Gémeskút

Konzolos és PC-s játékkritikák mindenkinek.

Friss topikok

Címkék

2d (2) 4x (2) 5000ft (5) addiktív (5) aerobic (3) akció (17) alex st john (2) amiga (4) apple (3) apróság (4) aranyos (2) arcade (2) atari (2) átverés (2) autó (4) bevásárlás (2) bevezető (2) bitpop (2) borzalmas (11) botrány (2) c64 (3) castlevania (3) civilization (4) családi (3) cyberpunk (2) c 64 (3) ddr (2) dragon ball (2) ds (46) dsi (2) e3 (2) elite (2) elmegy (9) emuláció (5) emulátor (2) építő (4) erőszak (2) évjátékai (3) final fantasy (7) fitness (2) flipper (2) fps (2) gamecube (2) gépház (20) hack (5) hardver (13) háttér (2) hellókarácsony (24) hírek (22) homebrew (7) horror (3) ingyen (17) interjú (3) játékipar (2) játékterem (2) játéktermi (2) (13) jóga (3) jönjönjön (13) jrpg (8) kaland (12) kártyajáték (2) képregény (2) kereső (2) keresőkifejezések (6) kiegészítő (5) kilencvenes évek (2) kódok (2) könyv (4) korhatár (2) korhatárbesorolás (2) körökre osztott (8) legrosszabb (3) letöltés (2) linux (7) logikai (16) lövöldözős (16) mac (4) magyar (2) mario (15) mass effect (7) mászkálós (2) microsoft (5) minijáték (6) mmo (2) mmorpg (4) mozgás (5) multiplatform (3) multiplayer (3) nagyon jó (19) neogeo (2) nes (2) nintendo (74) nyugdíjas (2) olcsó (3) online (2) pc (47) platform (12) playstation (5) pokémon (4) portré (2) ps2 (4) ps3 (8) psp (5) remake (2) remek (2) retró (7) retro (10) riport (2) roguelike (3) rossz (4) rpg (25) rts (2) sandbox (4) scifi (2) sega (4) shovelware (4) slashdot (2) snes (3) sonic (2) sony (4) sport (10) square (5) star wars (4) stratégia (11) szex (3) szimulátor (5) taktika (6) tánc (3) táncszőnyeg (3) tie in (2) tim sweeney (3) torna (3) tudomány (2) tv (3) ubisoft (3) ügyességi (11) űrhajós (5) városépítő (2) vásárlás (2) vendég (3) verekedős (2) vicces (15) videó (13) virtual console (5) web (2) wii (61) wiimote (3) wiiware (10) wii balance board (4) wii fit (6) xbla (4) xbox (5) xbox360 (23) youtube (2) zene (8) zseniális (25) Címkefelhő

Licenc

Creative Commons Licenc

[X360] [PC] Mass Effect: Bring Down the Sky

2008.07.22. 23:19 - prezzey

Címkék: pc letöltés rpg xbox360 mass effect xbla dlc

A Mass Effect első hivatalos letölthető tartalmát (DLC-jét) a PC-sek ingyen megkapják, kárpótlásul azért, mert egy évet kellett várniuk magára a játékra; Xbox360-on viszont 400 Microsoft pontba kerül egy küldetés. Lássuk, mit is kapunk a 4,8 eurónkért, optimális esetben kb. 1100 forintunkért! Sajnos igen elterjedt, hogy az Xbox Live pontokat jóval névértékükön fölül árulják, így lehet, hogy többet kell fizetnünk értük, annál is inkább, hogy a magyar bankkártyákat nem feltétlenül hajlandó a Live elfogadni... de ha már sikerült pontokat szerezni, érdemes-e extra küldetésekre költeni, vagy inkább vegyünk belőle valami egészen mást?

A misszió még némi bénázással is körülbelül két óra alatt végigcsinálható, de beépül a játékba és a normális játékmenet részeként bármikor újra elővehető egy másik karakterrel. Aki nagyon profi az autós lövöldözésben, annak hamarabb meglesz, én viszont habár most Hardcore nehézségi fokozaton játszom, a harmadik-negyedik csúnya halál után levettem a nehézséget normálra és így jött ki a két óra. Aki szeret autóval lövegtoronyra támadni, az nagyon élvezni fogja - egy lövegtorony, még egy lövegtorony, hoppá féltucat lövegtorony, ja és van amelyik mozog is. (Hö?!) Mindezt háromszor.

