Gémeskút

Konzolos és PC-s játékkritikák mindenkinek.

Friss topikok

Címkék

2d (2) 4x (2) 5000ft (5) addiktív (5) aerobic (3) akció (17) alex st john (2) amiga (4) apple (3) apróság (4) aranyos (2) arcade (2) atari (2) átverés (2) autó (4) bevásárlás (2) bevezető (2) bitpop (2) borzalmas (11) botrány (2) c64 (3) castlevania (3) civilization (4) családi (3) cyberpunk (2) c 64 (3) ddr (2) dragon ball (2) ds (46) dsi (2) e3 (2) elite (2) elmegy (9) emuláció (5) emulátor (2) építő (4) erőszak (2) évjátékai (3) final fantasy (7) fitness (2) flipper (2) fps (2) gamecube (2) gépház (20) hack (5) hardver (13) háttér (2) hellókarácsony (24) hírek (22) homebrew (7) horror (3) ingyen (17) interjú (3) játékipar (2) játékterem (2) játéktermi (2) (13) jóga (3) jönjönjön (13) jrpg (8) kaland (12) kártyajáték (2) képregény (2) kereső (2) keresőkifejezések (6) kiegészítő (5) kilencvenes évek (2) kódok (2) könyv (4) korhatár (2) korhatárbesorolás (2) körökre osztott (8) legrosszabb (3) letöltés (2) linux (7) logikai (16) lövöldözős (16) mac (4) magyar (2) mario (15) mass effect (7) mászkálós (2) microsoft (5) minijáték (6) mmo (2) mmorpg (4) mozgás (5) multiplatform (3) multiplayer (3) nagyon jó (19) neogeo (2) nes (2) nintendo (74) nyugdíjas (2) olcsó (3) online (2) pc (47) platform (12) playstation (5) pokémon (4) portré (2) ps2 (4) ps3 (8) psp (5) remake (2) remek (2) retró (7) retro (10) riport (2) roguelike (3) rossz (4) rpg (25) rts (2) sandbox (4) scifi (2) sega (4) shovelware (4) slashdot (2) snes (3) sonic (2) sony (4) sport (10) square (5) star wars (4) stratégia (11) szex (3) szimulátor (5) taktika (6) tánc (3) táncszőnyeg (3) tie in (2) tim sweeney (3) torna (3) tudomány (2) tv (3) ubisoft (3) ügyességi (11) űrhajós (5) városépítő (2) vásárlás (2) vendég (3) verekedős (2) vicces (15) videó (13) virtual console (5) web (2) wii (61) wiimote (3) wiiware (10) wii balance board (4) wii fit (6) xbla (4) xbox (5) xbox360 (23) youtube (2) zene (8) zseniális (25) Címkefelhő

Licenc

Creative Commons Licenc

Retrórobbanás negyven percben

2008.02.17. 17:31 - prezzey

Címkék: retró videó nintendo amiga c64 snes nes

A hét Youtube kincse: Laffer nosztalgiavideói. (Aki ismerte őket, ugorjon; mi töredelmesen bevalljuk, hogy nem ismertük, pedig bőven százezer fölött van a nézők száma mindegyiknél.) 100 játék 10 percben, négy különböző platformon: C64, Amiga, NES és a kihagyhatatlan Super Nintendo. Mi öcsémmel kétszemélyes kórusban üvöltöttük a címeket. Turrican! Superfrog! Desert Strike! Volt Syndicate Amigára?! És ezt hogy hívták, pedig de sokat játszottunk vele... A hasonló rejtélyeket megoldandó mindegyik videóhoz van játéklista is. Élvezkedjetek, tippelgessetek, kiabáljatok a monitorral. Többen az igazi! Klipek a hajtás után.



C-64



Amiga (nekünk ez a kedvencünk)



NES



SNES

A bejegyzés trackback címe:

https://gemeskut.blog.hu/api/trackback/id/tr26342959

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

chips 2008.02.17. 18:52:42

...és végignéztem! Nagyon jók. :)
Amúgy egy hasonló összeállítás megnézése és végigüvöltözése után vettem meg tavaly márciusban, ~12 év kihagyás után az első mostani Amigámat.

