Gémeskút

Konzolos és PC-s játékkritikák mindenkinek.

Friss topikok

Címkék

2d (2) 4x (2) 5000ft (5) addiktív (5) aerobic (3) akció (17) alex st john (2) amiga (4) apple (3) apróság (4) aranyos (2) arcade (2) atari (2) átverés (2) autó (4) bevásárlás (2) bevezető (2) bitpop (2) borzalmas (11) botrány (2) c64 (3) castlevania (3) civilization (4) családi (3) cyberpunk (2) c 64 (3) ddr (2) dragon ball (2) ds (46) dsi (2) e3 (2) elite (2) elmegy (9) emuláció (5) emulátor (2) építő (4) erőszak (2) évjátékai (3) final fantasy (7) fitness (2) flipper (2) fps (2) gamecube (2) gépház (20) hack (5) hardver (13) háttér (2) hellókarácsony (24) hírek (22) homebrew (7) horror (3) ingyen (17) interjú (3) játékipar (2) játékterem (2) játéktermi (2) (13) jóga (3) jönjönjön (13) jrpg (8) kaland (12) kártyajáték (2) képregény (2) kereső (2) keresőkifejezések (6) kiegészítő (5) kilencvenes évek (2) kódok (2) könyv (4) korhatár (2) korhatárbesorolás (2) körökre osztott (8) legrosszabb (3) letöltés (2) linux (7) logikai (16) lövöldözős (16) mac (4) magyar (2) mario (15) mass effect (7) mászkálós (2) microsoft (5) minijáték (6) mmo (2) mmorpg (4) mozgás (5) multiplatform (3) multiplayer (3) nagyon jó (19) neogeo (2) nes (2) nintendo (74) nyugdíjas (2) olcsó (3) online (2) pc (47) platform (12) playstation (5) pokémon (4) portré (2) ps2 (4) ps3 (8) psp (5) remake (2) remek (2) retró (7) retro (10) riport (2) roguelike (3) rossz (4) rpg (25) rts (2) sandbox (4) scifi (2) sega (4) shovelware (4) slashdot (2) snes (3) sonic (2) sony (4) sport (10) square (5) star wars (4) stratégia (11) szex (3) szimulátor (5) taktika (6) tánc (3) táncszőnyeg (3) tie in (2) tim sweeney (3) torna (3) tudomány (2) tv (3) ubisoft (3) ügyességi (11) űrhajós (5) városépítő (2) vásárlás (2) vendég (3) verekedős (2) vicces (15) videó (13) virtual console (5) web (2) wii (61) wiimote (3) wiiware (10) wii balance board (4) wii fit (6) xbla (4) xbox (5) xbox360 (23) youtube (2) zene (8) zseniális (25) Címkefelhő

Licenc

Creative Commons Licenc

[DS] Minden idők legrosszabb DS játéka

2008.01.01. 23:43 - DobayAdam

Címkék: nintendo ds lövöldözős borzalmas fps legrosszabb ubisoft

King Kong
Osztályzat:
Legrosszabb. Játék. Valaha.
Műfaj: Belsőnézetes lövöldözős (FPS)
Korosztály:
12+
Nyelvigény: Alapfok
Nehézség: Röhejes
Beletanulási idő: Rövid
Kifáradási idő: Kettő-öt perc, utána már halnak az agysejtek
Ár: 5.900,-

Gondoltam, az év első játékkritikája legyen valami egészen drasztikus, valami egészen bizarr. Hát megtaláltam. A King Kong DS változata annyira rossz, hogy a "borzalmas" kategóriába is alig fér bele, és nyugodt szívvel csak abszolút mazochistáknak tudom ajánlani, vagy olyanoknak, akiknek esetnek fizetnek azért, hogy ilyenekkel játsszanak. Nem is értem, hogy épeszű vállalati vezető hogyan engedhetett kiadni egy ilyen szégyenletes programot. 2005-ös a játék, és azóta állandó helye van a Nintendo DS-re valaha kiadott legrosszabb játékok között. Lássuk, miért.