Azért nem csak veszett ágyúzásban merül ki az extra tartalom, van történet is - a csúnya gonosz batariaiak (kép itt balra) bele akarnak vezetni egy aszteroidát egy emberi kolóniába, mert csak. Hmm, nem ismerős ez nekünk valahonnan? Várhatjuk az amerikai jobboldal tiltakozását, ők amúgy is pikkelnek erre a játékra. Komolyra fordítva a szót, a konfliktus gyökereiről nem sok derül ki, de állítólag a többi kiegészítő is ezt a szálat fogja továbbvinni... hát, meglátjuk. Azért lehet beszélni sokat, játszani a jót/gonoszt, meg körbemászni az aszteroidán háttérmorzsák után kutatva - erről (is) szól a Mass Effect, úgyhogy lényegében ugyanabból kapunk még egy kicsit, mint amiben eddig részesültünk. Se nem jobbat, se nem rosszabbat, habár egyszerű mellékküldetésnél több, a főszál részletességénél meg kevesebb, amit a Bring Down the Sky nyújt.

Vannak új grafikai elemek is; már éppen a falhoz készültem csapni a kontrollert, hogy "nem igaz, ha ötvenszer nem láttam ugyanilyen alaprajzú bázist, akkor egyszer sem" (aki a mellékküldetések nagy részét végigcsinálta, annak ismerős lesz az érzés, a Bioware többek között így spórolt a tárhelyen...) amikor megjelent az új helyszín, új textúrákkal, új alaprajzzal. Csak hogy aztán legyen min dühöngeni, amikor nekiáll ketyegni az óra és bombákat kell keresni - ilyenkor bezzeg jó lenne az az ismerős helyszín, nem igaz? Szerencsére ez a rész egyáltalán nem nehéz... amúgy nem igazán értem, mi ez a bombafetisizmus, ami a Bring Down the Skyban túlteng, ilyen akna, olyan bomba, amolyan robbanószer. Nem mintha zavarna, de kicsit "sok a jóból" érzést kelt. Esetleg lehetett volna Bring Down the Bombnak hívni.

Összességében nekem tetszett az első Mass Effect DLC, ingyen nagyon megéri, de a 400 Xbox Live pont is teljesen korrekt ár érte - azért többet sokallnék, meg lehetett volna a lövegtornyokból kicsit kevesebb, de igazából nagy problémáim nincsenek vele. Viszont mikor jön már a következő?! A Mass Effect 2 megjelenéséig még hosszú az idő, valahogy el kell töltenünk - lassan már Hardcore-on is végigviszem a játékot, pedig híresen béna vagyok a realtime akcióhoz, úgyhogy én nagyon díjaznék még sok extra tartalmat. Az utána megnyíló Insanity nehézségi fokozat már annyira nem izgat fel, főleg hogy két végigjátszással (kedvesaranyos/szemétdög) már majdnem az összes játékban olvasható párbeszéd kimeríthető. De valamit csinálni kell a második részig, persze lehet mondjuk Super Smash Bros. Brawllal játszani végkimerülésig, de arról majd legközelebb ;]

Egy megjegyzés a végére:

Nagyon fontos, hogy mielőtt letöltjük a küldetést, győződjünk meg arról, hogy van legalább egy olyan mentésünk, ahol kimehetünk a csillagtérképre, ugyanis onnan lehet hozzájutni. Szerencsére be van jelölve; én első körben teljesen kétségbeestem, mert a naplóban az aktív küldetések között nem jelent meg, de némi tanácstalanság után észrevettem a térképen.

Sokan emóztak a neten azon, hogy miért nem érhető el a DLC rögtön a játék elején, azok számára, akik egyszer végigcsinálták a fő szálat és nem kezdték újra még egyszer (valamint emellett még mentésük sincs a játék vége előtt, ami azért valljuk be, elég valószínűtlen). Mivel a történet kezdetekor még egy nyamvadt űrhajónk sincs, valamint gyakorlatilag mindenki hülyének nézi főhősünket, halvány segédfogalmam sincs, hogy lehetett volna beilleszteni oda ezt a küldetést. A Mass Effect egy történetorientált cím; akinek nem tetszik, hogy a dramaturgiai csomópontok előre meg vannak határozva, az játsszon Dwarf Fortresst, és ezt most minden irónia nélkül mondom.

