Gémeskút

Konzolos és PC-s játékkritikák mindenkinek.

Friss topikok

Címkék

2d (2) 4x (2) 5000ft (5) addiktív (5) aerobic (3) akció (17) alex st john (2) amiga (4) apple (3) apróság (4) aranyos (2) arcade (2) atari (2) átverés (2) autó (4) bevásárlás (2) bevezető (2) bitpop (2) borzalmas (11) botrány (2) c64 (3) castlevania (3) civilization (4) családi (3) cyberpunk (2) c 64 (3) ddr (2) dragon ball (2) ds (46) dsi (2) e3 (2) elite (2) elmegy (9) emuláció (5) emulátor (2) építő (4) erőszak (2) évjátékai (3) final fantasy (7) fitness (2) flipper (2) fps (2) gamecube (2) gépház (20) hack (5) hardver (13) háttér (2) hellókarácsony (24) hírek (22) homebrew (7) horror (3) ingyen (17) interjú (3) játékipar (2) játékterem (2) játéktermi (2) (13) jóga (3) jönjönjön (13) jrpg (8) kaland (12) kártyajáték (2) képregény (2) kereső (2) keresőkifejezések (6) kiegészítő (5) kilencvenes évek (2) kódok (2) könyv (4) korhatár (2) korhatárbesorolás (2) körökre osztott (8) legrosszabb (3) letöltés (2) linux (7) logikai (16) lövöldözős (16) mac (4) magyar (2) mario (15) mass effect (7) mászkálós (2) microsoft (5) minijáték (6) mmo (2) mmorpg (4) mozgás (5) multiplatform (3) multiplayer (3) nagyon jó (19) neogeo (2) nes (2) nintendo (74) nyugdíjas (2) olcsó (3) online (2) pc (47) platform (12) playstation (5) pokémon (4) portré (2) ps2 (4) ps3 (8) psp (5) remake (2) remek (2) retró (7) retro (10) riport (2) roguelike (3) rossz (4) rpg (25) rts (2) sandbox (4) scifi (2) sega (4) shovelware (4) slashdot (2) snes (3) sonic (2) sony (4) sport (10) square (5) star wars (4) stratégia (11) szex (3) szimulátor (5) taktika (6) tánc (3) táncszőnyeg (3) tie in (2) tim sweeney (3) torna (3) tudomány (2) tv (3) ubisoft (3) ügyességi (11) űrhajós (5) városépítő (2) vásárlás (2) vendég (3) verekedős (2) vicces (15) videó (13) virtual console (5) web (2) wii (61) wiimote (3) wiiware (10) wii balance board (4) wii fit (6) xbla (4) xbox (5) xbox360 (23) youtube (2) zene (8) zseniális (25) Címkefelhő

Licenc

Creative Commons Licenc

[DS] Touch the Dead / Dead and Furious

2008.02.26. 17:47 - tmarxell

Címkék: horror nintendo ds lövöldözős borzalmas

Touch the Dead: amikor a név a minden
Osztályzat: borzalmas
Műfaj: belső nézetes lövöldözős (rail shooter)
Korosztály: 17+ (hivatalosan)
Nyelvigény: fölösleges
Nehézség: közepes
Kifáradási idő: elég meglátni a főszereplőt
 

Nem tudom, ti hogy vagytok vele, de velem igen régen történt az meg, hogy egy játékot csak a neve miatt próbáltam ki. No de mégis, hogy lehet nem megnézni egy cuccot, amit Touch the Dead-nek hívnak? Amúgy is épp egy kis nosztalgiázás után voltam, és keresgéltem valami jó kis horror-játékot, de amikor ezt megláttam, nem hittem a szememnek. Ez komoly? Képes épeszű ember ilyen nevet adni egy programnak? Valahol abban reménykedtem, hogy ez inkább csak vicc, és egy dadaista remekművel lesz dolgom. (Úgy néz ki, ez már az európai Nintendónak is sok volt, mert a játék a mi régiónkban már Dead and Furious-ként jelent meg. Kár.) Hát, lássuk csak, mi is sült ki belőle!

