Miután előző két cikkünkben röviden megpróbáltuk tisztázni és kategóriákba sorolni a néhány évvel régebbi játékok lehetséges jogi helyzetét, elérkezettnek látjuk az időt, hogy belecsapjunk a pixellecsóba és - most már a kellő alapokkal rendelkezve - új sorozatunkban visszamenjünk az időben. Mostantól sorra látogatjuk gyerek- és fiatalkorunk játékait Commodore 64-ről, régi konzolokról és játéktermi gépekből, hogy megnézzük, akkor mit szerettünk bennük, és főként, hogy ma is megállják-e még helyüket - ha nem is a hardverek adta lehetőségeket, hanem a játékélményt tekintve.

Osztályzat: Elmegy
Kiadás éve: 1992
Eredeti platform: Játéktermi
Gyártó: Gaelco
Műfaj: Mászkálós ugrálós
Korosztály: 7+
Nyelvigény: Nincs
Nehézségi ív: Haladó-profi
Beletanulási idő: Nincs
Azért ezzel a címmel kezdem, mert egy szerencsés véletlen és néhány segítőkész amerikai retro-fanatikus segítségével pár napja sikerült rátalálnom tizennégy évvel azután, hogy először és utoljára játszottam vele egy bő negyed órát a Westend City Center helyén egykor létezett pénzbedobós flipper- és játékteremben. Akkor a második pálya közepéig jutottam és lenyűgöztek a szörnyek, a szokatlan pályatervezés, meg az egész hangulat. Most viszont arra kellett rájönnöm, hogy ez a játék pont addig volt jó, amíg játszottam vele: a második pálya közepéig, kb. 10 percig. Tanulságos példa ez azokra a játékokra, amik nem állják ki az idők próbáját.

A grafika 1992-höz képest egész jó, a zene elektromos gitáros akkordokkal teletűzdelt alapvetően ambient háttérmoraj, nem kie

A harmadik pályára viszont már - egyszerűen nincs jobb szó rá - szétesik az egész koncepció. Mintha a készítők kifogytak volna az ötletekből, nem tudták volna, hogy mit kezdjenek a maradék tartalommal (pedig mivel összesen öt pálya van, annyira nehéz

Emellett van még egy nehézsége a játékosnak: bár a főszereplőnk lőni mindig tud, lövései elég gyengék, muszáj különböző extra tűzerő-lehetőségeket összeszednünk. Ezekből vagy féltucat is van, viszont egyrészt mindegyik ugyanúgy lő (egyenesen, ferdén felfelé vagy felfelé), másrészt a több "átverős" ezek közül a power-upok közül, alig erősebbek mint a normál lövésünk.
Sajnos szomorú csalódás volt a Thunder Hoop, bár talán csak azért, mert mégiscsak több mint tíz évet töltöttem a keresésével, és hát az idő az ugye szépít. Az első két pálya továbbra is a helyén van, az összes többi tulajdonsága azonban nagyon lehúzta ezt az egyébként ígéretesnek induló játékot.