 

A bejegyzés trackback címe:

https://gemeskut.blog.hu/api/trackback/id/tr94580760

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

deadcabbit · http://deadcabbit.blogspot.com 2008.07.23. 08:28:57

Nem vagyok meggyőzve. Sablonos történet, repetitív játékmenet (bioware aurora toolset és társai ezt még pályatervezésben is tudják hozni), egy játékot meg, főleg ha sztori-orientált, inkább nem vinnék végig kétszer...

teljesen off: amúgy ez halálom a japános rpg-kkel is: szegény japánok annyira grindelnek a hétköznapokban, hogy a játékaik is szivatós-darálósak és azt jutalmazzák, ha szívsz (végigvited ötször ultraszívó fokozaton és kaptál a főhősre egy kék pólót meg egy nővérkejelmezt).

DobayAdam · http://www.dobayadam.hu 2008.07.23. 10:02:18

deadcabbit: azért van egy egészséges határa a grindolásnak, most mégis nagyon ráerősítettek erre a vonalra, az FFIVDS-ben is már a legelején neki kell állni grindolni, mert a goblin (!) három-négy ütéssel megöl. Azért ez kiskedvenceim, az FFVI-VII-VIII-IX idejében még nem volt jellemző.

prezzey · http://www.prezzey.net 2008.07.23. 16:52:09

A Mass Effectben egyáltalán nem kell grindolni, mert a szintedhez igazítja az ellenségeket, úgyhogy ezt baromira nem értem, hogy jön ide. Az más kérdés, hogy 18 vagy mennyi lövegtorony van a kiegészítő küldetésben, de feltételezem, hogy ezek is verhetőek huszas vagy ötvenes szinten is.

A Bioware RPG-kben épp az a lényeg, hogy csak akkor látod az egészet, ha kétszer viszed végig, lásd még KotOR. Persze ha nem tetszik, nem muszáj; nekem tetszett. Mondjuk a KotOR-ban durvább különbségek voltak a két végigjátszás között.

deadcabbit · http://deadcabbit.blogspot.com 2008.07.23. 20:25:06

Nem muszáj, mert meg se nyekkenne a gépemen :D

prezzey · http://www.prezzey.net 2008.07.23. 21:52:33

A KotOR remekül futna a gépeden, nekem minimál részletességen még a 800Mhz-es tartalék P3-on is simán elfutott. (Pedig az lejjebb van, mint a hivatalos névleges gépigénye.)

A Mass Effectnek szintén meglehetősen visszafogott a gépigénye (ahhoz képest, hogy most jött ki):
masseffect.bioware.com/forums/viewtopic.html?topic=626379&forum=125&sp=0#5742688http://masseffect.bioware.com/forums/viewtopic.html?topic=626379&forum=125&sp=0#5742688
Ezekből melyik paramétert nem sikerül kielégítened? (Nem nemrég vettél új gépet? o.O )

Belfegor 2008.07.24. 10:14:52

Sziasztok, SEGÍTSÉG!! Tagnap megkaptam külföldről a régen vágyott Dancing Stage Hottest Party játékot, csomagban, szoftverrel. Eredeti Konami termék, WII-re. Karácsony óta játszunk különböző játékokkal, eddig mindennel elboldogultam, ennél viszont NEM TUDOM, HOVÁ KELL BEDUGNI A TÁNCSZŐNYEG CSATLAKOZÓJÁT!! A WII konzol hátulján USB csatlakozó van, utalás pedig a játékleírásokban egyáltalán nincs. Köszönöm mindenki segítségét!

prezzey · http://www.prezzey.net 2008.07.24. 16:44:04

Szia,
nekem ez a fajta még nincs meg, de az Amazon szerint Gamecube csatolós a szőnyeg -> a Wii tetején kinyitod az egyik panelt és oda lehet dugni. Itt van kép:
www.nintendo.com/consumer/systems/wii/en_na/setupGCNcontroller.jsp

deadcabbit · http://deadcabbit.blogspot.com 2008.07.24. 21:50:35

Kotort nemrég (néhány hónapja, akartam is mondani) végigtoltam, amúgy szaggatott (bár elsőre maxra akartam tenni), de sajnos én nem voltam tőle elragadtatva, annyira, hogy a felénél rájöttem, már egyszer eljutottam a feléig, csak épp eluntam (/me vállat von). Sztori nyomokban nem lenne rossz, de nekem nagyon ki van lúgozva: vö. Neverwinter Nights (de csak a legelső, a többi sztorija d&d szenny).

