Gémeskút

Konzolos és PC-s játékkritikák mindenkinek.

Friss topikok

Címkék

2d (2) 4x (2) 5000ft (5) addiktív (5) aerobic (3) akció (17) alex st john (2) amiga (4) apple (3) apróság (4) aranyos (2) arcade (2) atari (2) átverés (2) autó (4) bevásárlás (2) bevezető (2) bitpop (2) borzalmas (11) botrány (2) c64 (3) castlevania (3) civilization (4) családi (3) cyberpunk (2) c 64 (3) ddr (2) dragon ball (2) ds (46) dsi (2) e3 (2) elite (2) elmegy (9) emuláció (5) emulátor (2) építő (4) erőszak (2) évjátékai (3) final fantasy (7) fitness (2) flipper (2) fps (2) gamecube (2) gépház (20) hack (5) hardver (13) háttér (2) hellókarácsony (24) hírek (22) homebrew (7) horror (3) ingyen (17) interjú (3) játékipar (2) játékterem (2) játéktermi (2) (13) jóga (3) jönjönjön (13) jrpg (8) kaland (12) kártyajáték (2) képregény (2) kereső (2) keresőkifejezések (6) kiegészítő (5) kilencvenes évek (2) kódok (2) könyv (4) korhatár (2) korhatárbesorolás (2) körökre osztott (8) legrosszabb (3) letöltés (2) linux (7) logikai (16) lövöldözős (16) mac (4) magyar (2) mario (15) mass effect (7) mászkálós (2) microsoft (5) minijáték (6) mmo (2) mmorpg (4) mozgás (5) multiplatform (3) multiplayer (3) nagyon jó (19) neogeo (2) nes (2) nintendo (74) nyugdíjas (2) olcsó (3) online (2) pc (47) platform (12) playstation (5) pokémon (4) portré (2) ps2 (4) ps3 (8) psp (5) remake (2) remek (2) retro (10) retró (7) riport (2) roguelike (3) rossz (4) rpg (25) rts (2) sandbox (4) scifi (2) sega (4) shovelware (4) slashdot (2) snes (3) sonic (2) sony (4) sport (10) square (5) star wars (4) stratégia (11) szex (3) szimulátor (5) taktika (6) tánc (3) táncszőnyeg (3) tie in (2) tim sweeney (3) torna (3) tudomány (2) tv (3) ubisoft (3) ügyességi (11) űrhajós (5) városépítő (2) vásárlás (2) vendég (3) verekedős (2) vicces (15) videó (13) virtual console (5) web (2) wii (61) wiimote (3) wiiware (10) wii balance board (4) wii fit (6) xbla (4) xbox (5) xbox360 (23) youtube (2) zene (8) zseniális (25) Címkefelhő

Licenc

Creative Commons Licenc

Az év izéi - 2008

2008.12.30. 19:44 - prezzey

Címkék: pc ps3 vicces wii ds xbox360 hellókarácsony évjátékai

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Újévi összeállításunk első részében 2008 legnagyobb játékipari baklövéseivel szembesülhettek, még épp idejében szilveszterre. Aztán pedig majd szép sorban következnek az év játékai, de előbb még néhány kör móka-kacagás, vagy éppenséggel asztallap-lefejelés és tömény fájdalom... A Wiitől a DS-en át a PC-ig minden platform megkapja a magáét!

Nincsen különösebben sorrend, a most következő tíz esemény mindegyike meglehetősen borzasztó. Az összegzésként elmondható, hogy 2008 a másolásvédelem éve volt - a védelem odáig fajult, hogy számos felhasználót a jogosan megvásárolt játékaiból is kizárt, tönkretette a Windowst, vagy csak simán halálra idegesített mindenkit. A GTA IV lejjebb leírt problémái mellett például három különböző rendszert is használt, amelyikbe mindbe be kellett jelentkezni a játék összes funkciójának eléréséhez. (Mi maradtunk az Xbox verziónál...)

