Gémeskút

Konzolos és PC-s játékkritikák mindenkinek.

Friss topikok

Címkék

2d (2) 4x (2) 5000ft (5) addiktív (5) aerobic (3) akció (17) alex st john (2) amiga (4) apple (3) apróság (4) aranyos (2) arcade (2) atari (2) átverés (2) autó (4) bevásárlás (2) bevezető (2) bitpop (2) borzalmas (11) botrány (2) c64 (3) castlevania (3) civilization (4) családi (3) cyberpunk (2) c 64 (3) ddr (2) dragon ball (2) ds (46) dsi (2) e3 (2) elite (2) elmegy (9) emuláció (5) emulátor (2) építő (4) erőszak (2) évjátékai (3) final fantasy (7) fitness (2) flipper (2) fps (2) gamecube (2) gépház (20) hack (5) hardver (13) háttér (2) hellókarácsony (24) hírek (22) homebrew (7) horror (3) ingyen (17) interjú (3) játékipar (2) játékterem (2) játéktermi (2) (13) jóga (3) jönjönjön (13) jrpg (8) kaland (12) kártyajáték (2) képregény (2) kereső (2) keresőkifejezések (6) kiegészítő (5) kilencvenes évek (2) kódok (2) könyv (4) korhatár (2) korhatárbesorolás (2) körökre osztott (8) legrosszabb (3) letöltés (2) linux (7) logikai (16) lövöldözős (16) mac (4) magyar (2) mario (15) mass effect (7) mászkálós (2) microsoft (5) minijáték (6) mmo (2) mmorpg (4) mozgás (5) multiplatform (3) multiplayer (3) nagyon jó (19) neogeo (2) nes (2) nintendo (74) nyugdíjas (2) olcsó (3) online (2) pc (47) platform (12) playstation (5) pokémon (4) portré (2) ps2 (4) ps3 (8) psp (5) remake (2) remek (2) retró (7) retro (10) riport (2) roguelike (3) rossz (4) rpg (25) rts (2) sandbox (4) scifi (2) sega (4) shovelware (4) slashdot (2) snes (3) sonic (2) sony (4) sport (10) square (5) star wars (4) stratégia (11) szex (3) szimulátor (5) taktika (6) tánc (3) táncszőnyeg (3) tie in (2) tim sweeney (3) torna (3) tudomány (2) tv (3) ubisoft (3) ügyességi (11) űrhajós (5) városépítő (2) vásárlás (2) vendég (3) verekedős (2) vicces (15) videó (13) virtual console (5) web (2) wii (61) wiimote (3) wiiware (10) wii balance board (4) wii fit (6) xbla (4) xbox (5) xbox360 (23) youtube (2) zene (8) zseniális (25) Címkefelhő