Amúgy meg nem titok 8500-as videókártyám van és ha már játszanék, akkor legalább ne nézzen ki moslékul a cucc, márpedig ha kicsit is tisztában vagy az nvidia számozással, akkor tudnod kell, hogy ettől sokat nem várhatok (a link szerint sem!) - a gépet pedig, képzeld nem 100e hufért vettem és kimondottan nem játékra, hanem hogy menjen normálisan az Eclipse; de ha megdobsz egy 6800-as GT-vel, azt szívesen elfogadom.

Belfegor 2008.07.25. 07:32:28

És ott van!! Megyünk is játszani. Köszönöm. (Játékokat amúgy csak a tesztjeitek alapján vásárolok, folyamatosan nézem az oldalt.)

prezzey · http://www.prezzey.net 2008.07.25. 16:52:07

deadcabbit:
nekem is 8500-asom van (mert én se játékra vettem a számítógépemet, de erről már egyszer írtam egy hosszút), ha a többi hardverelemed is hasonló, akkor egyszerűen nem értem hogy szaggathatott neked a KotOR. :(

prezzey · http://www.prezzey.net 2008.07.25. 16:52:59

Belfegor:
szívesen, máskor is! (csak ne kérdezz túl nehezeket ;] )

deadcabbit · http://deadcabbit.blogspot.com 2008.07.26. 08:56:40

Kotor csatajeleneteknél lassult be (pl űrhajó a legelején), de nem kell elhinni; ettől függetlenül ízlések és pofonok, nem szeretem, h. a pécés játékok össze-vissza butíthatók grafikával: a Fear annyira elszomorított, hogy úgy döntöttem, ha már nem nézhet ki a lagjobban, ne nézzen ki sehogy :D Crysys-t is szívesen kipróbálnám :D

prezzey · http://www.prezzey.net 2008.07.26. 22:57:52

Ebben a butítós dologban teljesen egyetértünk, nekem ez is benne volt abban, hogy akkor inkább Xbox... (mondjuk ott meg az a gáz, amikor valami nekiáll szaggatni és tudod hogy ez minden konzolon nagyjából ugyanígy szaggat... amire nagyon kiakadtam ilyen téren, az mondjuk pont nem Xbox, hanem PS2-re a Shadow of the Colossus volt.)

Meglivorn · http://www.manga.hu 2008.07.29. 19:22:45

No kijött PCre is a peccsel együtt... mér csak az kellene hogy az oldal is menjen, egyelőre valószinüleg a fél világ rajta lóg :D

Meglivorn · http://www.manga.hu 2008.07.30. 11:19:45

Pontosítás:
Kijött PCre, csak nem nekünk. Szóval aki itt vette a programot, az várjon megint amíg a CDProjekt honosítja nekünk... mert az angol telepítésre az angol patch ugyan felmegy, de onnan a játék nem játszható, követeli az eredeti lemezt - ami bennt van a meghajtóban.

Szivacs.

prezzey · http://www.prezzey.net 2008.07.30. 16:22:05

AÚÚÚÚ. Kösz az információt, nekem csak az Xboxos angol verzió van meg, úgyhogy nem tudtam kipróbálni... de ez fáj.

Viszont most nem értem, azt írod hogy az angol telepítésre az angol patch, akkor a CD-Projektes magyar verziót át lehet állítani angolra? (Gondolom csak a feliratot, a hangokat nem...?)

Meglivorn · http://www.manga.hu 2008.07.30. 23:46:07

Nincs magyar hang csak felirat és a menük, választások. A hang(szinkron) az eredeti. Ha a telepítés elején az angolt választod, az egész játék angol lesz.
Viszont az itteni kiadáson més a védelmi rendszer (nem DRM hanem SafeDisk, ezért is kéri a lemezt a meghajtóba, amit a DRM nem), amit a letölthető EU (csak nem kelet :\ ) pecs nem vesz figyelembe és az ottanit teszi fel ami aztán jól keresztbeáll.

prezzey · http://www.prezzey.net 2008.07.31. 00:54:13

Ja tényleg, szinkron csak a Witcherhez volt, azzal keverem *facepalms* Ez viszont tök pozitív, hogy rajta van az angol felirat is, most jártam meg a Jade Empire-rel, aminek a német kiadása csak és kizárólag németül hajlandó a játékossal kommunikálni. (jó, az ezerforintos kategóriában vettem, meg tudok németül, de akkor is, pfff.) Esetleg nem szeretné valaki elcserélni egy angolra? ;]