Azt gondolnánk, hogy mindezen eseményekből azok profitáltak legjobban, akik az efféle programok feltörésében jeleskednek - de ott is számos fájdalmas momentummal szembesülhettünk, a listánkra felkerült Chrono Trigger crackerek például egészen biztosan egy életre megtanulták, hogy ne igyanak előre a medve bőrére. Nem, meglepetésre legjobban azok jöttek ki az egészből, akik hallgattak a felhasználókra - a Stardock Games elhatárolódott mindenféle másolásvédelemtől és mégis nyereséget termelt a Sins of a Solar Empire-rel. A siker titka? "Nem a felhasználóknak, hanem a vásárlóknak fejlesztünk, és régebbi konfigurációkon is elfutnak a játékaink." Legalábbis ők ezt mondják... de most térjünk át azokra, akiknek nem sikerült ilyen elegánsan megoldaniuk a problémáikat!

1. Nintendo sajtókonferencia az idei E3-on

Már egyszer írtunk róla, de az év legnagyobb rettenetei között is előkelő helyet foglal el, sikongó menedzserekkel és masszív, csoportosan elkövetett bénázással. Hogy a játékok - ööö játékok? Azok is voltak? Különdíjunk nyertese Cammie Dunaway, az amerikai Nintendo vezérigazgató-helyettese, aki a Wirednek azt állította, hogy nem színészkedett, ő igazából ilyen vidám és lelkes. Júúúúj.

2. Playstation Home chatszűrés

Ez a listánk legfrissebb eleme, még épphogy sikerült az idei év végébe beleférnie. Az Xbox Live-ot sokan szidják jogosan, hogy rengeteg a trágárság rajta, minden amerikai tízéves úgy gondolja, hogy ott kell kiélnie magát. A Sony a Playstation Home indulásakor úgy tervezte, kiküszöböli a problémát, de szerencsétlen fejlesztőknek sikerült a ló túlsó oldalára átesniük... a Home mindent kiszűr, amivel kapcsolatban a halvány gyanúja is felmerül annak, hogy valamilyen káromkodáshoz köze lenne, beleértve olyan szavakat is, mint "Krisztus" "zsidó" és "meleg". Mindezt szóhatáron belül is műveli, tehát a szerencsétlen felhasználók induláskor azzal szembesültek, hogy mindenki "****o"-val köszön. ("hell" = pokol = Rendkívül Csúnya Szó, Jajj.) A Sony próbálja menteni a menthetőt, folyamatosan javítják a szűrést, és a meleg játékosoktól elnézést kértek. Mindenesetre ez így is hatalmas égés, főleg annak a fényében, hogy a Home indulása rengeteget csúszott. Lehet, hogy nem ártott volna még egy kicsit várni? Merry ******mas!

3. Grand Theft Auto IV PC indulás

A GTA IV nagyszerűen sikerült, írtuk meg a konzolos verziók megjelenésekor, de akkor még nem tudtuk, mi fog történni a PC változattal. Hiába a több hónapos várakozás, a programot olyan szinten teszteletlenül dobták piacra, amire "nagy" címmel kapcsolatban még nem volt példa. Fagyások, textúrahibák, ordas belassulások várták azokat a szerencséseket, akiknek egyáltalán sikerült elindítaniuk a játékot. Hatalmas volt a felháborodás, amit csak tetézett, hogy a fejlesztők azt nyilatkozták, hogy "néhány" játékos aprócska problémájáról van szó.

4. Wii Music és az Ó szép fenyő

Erre a játékra is sokat kellett várni, de mint Ádám rövid tesztjéből is kiderül, egyáltalán nem érte meg. A Nintendo deklaráltan nem akart a Guitar Hero és Rock Band sorozatokkal rivalizálni, de attól még összerakhattak volna valamit, ami élvezhető. A Wii Music nyeri "Minden Idők Legrosszabb Zenéi Zenés Játékprogramban" különdíjunkat, szemlátomást az volt a cél, hogy minél kevesebb jogdíjat kelljen kifizetni. Oh my darling Clementine? Twinkle, twinkle little star?? O TANNENBAUM?! Légyszi ne. Óvodások lehet hogy szeretnék, de ők inkább töltsék szabadidejüket a játszótéren és ne a gép előtt.

5-10-ig még további hatalmas balfogások a Gémeskút magazin oldalán! Hogyan szabadítsunk magunkra dühös gamereket, hogyan ne törjünk föl játékot, és hogyan ne lopjunk sikeresebb cégektől - mindenre fény derül.

A bejegyzés trackback címe:

http://gemeskut.blog.hu/api/trackback/id/tr42849157

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben.

szabiaki (törölt) 2008.12.30. 23:43:29

A magyarok közt pedig ott a stormregion bedőlése, amit előtte félévvel meg vett egy német cég majd csődbe ment, lehet valaki veszélyesnek találta a magyar vállalatot.

