogy lehetett volna beilleszteni oda ezt a küldetést. A Mass Effect egy történetorientált cím; akinek nem tetszik, hogy a dramaturgiai csomópontok előre meg vannak határozva, az játsszon Dwarf Fortresst, és ezt most minden irónia nélkül mondom.