Első benyomás: te jó ég, ilyen ritka ronda főmenüt is régen láttam. Az biztos marha félelmetes, hogy össze-vissza rezegnek a betűk, de a metálnak sem csúfolható háttérzene volt az, ami végleg betett. Itt jegyzem meg, hogy a menü tanulsága szerint a játékban van többjátékosos mód is, de azt nem próbáltam még ki – senkit nem tudtam rávenni. No de ne szaladjunk ennyire előre!

Új játék, akármilyen nehézségen. Kapunk egy intrót, ami elég hosszú, cserébe ronda és szinte semmi nem derül ki belőle. A lényeg annyi, hogy börtönben vagyunk, és jönnek a zombik. A jönnek a zombik rész előtt már 3D-be vált az egész, és megcsodálhatjuk a játék grafikáját. Én így reagáltam: „Te jó ég.” Már a főhős is úgy néz ki, hogy azt még a fejszével pucolt ablakok is megirigyelnék – ezért szerencse, hogy nem is nagyon fogjuk kívülről látni. Ezután beszabadulunk a börtönbe, ami engem baromira egy szegényesen textúrázott magyar kórházra emlékeztetett. Kapunk egy pisztolyt, aztán tényleg kezdődik a rail-shooter és jönnek a zombik. Akiket lőni kell. Meg néha lövöldözhetünk ajtókra, hogy kinyíljanak, meg nyilakra, hogy merre akarunk menni.

Ja, a zombik nem csak ugyanúgy, de borzalmasan is néznek ki – félelmetességről persze szó sem lehet. (Habár arról mondjuk igen, hogy félelmetes, hogy ezt a játékot komolyan gondolták.) Aztán ahogy haladunk előre, két dolog tűnik fel. Egy: a zene nem csak hogy rossz, hanem iszonyú repetitív is. Kettő: a pálya nem csak hogy rossz, hanem iszonyú repetitív is. Aztán azt is megszokjuk, hogy az ellenfelek mindig onnan támadnak ránk, ahol egy pillanattal később még semmi se volt. Ezt még meg tudnám érteni, ha mondjuk sötét lenne, de a kórház, azaz a börtön teljesen ki van világítva. Szóval úgy egy tíz perc után unalmas lesz a játék, de legalább nem azért, mert túl könnyű lenne. Igazság szerint ezt az egyet tudnám pozitívumként felsorolni, hogy nem a nehézségi szint miatt fogunk unatkozni. Ja, meg az is tetszett, hogy a fegyver újratöltése nem egy gombnyomásból áll, hanem rángatni kell a tárat – ez legalább egy kis színt visz a játékba.
 
Apropó, fegyver! Amikor a játék elején írja, hogy a nyilakkal tudunk fegyvert váltani, akkor már tudtam, hogy hányféle cucc is lesz. Utána megjegyzi még azt is, hogy hogyan tudjuk a pajszert használni – amit majd a második fejezetben kapunk csak meg. Egy-egy fejezet amúgy három részből áll, amik viszonylag hosszúak, és csak a teljesítésükkor tudunk menteni. Ilyenkor kapunk egy kis életet, de csak keveset: éppen ezért, ha elbaltáztuk valamelyik részt, célszerű újból kezdeni és megcsinálni majdnem tökéletesre, mert különben a következő résznél esélyünk se lesz. Remek ötlet volt ez is.

Szóval na. Lehet, hogy csak az a gondom, hogy eredetileg nem ilyen játékot kerestem, másrészt nem vagyok oda az ilyen rail-shooterekért, de ez a játék akkor is borzalmas. A grafika csapnivaló, és erre nem mentség az sem, hogy a DS-nek a 3D-s képességei elég szerények. A játékmenet unalmas, de legalább valami kihívás van benne. A zene borzalmas, és az egész játékban semmi félelmetesség nincs. Ja, a történet is borzalmas, körülbelül öt sorban össze is lehetne foglalni az egészet, de inkább megteszem egyben: nincsen semminek semmi értelme, csak jönnek a zombik, oszt jónapot. Tehát ez a játék egyvalamivel emelkedik ki a többi közül: a címével. Ilyen szerencsétlen nevet nem is tudom, mikor láttam utoljára. Már csak ezért is megérdemel egy helyet a legborzalmasabb DS-es játékok között.