Golem 2008.12.31. 01:08:51

@szabiaki:
"lehet valaki veszélyesnek találta a magyar vállalatot."
Ezt a hülyeséget, jéééézusom! :D Szórakoztatóak az ilyen magyar virtussal oltott paranoiások.

prezzey · http://www.prezzey.net 2008.12.31. 01:52:40

A Stormregion azért nem került föl a listára, mert így kívülről nekem nagyon ködös az egész, valótlant meg nem akarok írni. Mármint az tény hogy csődbe ment a 10tacle, miután felvásárolta a Stormregiont, de hogy pontosan miért, azzal kapcsolatban lám, nektek két hozzászóláson belül sikerült egymással homlokegyenest ellenkezőket mondani...

ghavin 2008.12.31. 01:56:48

Golem, számomra a magadfajták a szórakoztatóak.

On-topic:

A Grand Theft Auto 4 PC-s kálváriájához személyesen is kötődöm, mivel a hazai megjelenés első napján vásároltam meg a játékot. Itthon nagyjából 6 órányi telepítés után szembesültem azzal, hogy a R* által ajánlottnak minősített rendszerkövetelménnyel sem tudok minimum beállítások felett játszani és így is piszkosul szaggat, ezzel együtt pedig még bűn-ronda is a játék. Állítom, hogy évekkel ezelőtt a San Andreas nem festett ilyen ocsmányul közepes beállításokkal. Ez főleg azért mókás, mert körülbelül 5 hónapja újítottam a gépem, hogy ne okozzon gondot a Fallout 3 futtatása, megjegyzem ez a játék maximum részletességgel is tükörsimán fut a gépemen.

A Spore-ról annyit, hogy szerintem ez a kijelentés, hogy "alulmúlta mindenki várakozásait", nem egészen helyes, én speciel pontosan azt kaptam ettől a játéktól, amit vártam. Kreatív közösségi program 5-féle minijátékkal. A DRM-mel nekem konkrétan semmilyen problémám nem adódott idáig, legfeljebb annyi, hogy a "hihetetlenül biztonságos másolásvédelem" ellenére akárki telepakolhatja a kalózverzióját akármennyi alkotással, elég csak az ingyenes trial verzióval szereznie egy legális felhasználónevet.

A LBP kapcsán szerintem nem a muszlimok jelentik a fő gondot, hanem az, hogy gamerek több napnyi, néha több heti munkájával készített pályáit előzetes figyelmeztetés nélkül törlik az üzemeltetők , amennyiben egyetlen egy olyan elem is szerepel rajtuk, aminek a jogdíját nem birtokolja a Sony Corp. Értsd: az egyik legprofibb Gears of War témájú pályát, amit a legtöbben töltöttek le a megosztástól számított egy napon belül se szó, se beszéd letiltották a megosztási felületről. GG Sony. Ezzel pont a játék lényege veszik el, mázli, hogy EA-nál ilyen baromságra nem vetemednek (Spore).

A Mass Effect-ről csak annyit, hogy szerintem ez a bizonyos kis "szexbotrány" idézte elő leginkább a játék ismertté tételét, tekintve, hogy a játék önmagában nagyon retek és az eddigi legrosszabb Bioware RPG. Én legalábbis óriási hiányérzettel fejeztem be a játék PC-s verzióját és a mai napig nem értem, hogy miként tehetett szert ilyen óriási népszerűségre a sajtó körében. (megjegyzem ugyanez a kérdés merült fel bennem az Assassin's Creed után is, ami pedig az eddigi legrosszabb Ubisoft akciójáték, de inkább hagyjuk)

Összességében nekem egy dolog fáj a legjobban: a next-gen konzolok gamer-kultúrába való bebetonozódása már most érezteti rendkívül negatív hatásait: a legtöbb blockbuster játék valójában nem több cukorsziruppal és csillámporral meghintet kutyaszarnál: újszerű, "szórakoztató látvány" társul a borzalmas tartalom mellé. És nem, kurvára nem vigasztal, hogy mindennek ellenére a casual-játékok folyamatosan törnek előre.

