Lyle in Cube Sector
Osztályzat: Nagyon jó
Korosztály: 7+
Nyelvigény: Nincs
Nehézségi: Haladó
Beletanulási idő: Rövid
Osztályzat: Nagyon jó
Korosztály: 7+
Nyelvigény: Nincs
Nehézségi: Haladó
Beletanulási idő: Rövid
Az első írások között szerettem volna, ha megjelenik egy ritka játékfajtával foglalkozó. Van ugyanis a játékoknak egy csoportja, amelyben egy vagy több ember hónapokig, esetleg évekig fejleszt, majd teljesen ingyenesen a nagyérdemű elé bocsátja a művét. Ilyen játékból rengeteget találunk - főleg azokból, amelyeket kifejezetten játékkészítésre létrehozott programokkal csinálnak -, és a legtöbb az átlagos, vagy az igen rossz minőségi kategóriába esik. Néhány havonta azonban felbukkan egy-egy gyöngyszem, ami mélységében, ötletességében, játékélményében vetekszik a sok pénzért, nagy kiadók által a piacra dobott játékokkal.
Ilyen játéknak ismertem meg a Lyle in Cube Sectort, amely a BogoSoft álnév mögé húzódó huszonéves amerikai Nic Destefano 2006-os alkotása, egy retro-platform játék, ami azonban magában hordozza a platformjátékokban sok év alatt összegyűlt pozitív újításhalmazt, így a hatalmas, egybefüggő játékteret, a tér nem-lineáris felfedezését, a főhős életerejének és képességeinek folyamatos fejlesztését. Ez van megfejelve a nyolcvanas évekre hajazó grafikával és zenével, szürreális és egyedi kombinációt létrehozva.
A főhős Lyle egy szokatlan kinézetű platformhős akinek éjszaka ellopják a cicáját a háza elől. A kerettörténet ennyi, innen indulhatunk felfedezni a címszereplő Kocka-szektort. Azért kocka, mert a túléléshez az első képesség, amit meg kell találnunk, a különböző színű, az egész játékot benépesítő kockák elhajításának a képessége. Ez az egyetlen mód a szörnyek elpusztítására és arra is, hogy a kockákat lefelé dobva még egyet tudjunk ugrani a levegőben. A különböző képességeknek persze stratégiai célja is van, mindegyikkel egy-egy újabb, addig elzárt játékrészre juthatunk el.
Összességében igen nehéz játékról van szó. Szerencse, hogy bármikor lehet menteni, ugyanakkor mentett állás visszatöltése esetén mindig Lyle házából indulunk el újra - ez a pályatérkép közepén helyezkedik el, elérhető távolságban a térkép különböző szegleteibe repítő teleportkészülékektől. Így újrakezdés után is könnyen eljuthatunk bárhova a játéktéren, viszont nem tudjuk azt játszani, hogy lépésről lépésre mentünk.
Bár annyira nem hosszú játék, mégis remek szórakozást biztosít a Lyle in Cube Sector, ha másért nem, az egyedi atmoszférája miatt. Meg hát tegyük hozzá hogy ingyenes, a BogoSoft oldaláról tölthető le: www.sitesled.com/members/bogo/lyle.html