Osztályzat: Jó
Korosztály: 3+
Nyelvigény: Minimális
Nehézségi ív: Kezdőtől profiig
Beletanulási idő: Rövid
Igazi családi játékról lesz szó a következőkben. Erőszakmentes, kis és nagy családi körben játszható egyszerű agytorna-program a Big Brain Academy. Folytatja azt a tradíciót, amit a Nintendo DS-en kezdett el a Dr. Kawashima's Brain Training, illetve a Big Brain Academy DS-es elődje. A for Wii ez utóbbit ülteti át a nagy konzolra, sok mindenben hasonlítva az eredetire, de számos dologban eltérve tőle. Szerencsére az átírás zökkenőmentesebbre sikerült, mint a Cooking Mamáé, az irányítás egyszerű és egyértelmű, a készítők tényleg arra törekedtek, hogy a legkisebbek is tudják kezelni a programot.
A játék elején beirathatjuk személyre szabott Mii-inket az Akadémiára, ahol aztán vagy gyakorolhatjuk a különböző rendelkezésünkre álló minijátékokat, vagy megmérethetjük agyunkat a minijátékokból összeállított tesztben. Az öt kategória az Identify (vizuális elemek felismerése), a Memorize (memória-játékok), az Analyze (helyzetelemző játékok), a Compute (matematika-alapú játékok) és a Visualize (logikai játékok), ezeken belül három-három játék található különböző nehézségi szinteken. A legtöbb feladat egyszerű elvre épül, mint a különböző számokkal ellátott léggömbök növekvő számsorrendben való kipukkasztása. Vannak azonban olyan minijátékok is, amik igencsak megizzasztják az embert, például a kalitkában ülő madarakkal játszott itt a piros-hol a piros, amiben akár két-három madár folyamatos mozgását is nyomon kell követni. A játékok utolsó csoportja tényleg csak gyakorlástól és odafigyeléstől függ, ilyenek a három dimenzióban forgó testnek megfelelő kiválasztása (ld. kép).
A játékok körülbelül egy percig tartanak attól függően, hogy milyen gyorsak vagyunk, így könnyen kiszámítható, hogy húsz perc alatt mind a tizenöt féle játékot le tudjuk játszani. Ez az egyetlen rossz pontja a játéknak: bár a minijátékok ötletesek, egyszerűen nem elég, nagyon gyorsan eljutunk a "végére". Érdemes persze sokat gyakorolni a kis játékokat, de akkor is kevésnek bizonyul a számuk.
A többjátékos üzemmódot én magam nem próbáltam, de gyakorlatilag az összes külföldi kritika ezt emeli ki a Big Brain Academy legerősebb pontjaként. Ezekből is többféle van, a képen is látható üzemmódban például tizenkét véletlenszerűen összeválogatott feladatot kell más sorrendben megoldania a két játékosnak, és az nyer, aki előbb fejezi be a feladatait. Egy másik többjátékos üzemmódban, amiben egymás után kell feladatokat megoldani, még öt olyan játék is megtalálható, amikkel az egyjátékos üzemmódban nem találkozun - ezt mondjuk nem egészen értem, miért.
Összességében kicsit fáj a szívem a Big Brain Academyért, mert nagyon ígéretes, jól kivételezett, ötletes és kedves grafikájú játék, az egyetlen hiányossága - hogy rövid - viszont lecsökkenti az ár-érték arányát. Öröm az ürömben, hogy viszonylag olcsón is beszerezhető játékról van szó, a Gameparkban az eredeti áránál öt-hatezerrel olcsóbban, 8900-ért elvihető. (Most is érvényes a jótanács, hogy érdemes körülnézni az összes hazai boltban, akkora eltérések vannak az árakban.)
A játék elején beirathatjuk személyre szabott Mii-inket az Akadémiára, ahol aztán vagy gyakorolhatjuk a különböző rendelkezésünkre álló minijátékokat, vagy megmérethetjük agyunkat a minijátékokból összeállított tesztben. Az öt kategória az Identify (vizuális elemek felismerése), a Memorize (memória-játékok), az Analyze (helyzetelemző játékok), a Compute (matematika-alapú játékok) és a Visualize (logikai játékok), ezeken belül három-három játék található különböző nehézségi szinteken. A legtöbb feladat egyszerű elvre épül, mint a különböző számokkal ellátott léggömbök növekvő számsorrendben való kipukkasztása. Vannak azonban olyan minijátékok is, amik igencsak megizzasztják az embert, például a kalitkában ülő madarakkal játszott itt a piros-hol a piros, amiben akár két-három madár folyamatos mozgását is nyomon kell követni. A játékok utolsó csoportja tényleg csak gyakorlástól és odafigyeléstől függ, ilyenek a három dimenzióban forgó testnek megfelelő kiválasztása (ld. kép).
A játékok körülbelül egy percig tartanak attól függően, hogy milyen gyorsak vagyunk, így könnyen kiszámítható, hogy húsz perc alatt mind a tizenöt féle játékot le tudjuk játszani. Ez az egyetlen rossz pontja a játéknak: bár a minijátékok ötletesek, egyszerűen nem elég, nagyon gyorsan eljutunk a "végére". Érdemes persze sokat gyakorolni a kis játékokat, de akkor is kevésnek bizonyul a számuk.
A többjátékos üzemmódot én magam nem próbáltam, de gyakorlatilag az összes külföldi kritika ezt emeli ki a Big Brain Academy legerősebb pontjaként. Ezekből is többféle van, a képen is látható üzemmódban például tizenkét véletlenszerűen összeválogatott feladatot kell más sorrendben megoldania a két játékosnak, és az nyer, aki előbb fejezi be a feladatait. Egy másik többjátékos üzemmódban, amiben egymás után kell feladatokat megoldani, még öt olyan játék is megtalálható, amikkel az egyjátékos üzemmódban nem találkozun - ezt mondjuk nem egészen értem, miért.
Összességében kicsit fáj a szívem a Big Brain Academyért, mert nagyon ígéretes, jól kivételezett, ötletes és kedves grafikájú játék, az egyetlen hiányossága - hogy rövid - viszont lecsökkenti az ár-érték arányát. Öröm az ürömben, hogy viszonylag olcsón is beszerezhető játékról van szó, a Gameparkban az eredeti áránál öt-hatezerrel olcsóbban, 8900-ért elvihető. (Most is érvényes a jótanács, hogy érdemes körülnézni az összes hazai boltban, akkora eltérések vannak az árakban.)