Reisz Manfréd 2008.12.31. 09:01:23

Uramatyám, Assassin's Creed és Mass Effect, mint az adott cégek legrosszabb játékai???????????????????????????????????????
Na, jó, akkor a Mass Effectet most azonnal befejezem és nem játszom végig 5-ödszörre. Több tucatnyi bolygót lehet felfedezni? 5. végigjátszásnál is történnek dolgok, amiket eddig nem láttam? Első végigjátszás időigénye 37 óra volt (átlag FPS-é meg 4)? Tényleg szutyok, szar, szemét, fos, trágya egy gém. Abszolút igazad van, ha nem lett volna a 'szexbotrány' (az miért botrány ha néhány idióta marhaságokat beszél?), akkor nem is jegyeznék sehol.

redriot77 2008.12.31. 09:12:02

Ghavin: a GTA4-el ugyanezt éltem át! Az a leggázosabb, hogy maga a program érdekes és jó volna, csak a megvalósítás olyan, mintha valami 990Ft-os játék lenne.

Azt hiszem az IGN-en (?) volt megjelenés után interjú a fejlesztőkkel, ahol az ominózus "néhány felhasználónak apróbb problémái vannak".

Számomra nem ez a legérdekesebb része a nyilatkozatnak, hanem mikor a nagy gépigényt azza indokolják, hogy fejlesztésnél a next gen, a még meg nem jelent nagyteljesítményű hardverekre is gondoltak. Ezután két sorral később azt nyögték be, hogy azért nem tud élsimítást a játék grafikai motorja, mert DX9-re optimalizálták! :DDDDD

Ezzel kapcsolatban két kérdés:
1. hogy a retekben fogja kihasználni a még meg nem jelent hardvereket a játék, ha még a DX10-es utasításokat sem ismeri? Ez a roksztár féle neksztgen? :)

2. DX9-re mér' nem tudtak élsimítást készíteni? Ettől szarabb kifogást! És ha tényleg így volt, miért ezek fejezték be a játék "készítését"?

-R* Boss: fiúk, miaszar ez? Kifolyik a szemem a recéktől! AA-t hol kapcsolom be? Graphic optionsban mér nincs?

-R* pogromozók: izé, olyat mi nem tudunk csinálni...

-R* Boss: mérnem?

-R* porgomozók: öööö. izé. Mert DX9-re fejlesztettünk, és az nem tud AA-t.

-R* Boss: Mi a fasz bajotok van? Ki van rúgva az összes léhűtő! Ekkora kamu dumát! Már DX6-ban is volt élsimítás, gyökerek... Asszem felveszek pár embert aki tud is programozni.

-------- nem ez lett volna az elvárható eljárás a R* menedzsmenttől? Sajnos nem ez történt. EPIC FAIL a legdurvább fajtából, és 100%-osan meg is érdemelték.

Cs. Károly 2008.12.31. 09:25:20

Reisz Manfréd,

a Planescape:Torment-et próbáltad már?

Reisz Manfréd 2008.12.31. 09:26:56

@Cs. Károly: Jaja. De azt csak eccer tótam végig :)

Cs. Károly 2008.12.31. 09:34:25

Reisz Manfréd,

csak arra szerettem volna utalni, hogy azért tíz évvel ezelőtt (a Baldurok korában) még nagyon kényeztettek bennünket a fejlesztők.

Cs. Károly 2008.12.31. 09:36:14

" A GTA IV lejjebb leírt problémái ....

... (Mi maradtunk az Xbox verziónál...)"

Pontosan ez volt a fejlesztők (vagy inkább a kiadó) célja.

Reisz Manfréd 2008.12.31. 10:02:13

@Cs. Károly: Na, most nem vágom :) A Planescape jó játék volt, emlékezetes karakterekkel (Morte mai napig nagy kedvencem :D ), de ettől még a Mass Effect nem lesz rossz. A Bioware eddig egyetlen játékában sem csalódtam, szóval, ők kényeztetnek :)

Mondjuk az is igaz, hogy ha valaki csak jó játékot csinál, akkor is lesz olyan, amire rámondhatjuk: "Na, ez a legrosszabb", még ha kib*szott jó az is....

Dragon Age-re is kiváncsi leszek :P

Cs. Károly 2008.12.31. 10:17:03

Reisz Manfréd,

az újabb (értsd nem a Black Isle által fejlesztett) Bioware játékok nekem egyáltalán nem jöttek be, köztük a ME sem.

Sajnos nagyon magasra tették számomra a lécet a ezek régi játékok, például egyszerűen nem tudok belefeledkezni a ME-be.