A bejegyzés trackback címe:

https://gemeskut.blog.hu/api/trackback/id/tr7352499

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Rod 2008.02.26. 18:27:31

Szerény 3D-s képességek, az igaz, de itt is csak a saját nézetem tudom hajtogatni: Ha szánnak rá időt és energiát, akármilyen konzolra lehet JÓ játékot csinálni. PL. Metroid Prime: Hunters :) És nem azért jó, mert "a Nintendo ismeri a hardvert", hanem mert nem sajnálnak időt ölni a kód csiszolásába.

alma 2008.02.26. 18:30:15

Hát akkor ebbe belefutottál... Érdekes, hogy mennyire eltérően értékelik az egyes újságírók:
www.gamerankings.com/htmlpages2/938457.asp
A "repetatív" miatt 2 újabb fekete pontot feljegyeztem. ;-)

prezzey · http://www.prezzey.net 2008.02.26. 22:18:03

Öhh, de ez 2 külön ember, legutóbb az Ádámnak adtál fekete pontot :D

Ahol ilyen gyanúsan nagy különbségek vannak (7 pont erre a játékra a 10-ből? Izé?), ott meglehet, hogy lefizetés esete forog fenn. Nemrég volt egy durva botrány a Kane & Lynch értékeléseivel kapcsolatban. Sajnos a nagyobb játékos újságok az exkluzív anyagokért cserébe néha lefekszenek a kiadóknak... azokról nem is beszélve, amik már alapból nem függetlenek (Nintendo újság több is van ilyen).

Rod, teljesen igazad van, én láttam nagyon durva 3D-s demót Commodore +4-re is... de a nemrég felrakott Pokémon minis videók se piskóták. Szóval minden megy, csak akarni kell... hát itt az akarás erősen hibádzott. :/

alma 2008.02.27. 00:20:17

Ööö... izé.... előfordulhat... javítom a nyilvántartásomat... ;-)
Bizonyára mindketten egy számomra idegennek tűnő nyelvjárást beszélnek...

tmarxell 2008.02.27. 19:02:48

Rod: nem leszólni akartam a DS-t azzal, hogy "szerények a 3D-s képességei", hanem egyszerűen beismertem egy tényt. A PSP-ben, mint vasban, sokkal több erő van - de csak ilyen téren, hiszen ennek ellenére egyszer se fordult meg a fejemben, hogy inkább azt vegyek. Miért? Mert csilli-villi háromdé ide vagy oda, a DS-re sokkal több jó játék van. (Szvsz. Habár nem hinném, hogy olyan sok hardkór Sony-rajongó olvasna minket :)) Biztosan lehet erre a Nintendóra is gyönyörű demókat kódolni (tényleg, utána kéne néznem, milyenek vannak), de szerintem abban teljesen egyetérthetünk, hogy a játék a lényeg rajta :)

Alma: most akkor ki kapja a mennyi fekete pontot? :P Ja, és nagyon kösz, hogy belinkelted a gameranking-os oldalát a játéknak, marha jót röhögtem pl. a 100%-os reviewon :D "Key features: Innovation. (...)" Erről mindig az innovatív repülogép-pilótáról szóló vicc jut az eszembe. Meg "immersive storyline", azt. És ezt nem is április elsején írták róla :)

prezzey · http://www.prezzey.net 2008.02.27. 19:40:13

Mé', az előző asztali generációt egyértelműen a Sony nyerte.

Amúgy hamarosan lesz a blogon PSP is, a tárgyalások már zajlanak ;]

deadcabbit · http://deadcabbit.blogspot.com 2008.03.01. 13:12:59

DS 3d-s képességei: vicc. Undorító a hype ami körülveszi a 3d-t; ha választhatok a Crysys és a Super Mario között, az utóbbit fogom választani.