A francia JeuxVideo magazin néhány nappal ezelőtt utolérte Michael Ancelt (olyan kritikai sikerek megalkotóját, mint a Rayman, a King Kong és a Beyond Good & Evil), aki hosszú évek találgatása után megerősítette, hogy készül a Beyond Good & Evil 2, minden idők egyik legjobb hibrid játékának folytatása. Részletek a tovább után.
Ha őszinték akarunk lenni, a Beyond Good & Evil nem igazán fért bele egyik műfaji dobozba sem, amibe rakni akarták: a domináns akció és kaland-elemek mellett megtalálhatóak voltak benne a rejtőzködős-lopakodós stealth játékok elemei, a legjobb aspektus pedig a játék sehova sem sorolható alapfeladata, a fotózás volt. A főszereplő ifjú hölggyel, Jade-del (ld. designunk bal felső sarkában) bármikor előkaphattuk a fényképezőgépünket akár azért, hogy jobban körbe tudjunk nézni az adott terepen, akár azért, hogy különböző jutalmakért cserébe megörökítsük Hillys bolygó igen változatos élővilágát, akár pedig azért, hogy a földönkívüliekkel vívott háború leállításáért küzdő renegát szervezet számára készítsünk inkrimináló képeket az ellenséggel összejátszó politikai vezetésről.
A Beyond Good & Evilt képi és zenei atmoszférája, csavaros története és izgalmas játékmenete mellett rendhagyó témafelvetései, többek között a háborús propaganda természetének vizsgálata miatt is szokták emlegetni. Az, hogy még ennyi olvasás után is valószínűleg teljesen ismeretlen sokaknak ez a cím, az azért lehet, mert a játék 2003-mas megjelenésekor a kiadó Ubisoft egy meglehetősen érthetetlen marketinglépés keretében egyszerre dobta ki a Tom Clancy és a Prince of Persia sorozat soron következő darabjaival. Ezek aztán persze minden médiahangsúlyt megkaptak, hiszen a jól bejáratott franchise-ok mindig több figyelmet kapnak a még a nagyközönségen kipróbálatlan, új játékokkal szemben. Mindezeknek köszönhetően a pozitív kritikák ellenére sem sok fogyott a Beyond Good & Evilből (hogy néhány évvel később aztán ugyanez történjen egy másik zseniális alkotással, a Psychonauts-cal), és a nyitva hagyott befejezés ellenére kérdésessé vált, lesz-e folytatás.
Ezért jó hír a BG&E szerelmeseinek, hogy a 2006-ban (Shigeru Miyamoto mellett) francia lovaggá ütött Michael Ancel tíz-tizenkét társával már egy éve a második részen dolgozik. Elmondása szerint szeretnék megőrizni az első játékban lefektetett alapokat, rengeteg pályával, érzelmes történettel, szerethető karakterekkel. A Hillys bolygó jövőjével és az állatokkal való kapcsolattal foglalkozó játék jelenleg piackutatási fázisban jár, és bár még az Ubisoft nem bólintott rá a projektre, remélhetőleg hamarosan megkapják rá a filmes és játékos körökben használt kifejezéssel a zöld lámpát, vagyis a hivatalos engedélyt a játék kifejlesztésére.
Mi szorítunk.