Reisz Manfréd 2008.12.31. 10:31:38

@Cs. Károly: Black Isle-ékat én is sajnálom, már csak a Falloutok miatt is (bár a 3 sem lett rossz), de nekem továbbra is bejövősek a Bioware-es cuccok. Még ha kicsit más stílust is tolnak, mint anno. A sztorik egészen kiválóak, mindenhová jut egy-két emlékezetes karakter, grafikailag is jók, mi kell még? :) Monnyuk a Mass Effecttel kapcsolatban pont az a bajom, hogy a PC-m elég harmatos hozzá, a Fallout 3 mégis majdnem fullos grafikán is hozza a 30 fps-t. Annyival meg nem szebb az ME, hogy ezt indokolja.

ghavin 2008.12.31. 12:35:37

@Reisz Manfréd:

Az Assassin's Creed nem több egy next-gen Super Mario Bros.-nál, illetve még annál is rosszabb, mivel undorítóan repetitív és ebből kifolyólag merő unalom. A gyatra szinkronmunkáról és a minősíthetetlen in-game átvezetőkről már ne is beszéljünk.

Mass Effect-ről csak CTRL-C-zném a problémáimat egy másik honlapról:

"-A kihívás értéke 90%-ban azon múlik milyen kasztot választ az ember. Vanguard-dal legnagyobb nehézségi fokon is elképesztően könnyűek a harcok, Adept-tel a legkönnyeb nehézségen jó, ha második nekifutásra túlélek egy forróbb szituációt.

-Repetitív. Minden bánya, űrállomás, vagy bolygófelszíni állomás ugyanúgy néz ki, ugyanaz az alaprajza, a legtöbb esetben pedig ugyanazokon a pontokon vár egy scriptelt támadás. Aki pedig szidja az Oblivion-t és ajnározza a ME-et, az nézzen magába egy kicsit: az Oblivion-ban ha az egyes helyszínek textúrái egyformák is voltak, legalább minden barlang, rom egyedi alaprajzot kapott.

-A játék végigjátszását leginkább egy dolog hosszabbítja meg: azok a bolygók, amikre leszállhatunk a Mako-val és ásványokat, meg medálokat gyűjthetünk, esetleg kivégezhetünk valami orbitális kukacot. Jupi.

-Ha már Mako... Tragikomikus az irányítás és fizika. Apróság a játék többi részéhez képest, de minek rakják bele ezt az opciót, ha nem képesek igényesen kidolgozni???

-Párbeszédrendszer forradalmisága... Hehe jó vicc. Amit a ME-ben láthatunk úgy hívják interaktív cinematic, az interaktivitás pusztán abból áll, hogy több száz előre felvett variáció valamelyikét választjuk ki, s ennek függvényében alakulnak választási lehetőségeink. Nagyon jó megoldás, de nem forradalmi, inkább az utolsó mérföldkőnek nevezném a 3D-s szerepjátékok történetében.

-A társaink MI-je nem olyan szörnyű mint vártam, de így is produkálnak néha olyan szituációkat, hogy néha legszívesebben a tucat-bánya előtt hagytam volna őket, hogy ne zavarják a kilátást az interface által 50%-ban eltakart képernyőn.

-Exploitok tömkelege. Egyes mobok egyszerűen nem jönnek át a folyosókon harc közben, ha nem kerülök egy bizonyos közelségbe hozzájuk és nem vagyok a látóterükben, így egy mesterlövész puskával nulla sebesülés nélkül kivégeztem bármit. Nem így kéne játszani, de KisTehén!ki Infiltrator-ral is legalább 10x nehezebb a játék, mint egy rohadt Soldier-rel!

- SPOILER: A Sovereign-nel lefojtatott végső párbeszéd már sejtetni engedte, hogy nem egy kész történettel ellátott kész játékot fogok kapni, hanem egy istenverte Karib-tenger kalózai szintű lehúzást. A játék vége, tökmindegy milyen oldalon játszom végig egyszerűen szörnyer xar. Én egy egész játékért adtam ki pénzt, nem egy harmad játékért. Attól, hogy trilógiának készült, nem lenne szabad így átverniük a vásárlókat. Ha jobban gondolok, kivehették volna ezt az egész random bolygókra leszállunk baromságot, akkor lehet, hogy jutott volna még hely a lemezen az egész történetre.