Licenc

Creative Commons Licenc

[Wii] Kororinpa: Marble Mania

2007.11.18. 14:45 - DobayAdam

Címkék: wii ügyességi gurulós

Kororinpa: Marble Mania
Osztályzat:
Korosztály: 3+
Nyelvigény: Minimális
Nehézségi ív: Kezdőtől profiig
Beletanulási idő: Rövid
Három, alapkoncepciójában hasonló játékot tárgyalnék a következő néhány cikkemben, a Kororinpa: Marble Maniát, a Mercury Meltdown Revolutiont, és a Super Monkey Ball: Banana Blitzet. Nagyjából egy időben jöttek ki, nagyjából ugyanarra az elvre épülnek (a mozgásérzékeny Wiimote-tal kell valamilyen alapvetően guruló természetű tárgyat eljuttatni A-ból B-be), de mindhárom teljesen más megközelítést alkalmaz.
Elsőnek venném a Kororinpát, amiről nehéz volt döntést hozni a megítélését illetően, egyik szem sír másik nevet kategória. A videók alapján ezt a játékot vettük meg a háromból, főleg azért, ami valóban az erőssége, vagyis hogy rettenetesen aranyos a grafikája és az egész atmoszférája. Emellett úgy tűnt, hogy könnyű, így a nem hardcore játékosoknak is szórakozást nyújthat. Ez már negatívum, mert kb. tíz pálya után meglepő hirtelenséggel megy át a gyilkos nehézségre. De ne szaladjunk előre.
A Kororinpa tényleg baromi aranyos. Vagy húszféle golyó/labda közül válogathatunk, ezekkel kell végiggurulnunk az erdős, sütis, városos, játékszobás, űrös világokon. A labdákból kezdetben csak néhány áll rendelkezésünkre, és jó időeredményekkel szerezhetünk újabbakat. A húszféle golyó fizikailag is máshogy reagál, van amelyik szinte ragad, van, amelyik csúszós, van, amelyik puha (köztük kedvencem, a plüssmalac), és van néhány igen bizarr is (gázbolygó, ufó vagy golyóvá hegesztett autóroncsok). Az irányítás érdekes, mert tulajdonképpen nem a labdákat irányítjuk a wiimote-tal, hanem magát a pályát döntjük egyik-másik irányba, mint gyerekkorunkban a buborékfújó tetején a hasonló fémgolyós elfoglaltságot.
Pár bemelegítő pálya után azonban megjelennek a nehézségek. A pályák egyre hosszabbak lesznek, és sajnos túl későn jelennek meg a játékban a pályák közepén a mentéspontok (ahonnan a leesések után folytathatjuk a pályát) ezért simán másfél perc után is kezdhetünk újra egyetlen kis hiba miatt egy teljes pályát. Ahogy haladtam előre a játékban, úgy éreztem magam egyre inkább úgy mint amikor régesrégen a magyar fejlesztésű Action Supercross/Elasto Mania főszereplő motorosával kellett folyamatosan lehetetlen manővereket végrehajtani, kis túlélési eséllyel.
A legtöbb kritika azt emeli ki a játékkal kapcsolatban, hogy kevés a mindössze 45 pálya. Ezt annyira nem találtam gondnak, mivel van még 15 titkos és 5 szupertitkos pálya, amit a többi pályán megtalált bónuszokkal és a pályák gyors befejezésével lehet kinyitni. Amit viszont kihagytam volna, az az utolsó pálya befejezése után kapott 45 "extra" pálya, ami csak az eredeti 45 pálya vízszintesen megtükrözve (nem is megfordítva, az még izgalmas is lenne). Az ad újrajátszhatósági értéket, hogy visszatér az ember a régi pályákhoz az újabb rekordidők megdöntéséért, nem az, hogy még egyszer végigmehetsz csak megtükrözve.
Az utolsó negatívum a többjátékos üzemmód, sajnos csak versenyezni lehet egymással ugyanazon a pályán osztott képernyőn, de még csak lehetőség sincs interakcióra a két játékos között. Szóval ez gyakorlatilag egyszerre játszott egyjátékos üzemmódot jelent, ami annyira nem nagy durranás.

Végül mégiscsak minősítést kap nálam a Kororinpa, mert aranyos, az ötlet jó, a pályatervezés jó, csak az idegesítő problémák veszik el néha az ember kedvét a játéktól.

A bejegyzés trackback címe:

https://gemeskut.blog.hu/api/trackback/id/tr23233041

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

alma 2007.11.24. 19:24:04

"Az utolsó negatívum a többjátékos üzemmód, sajnos csak versenyezni lehet egymással ugyanazon a pályán osztott képernyőn, "
Kiváncsian várom, hogy milyen multi üzemmódot tudnál még elképzelni. Talán a fejlesztőknek is adhatnál ötleteket... ;-)

DobayAdam · http://www.dobayadam.hu 2007.11.24. 19:37:01

Adja magát egy Versus mód, ahol a cél egymás lelökése lenne alapszerkezetű pályákról. Vagy ugyanazon a pályán ki tud több sárga kristályt összegyűjteni. Vagy akár csak verseny nem ghostokkal. Egyiket se nehéz leprogramozni, és nekem is egy percbe telt hogy eszembe jussanak. :)
A fő problémám az , hogy a multiplayer igazából párhuzamos single player, és semmi interakció nincs a játékosok között.

alma 2007.11.24. 21:04:28

Mivel a padlót mozgatja az irányító a golyó alatt, akkor a 2 irányító hogyan mozgatná egyidőben ugyanazt a padlót? Pl: a kilökéshet?
De hát akkor szétcsavarodik!?! :)
(Besenyő Pista bá' után szabadon).

DobayAdam · http://www.dobayadam.hu 2007.11.24. 21:12:14

Jogos kérdés. Úgy tudnám csak elképzelni, hogy a két játékos gyakorlatilag két táblát mozgat, ugyanakkor a program egymáshoz képest meghatározza a golyók mozgását, és behelyettesíti a másik táblába.