
Osztályzat: Jó
Műfaj: Ügyességi rajzolós
Korosztály: 3+
Nyelvigény: Minimális
Nehézség: Középhaladó
Beletanulási idő: Rövid
Ár: 7.900,- és 9.990,- között
Elég sok termék lovagolja meg a Pac-Man figura 25 éve töretlen sikerét, ez hol jó, hol irtózatosan rossz játékokhoz vezet - a Pac-Man World 3 például annyira blődli, hogy ezen a bekezdésen és egy esetleges negatív top 10-es DS listán kívül említésre sem érdemes. A Pac-Pix ezért is kellemes meglepetés, hiszen nem próbál más lenni, mint aminek kitalálták, vagyis feleleveníti a Pac-Man eredeti játékötletét, és az evésről szól.
Főleg viszonylag alacsony bolti ára miatt nézzük most meg ezt a korai ügyességi DS-játékot, ami kicsit olyan, mint a Polarium: látszik rajta, hogy korai (2004-es), még kísérletezik a DS érintőképernyős szerkezetével, és egy idő után már nem is túl izgalmas. Ugyanakkor az alapötlet jó és sok a pálya, úgyhogy összességében pozitív élmény.

A dolog azonban mégiscsak bonyolult: Pac-Manünk sebessége attól függ, hogy milyen nagyra rajzoljuk, ha túl nagy, akkor lassú lesz és nem éri utol a szellemeket, ha túl pici, akor viszont nagyon gyors lesz és csak győzzük utolérni. Ez azért fontos, mert minden pályán megadott számú Pac-Mant rajzolhatunk csak, akit a játéktérbe szintén általunk festett ideiglenes (egy-két másodperc után köddé váló) falakkal tudunk terelgetni - olyan irányba, amilyenbe a DS-tollunkat húztuk. Ha pedig sárga hősünk kimegy a képből, többet nem jön vissza, vagyis vesztettünk egy életet (egy kivétellel, ha az ábrán GO felirattal jelölt részen megy ki, ekkor ugyanis bejut a felső képernyőn látható alagútba, ahol hol bónuszok, hol újabb elfogyasztandó szellemek várják). Egyszerre akármennyi Pac-Mant rajzolhatunk a játéktérbe, viszont általában egynél többet nem érdemes, ha csak nem tudunk mindegyikre

Ahogy halad előre a játék, maga az alappálya nem változik, ettől is válik kicsit repetitívvé a játék: a kép legtetején látható háttérképen kívül semmi sem változik a környezetben. Pedig minden más egyre csak bonyolódik: a kezdeti lassú rózsaszín és a Pac-Man elől elszaladó kék szellemek után megjelennek az arrébbugráló lógónyelvű szellemek, a csak meghatározott sorrendben megehető hármas szellemcsoportok, és így tovább. Szintén bővül rajzrepertoárunk, egy idő után már rajzolhatunk rózsaszín nyilakat, amikkel a kép tetején levő (és más módon elérhetetlen) szellemeket rejtő buborékokat pukkaszthatjuk ki, még később pedig bombát is rajzolhatunk, amivel szellem-védőfalakat robbanthatunk ki.
A rajzolásdetektor elég szigorú: csak akkor fogadja el a Pac-Man ábránkat, ha a kacsacsőr-szájjal kezdünk, később pedig amikor már nyilakat is kell rajzolni, még szűkebb körét fogadja el a műveinknek, ami nem kis frusztrációt okozott nekem, bár gondolom ez csak gyakorlat kérdése.

Ami még furcsa, hogy sehol sem találtam hivatalos információt arról, hogy milyen hosszú a Pac-Pix. Mivel végig nem vittem, csak az első könyv ötödik fejezetéig, így abban sem vagyok biztos, hogy összesen hány pálya van. Tizenkét fejezetet jelez a főmenü, fejezetenként öt pályával plusz kétfejezetenként egy főszörny-pályával számolva hatvanhat pálya minimum van, de ez még csak az első könyv. Szóval legalább pályából jó sok van, ami jó, mert így sokszor rövid időre elő lehet venni a Pac-Pixet. Sokszor kis etapban még érdekes lehet, de hosszasan lekötő vagy mélyebb játékélményt ne várjunk tőle. Aranyos kis játék ez, és ennyi.