-Szép az Unreal Engine és nagyon jó a design. A baj az, hogy ebben a játékban qrvára nem fér össze. Csúcskategóriás gépemmel (lehet gyűlölni) még tweakelés után is halványan rezonáló textúrák és kásás atmoszféra fogad mindenhol, amitől fáj és ég a szemem.

-A társaim háttértörténetei a játék első negyedében végigpörgethetők, és utána ezek a mellékszálak csak egy-egy esetben hatnak ki a történetre. Ez következetlenség és hanyagság. Garrus volt számomra a legizgalmasabb karakter, ennek ellenére röhejes és nevetséges, ahogyan ezt a mellékszálat lezárják.

Plusszpoén: A Bring down the sky egy tumorként hat a játék oldalán. Belöknek egy új fajt, egy izgalmas új történetszálat, ám bármire lefogadom, hogy kábé félévenként fognak kiadni újabb plusz tartalmakat, s akkor sem ezt a mellékszálat fogják folytatni. Ez egy undorító, több sebből vérző csonk."

Reisz Manfréd 2008.12.31. 13:51:27

- Nos, ott először adepttel toltam, gond nélkül. Jaaaaa, lehet, hogy használni kéne a képességeket, nem csak pisztollyal puffogtatni, oszt csodálkozni, hogy senkit nem hat meg? Persze, most nem jut eszembe mi a képesség neve, de pölö arról beszélek, amelyik forgószélszerűen fölkapja az ellenfelet, ott tartja pár másodpercig, addig lehet sorozni, oszt földhözcsapja. Nem sok ellenfél szereti....
- Tényleg sok az ismerős térképrészlet, ezt nem vitatom.
- Első végigjátszásnál ezt speciel kihagytam, csak oda mentem, ahová küldi szólt. Így 37 óra... Azt meg nem értem, miért kell fikázni, ha valami jutalmat is kapsz a felfedezés mellé, de biztos, csak értetlen vagyok.
- Hát, ha nem kacska a kezed, az sokat segít. Egyébként mi nem volt szimpi? Ha magasból zuhansz le, akkor sebződsz? 90 fokos dőlésszögű falon nem tudsz felmenni?
- Azt én sem tudom, miért nevezték forradalminak a párbeszédrendszert, mikor gyakorlatilag ugyanaz a rendszer, mint mondjuk a KotOR-okban, csak nem egymás alatt vannak az opciók, hanem körben.
- Egy játékot mutass, amiben nem lőnéd időnként saját kezűleg fejbe a gép által irányított társaidat. Itt sem volt több gond velük, mint máskor, sőt, a spec képességeiket elég hatékonyan tolták.
Egyébként, ha már a kritikus azt írja : "nem olyan szörnyű, mint vártam", akkor tudható, hogy eleve úgy állt neki a dolognak, hogy "ezt most szanaszét fikázom"....
- 4-szerre Infiltratorral nyomtam, 2-jára Soldierrel. A harcok tényleg nehezebben túlélhetők előbbivel, mert kevesebb hp, kisebb páncél, satöbbi. Ja, már megint nem használjuk a képességeket? Akkor mit várunk?
- Nahát, hogy úgy fejezzenek be valamit, hogy adja magát a folytatás!!! Ilyet a világ nem hallott még! Miért kellett nekem a Baldur's Gate-et 4 részletben végigjátszanom, mikor kiadhatták volna egyben is????
Szerintem kifejezetten fílinges az, hogy iszonyat nehézségek árán lenyomunk egy ilyen monstrumot, és kiderül, hogy jön belőle majd még pár ezer.....
- Hmmm, pc-s verzió ugyan megvan, de már eleve úgy indított, hogy 15 fps fölé nem ment nálam, így azóta is XDobozon tolom. Itt jogos a nyafogás.
- hehe, fail. Csakúgy, mint a Kotor-okban, rohadtul nem mindegy itt sem, hogy hol melyik társad van veled....
- DLChez nincs közöm, de ez a "bármibe lefogadom" szintén előre eldöntött fikázás szagú benyögés.

Nos, én kifejezetten emiatt a stuff miatt vettem XDobozt, így ha igazak lennének, amit írtál, én üvöltözném a leghangosabban, hogy mekkora xar. De nem az.

ghavin 2008.12.31. 14:26:07

@Reisz Manfréd:

"Nos, ott először adepttel toltam, gond nélkül. Jaaaaa, lehet, hogy használni kéne a képességeket, nem csak pisztollyal puffogtatni, oszt csodálkozni, hogy senkit nem hat meg?...."