Dewla · http://konnektor.org 2008.02.21. 10:02:36

Kész vagyok teljesen!!!! A C64 80%-át ismertem, pedig alig voltam 5 éves amikor kaptam. Beugrott, hogy pl. a Predator egyik pályájának a végén nem bírtam továbbmenni. Érdekes, Amigán sokkal többet játszottam, de összességében kevesebb játékot ismertem. Lehet túl hamar lettem PC-s. Azért amikor megláttam a Rodland-et, meg a Moonstone-t, Speedballt...hát óriási volt. Köszönöm! TV Sport Basketball-ban megcsináltuk a telje grundot, elneveztük az emberket, reálisra állítottuk a statisztikákat és úgy toltuk...micsoda hőskor volt. Ésm ég ma is milyen szépek egyes Amigás játékok rajzolt grafikái! Nagyon sajnálom, hogy a NES és az SNES nem igazán volt elérhető számomra a maga idejében. Sem a gép, de ha gép lett volna, a játékokat akkoriban biztos nem tudtam volna venni. De szerintem túl sok helyen a 90-es évek elején még nem lehetett kapni játékokat.

Eiki 2008.02.21. 17:40:44

Egy kérdés: Az Amiga résznél a kalózos platform játéknak mi a címe? Anno emlékszem, hogy sokat játszottam vele, de istennek nem jut eszembe a neve :)

Egyébként köszi a postot, igen nagy élmény volt visszanézni gyermekkorom játékait!

prezzey · http://www.prezzey.net 2008.02.21. 18:36:53

Mi öcsémmel az SNES játékokat úgy játszottuk anno, hogy akkor voltunk középiskolások, amikorra eljutott PC-n az SNES emuláció játszható szintre. (Amikor mi kezdtük, akkor még nagyon sok minden nem volt megoldva, pl. transparency kezelése, de a legtöbb játék realtime futott. Aztán az egész színtér átment egy rohamos fejlődésen.) Abban az időben gyakorlatilag az egész baráti köröm SNES emulátorozott, mindent beszereztünk, mindent kipróbáltunk - teljesen ismeretlen japán nyelvű játékokat toltunk naphosszat, volt olyan, aminek még a nevét se tudtuk, mert az ugye japánul volt kiírva :] Pedig az SNES akkor már nagyon retró volt (akkor volt aktuális új platform, amikor egész kicsi voltam, mentünk az 576-ba bámulni :D ), de egyszerűen nagyobb élményt nyújtott, mint az akkori PC-s játékok nagy többsége. (Persze voltak hihetetlenül gáz SNES játékok is.) Meg az volt az első találkozásunk a japán játékokkal nagy tömegben, most már ugye ilyenek vannak PC-re is, meg a konzolok is elérhetőbbek, de akkoriban ez nekünk európai és amerikai C-64/Amiga/PC játékokhoz szokottaknak teljesen új volt...

A retró emuláció legalitása az más kérdés, de erről az Ádám most fog írni egy hosszút, úgyhogy nem megyek bele. :D

Az SNES tényleg nem nagyon terjedt el anno Magyarországon - pedig az 576 mindent megtett ;] - de több barátomnak is voltak kínai NES-klónjai. Volt amelyik teljesen úgy nézett ki, úgy is működött, volt amiben firmware-ben voltak a NES játékok, volt ami egyáltalán nem úgy nézett ki, de nagyjából úgy működött... Vajon ilyenje van még valakinek valahol a padláson?

Eiki:
Ha rákattintasz duplán a videóra, bejön a youtube oldala, és ott a jobb oldalon fent az "about this video" alatt a "more"-ra, akkor kiírja a teljes játéklistát másodpercre lebontva.

Dewla · http://konnektor.org 2008.02.21. 22:35:06

A rossz SNES és NES játékokról ajánlom figyelmetekbe az Angry Video Game Nerd munkáit. Garantált fetrengés a röhögéstől! Hú SNES emulátor is teljesen kimaradt. Ha jól belegondolok volt egy elég hosszan tartó kocka PC-s korszakom, még ilyen konzol lenézős dolog is volt :) Egészen addig amíg közelről nem láttam egy PS2-t. Bár tisztán emlékszem, hogy nagyon régen sima NES-en a legelső marió nagyon megfogott...és én még azt hittem mekkora gagyi ez a Nintendo, hogy lemásolja a C64-es Giana Sisters-t. LOL.

JesusTheSuperStar 2008.06.25. 14:21:24

Most hogy igy ezt a régi postot megnéztem egy fontos infot tudtam meg. Nagyon sok ideje kerestem egy játékot amit régebben képtelen voltam kipörgetni [NES] szerintem orák kérdése és neki esek ^^
süti beállítások módosítása