    Az Ubisoft kiadó gondozásában Peter Jackson King Kong című filmjéhez készült játék PC-s és játékkonzolos verzióját az a Michel Ancel jegyzi, aki a legendás Rayman vagy a fejlécünk bal szélén látható Beyond Good & Evil játékoknak is volt az alkotója. Ez azonban ne vezessen félre senkit, a DS-es King Kong csak elvileg ugyanaz a játék. Az Ubisofton belül azonban más csapat készítette a többi konzolra, illetve a DS-re megjelenő változatot, az eredmény pedig katasztrofális.
    A játék kezdetekor rögtön szembesülhetünk az alkotók mesteri művészi érzékével. Sajnos erről nincs képem, de képzeljük el, ahogy a felső DS-képernyőn bevezető animációnak álcázott szürkés-kék pacsmagokat látunk amik 3D-s hajók akarnak lenni, miközben a teljesen fekete alsó képernyő bal felső sarkában jelennek meg a film szereplőiből valami rettenetes minőségromlással készült arcképek. Hatalmas szürke pixeleket képzeljünk el, amik alapján épp, hogy be lehet azonosítani Jack Blacket, de csak azért, mert őt már láttuk máshol (a film másik két szereplőjét a kis képek alapján pl. nem tudom felismerni). De a hajók még egész jól néznek ki ahhoz képest ami ezután következik, vagyis maga a játék.
    Ehhez már van képem, lehet gyönyörködni állandó társunkban, a valami miatt leginkább zombira hasonlító hölgyben. Rá még később visszatérünk, most pár szót a játékmenetről. Van egy bevált irányítási módja az FPS-eknek, (first-person shootereknek, vagyis a belülnézetes, három dimenziós lövöldözős játékoknak), ez pedig az, hogy a nyilakkal tudunk előre-hátra menni illetve jobbra-balra fordulni. Gondolt egyet a fejlesztőcsapat és dobta ezt a tizenhat éve jól működő irányítást, ej hát tudunk mi ennél jobbat is felkiáltással, és az irányítást a következőre módosították: fel nyíl előre, le nyíl hátra, bal nyíl balra megy, jobb nyíl jobbra megy. Fordulni csak úgy lehet, hogy az érintőképernyő kékes-szürkés valamit ábrázoló részén a megfelelő irányba húzzuk a DS-tollunkat, ami csak azért bonyolult, mert a képernyőtől jobbra található gombokat is  használnunk kell.
    Az első pálya egy füves valahol tesz ki minket a nulla bevezető után, nem tudjuk hol vagyunk, hova kell menni és mit kell csinálni. Az irányítás kikísérletezése után elindultam hát valamerre, és a minimális nagyságú pályán két-három percig kerengtem. Egyrészt azért, mert a főszereplőnk olyan lassan vánszorog, másrészt mert nincs futás gomb mint minden az elmúlt években készült normális ilyen játékban, harmadrészt mert annyira csúnya a háttér, hogy egybemosódik padló a fallal, negyedrészt pedig mert az okos készítők láthatatlan falakat húztak megfelelő helyekre hogy ha logikus lenne se tudjunk arra menni. Másfél perc után találtam például egy lépcsőt, amin azért nem tudtam csak felmenni, mert a program nem hagyta. Rendkívül logikus, egy perc után aztán megtaláltam a másik lépcsőt, amin már fel kellett menni. Éljen, ezzel meg is nyertük az első pályát, és összesen kilenc pálya van a játékban. Nem vicc.
    A második pályán kaptuk meg állandó társunkat, a fenti zombi-hölgyet, akivel én valahogy megpróbáltam beszélgetni, odamentem hozzá, nyomogattam a gombokat, bármi interakciót kicsiholni. Kiderült, hogy nem lehet, csak áll ott mint egy darab piszkavas, én meg mehetek tovább, "felfedezni". Hát sok mindent nem lehet, az összes további pálya csúnya szürkésbarna barlangban játszódik, és annyi a pályaszerkesztési variáció, hogy néha van egy kanyar. Néhány kanyar után találkozunk első lándzsánkkal, amit két kattintással tudunk felvenni, és gombnyomással eldobni. Szerencsére a lándzsa bokorban terem, mindig kinő egy, mire az előzőt eldobjuk, ráadásul minden második sarkon van egy lándzsabokor, tiszta szerencse.
