Amint ígértük, január elsejével megkezdjük a "2008 legjobb játékai" listák közlését - ma tmarxell állította össze, neki mi tetszett legjobban az elmúlt évben. Mindenki 5 kategóriát választhat, amiből egy "az év legjobb játéka", a többi pedig tetszés szerint mindenkinek más. A továbbiakban fény derül arra, mi az év legnagyobb meglepetése, miben volt a legtöbb szöveg, mi tévesztett platformot, és így tovább! Linkekkel eredeti cikkeinkre.
Az év leghardkórabb játéka: Dwarf Fortress, PC
Két játék egyben: az egyik olyan, amiben letépheted egy kobold lábáról a zoknit és halálra verheted vele. A másik olyan, amiben ha nagyon tudsz, akkor akár építhetsz egy törpék lakta erődöt egy működő vulkánBAN. Grafika? A lehető legfapadosabb. Nehézségi szint? A lehető legnagyobb, ami még nem frusztráló. Vér és kegyetlenkedés? Ha akarod, hihetetlen brutális dolgokat csinálhatsz benne. Moddolhatóság? Bőven. (Még olyan elvetemült emberek is vannak, akik grafikát próbálnak csinálni hozzá :D) Van ennél hardkórabb játék? Nincs.
Az év legjobb játéka, ami platformot tévesztett: Prince of Persia, X360/PS3
Túl sokat még nem játszottam vele, de akkor is nagyon megtetszett a játék az újításaival. Az pl. különösen, hogy ha meghalsz, akkor nem fél perces "loading" képernyő következik, hanem szinte rögtön visszadob a játék ugyanoda, ahol voltál - így nem kell korábban megoldott részeket újra ismételgetni. A legújabb PoP olyan program lett, amivel bárki megismerkedhetne a platformjátékok világával, és garantálom, hogy élvezné: ha Wii-re készült volna el. Kövezzetek meg, de szerintem mind a két konzol kontrollerén túlontúl sok gomb van ahhoz, hogy egy akármilyen "casual gamer" leüljön elé és ne azon stresszeljen, hogy most akkor mi hol is van, mit hogy is kéne. Ha viszont a Nintendo "hadonászós kvarcjátékára" (de szeretem, amikor a nyomtatott gamer sajtóban ilyeneket leírnak) is elkészült volna a játék, akkor jóval nagyobb siker lett volna.
Az év legtöbbet szövegelő játéka: The Spirit Engine 2, PC
Erről a játékról ugyan még nem írtam, de majd az is megtörténik. Eredetileg akartam egy "az év legjobb játéka független fejlesztőktől" díjat kiosztani, de nem tudtam eldönteni, hogy a Dwarf Fortress vagy ez kapja-e meg. Végül úgy döntöttem, hogy mind a kettő megérdemli. A Spirit Engine 2 egy olcsón letölthető szerepjáték, amit két ember fejlesztett (egyikük a zenét írta, a másikuk pedig minden mást), és remekül sikerült. Egy végigjátszás (én legalább kettőt ajánlok) nekem úgy 8-9 óráig tartott, aminek a fele a párbeszédek olvasásával telt. Ezt nem én mértem ki, hanem a program! Ráadásul én gyorsan tudok olvasni. Úgyhogy íme, az év legtöbbet szövegelő játéka. Ha nem szeretsz játék közben sok szöveget olvasni, akkor nem ajánlom. Ha viszont igen, akkor a 2008-as programok közül ennél jobbat nemigen találhatsz. (A DS-es Hotel Dusk mondjuk azért megszorongathatja.)
Az év legnagyobb meglepetése, amiről előtte semmit se hallottam: The World Ends With You, NDS
Talán ha sokkal több helyen olvastam volna a készülő címekről, akkor feltűnt volna a TWEWY, így viszont csak az elkészült játék került a kezembe, amire azonnal lecsaptam. Ugyan Japánban 2007-ben jelent meg, de Nyugatra csak 2008-ban jutott el, úgyhogy még az idei évhez számítom. Csak azt tudom elismételni, amit a korábbi cikkemben írtam: ennyire újszerű, és mégis remekül elkészített játékot rég nem láttam. Azt is mondhatnám, hogy számomra az év Square-játéka, na de mégse akarok egy kiadót ennyire kipécézni :)