    Persze ezen a ponton már izgalmakban sem lehet hiány, hiszen máris ránktámad a játék egyik félelmetes szörnye, a rák. A rák okozta izgalom jól adagolt, hiszen valami miatt bármelyik pillanatban összesen egyetlen ellenséges lény lehet a játéktéren, ezért ha lelőttünk egy rákot akkor jön egy másik, jó messziről, hogy lássuk, hogy jön, és jó lassan, hogy fel tudjunk készülni arra, hogy körülbelül húsz másodperc múlva utol is fog ám érni minket. Közben már valószínűleg egy feledékeny bennszülött által a földön hagyott pisztolyt is találhatunk, aminek az a különlegessége, hogy a rákot tíz lövéssel teríti le, míg lándzsából egy is elég.
    Közben megjelennek a játék rendkívüli kihívásaként a logikai feladványok. Ezek abból állnak, hogy egyszercsak előttünk van egy kapu, amit nem tudunk kinyitni, úgyhogy jól körbe kell nézni, valahol lesz egy kapcsoló a falon, amit hősünk nem ér el (ami nem csoda, hiszen hősünk nem tud ugrani, még egy sámlinyi szintkülönbség is kihívás számára). Ekkor kettőt kell kattintanunk a képernyőre, hogy a semmiből beszaladjon a zombilány és meghúzza a kapcsolót. Épp a baloldali képen látható pályán esett meg velem az a mókás eset, hogy a csaj mögött jött a rák és csapkodta agresszíven (mondjuk legalább ez bele volt programozva, hogy támadjon), a nőnek viszont semmi baja nem lett, vígan vánszorgott tovább a kapcsoló felé. Egy másik esetben a kapcsoló egy fennsík tetején volt, de úgy, hogy voltam én lent, volt a fal minden oldalon, meg volt a fennsík magasan, szóval ember nem tud oda feljutni, szerencsére ez a zombiknak nem gond, amint kattintottam a képernyőt, ott termett segítőtársunk. Mire is mennénk nélküle.
    Már kezdtem unni a játékot, úgy az ötödik pálya felé, ugyanis semmi de semmi változás nem mutatkozott. Kanyar, rák, kanyar, kapu, kanyar, kapcsoló, nő, tovább. Illetve valamelyik pályán bejött valami ami hangyára hasonlított de ki tudja mi volt az, mindenesetre ugyanúgy csinált mint a rák, jött és le kellett lőni. Na de akkor kiértem a kis barlangból a nagy barlangba (ezt úgy lehet megismerni, hogy magasabb a plafon), és volt egy gépfegyver is. Haha, gondoltam, de korai volt az öröm, mert megjelent a nagy rák. Ő arról ismeretes, hogy ugyanaz mint a rák, csak nagy. Haha, gondoltam, itt a gépfegyver, de nem. Csalafinta játék ez, nem csak az van, hogy egyszerre csak egy fegyver tud a főhősnél lenni, hanem minél jobb a fegyver, annál kevésbé sebez. Valószínűleg a nagy rákkal is végzett volna egy darab lándzsa, de a gépfegyver sajnos még feleannyira sem sebez mint a pisztoly, ezért bár beleeresztettem a tárat a rákba, annak nem lett semmi baja, és bár nem mozog gyorsabban, mint kisméretű barátja, annál jobban sebez. Csapásától kipirosodott a képernyő, majd kilencven fokkal jobbra elfordult, hogy érzékeltesse, hogy hősünk feldobta a talpát.
    A slusszpoén az, hogy az egész játék alatt nem volt egyetlen mentéspont sem, úgyhogy ha akartam volna, kezdhettem volna legelölről. De nem kezdtem, mert nem bírtam tovább, kikapcsoltam ezt a förmedvényt, aminek a játékmotorjánál még az 1991-én elején készült ős-lövöldözős, a Catacomb 3D is jobb, és aminek a játékélménye olyan rettenetes, hogy valószínűleg ezzel még a tesztelők sem játszottak. Mindenesetre utánanéztem, mi lett volna a jutalmam, ha végigszenvedem a kilenc pályát: megnézhettem volna, hogy King Kong néhány másodpercig kiabál az Empire State Building tetején miközben köröznek körülötte a repülőgépek. Hát nemtom, csábító, meg minden, de én örülök, hogy ezt már nem kellett megnéznem. A King Kong DS kérdés nélkül felkerül minden idők legrosszabb játékainak listájára.

A bejegyzés trackback címe:

https://gemeskut.blog.hu/api/trackback/id/tr16279594

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Kain_ 2008.01.02. 01:51:07

Nos minden elismerésem, én kb 3 percig bírtam a játékot:D Hihetetlen mennyire igénytelen lett. Azért itt jegyezném meg, hogy ennek ellenére mindenki próbálja ki a pc-s verziót. Nekem az nagyon kellemes meglepetés volt, elejétől a végéig lekötött a pörgő akció. (elején ott is csak férgek vannak, de aztán amikor megjelennek a dinok, igencsak beindul a játék)