Használtam a képességeket, ettől függetlenül borzalmas egyensúly-problémákat tapasztaltam az egyes kasztok között, ami egy kicsit nevetséges, ha figyelembe vesszük a végletekig egyszerű fejlődési rendszert.

"Azt meg nem értem, miért kell fikázni, ha valami jutalmat is kapsz a felfedezés mellé..."

Ha számodra jutalmant jelent az achievement-rendszerrel való szarakodás...

"Egy játékot mutass, amiben nem lőnéd időnként saját kezűleg fejbe a gép által irányított társaidat."

Igaz, de a Mass Effect esetében ez az "időnként" inkább a "gyakran" szócskára cserélhető. Az Obisidanos Neverwinter Nights 2-ben akár 5 társunk is lehetett egyidejűleg és kevésbé éreztem hátráltatónak a jelenlétüket.

"Hát, ha nem kacska a kezed, az sokat segít. Egyébként mi nem volt szimpi? Ha magasból zuhansz le, akkor sebződsz? 90 fokos dőlésszögű falon nem tudsz felmenni?"

Mako-val pont az volt a problémám, hogy bármilyen falon képes felmenni, de ezzel egyidejűleg irányíthatatlan. Mintha egy nedves szappant vonatoztattam volna egy terepasztalon.

"Hmmm, pc-s verzió ugyan megvan, de már eleve úgy indított, hogy 15 fps fölé nem ment nálam, így azóta is XDobozon tolom. Itt jogos a nyafogás."

Nem az optimalizáltságról beszéltem, hanem a grafikus motor és a képi világ összeférhetetlenségéről. Ebben a tekintetben a játék ugyanolyan ronda, vagy még rondább Boxon is.

"hehe, fail. Csakúgy, mint a Kotor-okban, rohadtul nem mindegy itt sem, hogy hol melyik társad van veled...."

Ne haragudj, de 3 végigjátszás után nekem tényleg rohadtul mindegy, ki mikor van velem... Ha pedig már a KotOR-t hoztad fel: akármelyik részt nézem, ezerszer kidolgozottabbak a társak karakterei, sőt némelyik harmadrangú NPC mögött több írói munkát véltem felfedezni, mint a ME főszereplő mögött.

"DLChez nincs közöm, de ez a "bármibe lefogadom" szintén előre eldöntött fikázás szagú benyögés."

Ha próbáltad volna nem lennél ilyen baromi naiv. Rövid, lezáratlan és borzalmas kidolgozású történetcsonk. De nekem legalább ingyen volt :)

Ne sértődj meg, de szerintem te csak azért harcoskodsz az ME mellett, mert ezért a játékért képes voltál boxot venni, s így képtelen lennél beismerni, hogy minőségében közelébe sem ér a Bioware korábbi játékainak, de még az Obisidianos második részeinek sem. Nem azt mondom, hogy rossz játék, de körülötte kialakult hype-hoz képest legfeljebb középszarnak mondanám. Ha neked ez a szint elég, annak örülök, legalább könnyen kielégíthetőek az igényeid.

Reisz Manfréd 2008.12.31. 15:08:50

@Ghavin: Ha csak kardoskodnék mellette, azt mondanám, lehet, hogy igazad van. De mivel azóta jóformán havonta előveszem egy-egy végigjátszásra, így azt kell mondjam, nincs igazad :P Lehet, hogy könnyen kielégíthető vagyok (a lányok is valami ilyesmit beszélnek.... ;) ), de speciel CRPG szinten nem. A kedvenc műfajom. Jöhetnek itt nekem Halo-k, Crysis-ok, Command and Conquerek, le se xarom őket. Amióta Amigán végigtoltam a Pools of Darkness-t, azóta mindegyikbe belekóstolok, amelyikbe tehetem, és van, amit kiköpök (nem sokat, mondjuk, hirtelen az Ars Magica meg a Weird War jut eszembe. Jaaa, Eye of Beholder 3 is :D ). Ha nem lenne jó stuff a Mass Effect, akkor nem függeszteném fel miatta időnként a WoW-ot és a Warhammer Online-t :)

Mondjuk, jut eszembe, hogy van valahol Amiga emulátorom, és pár régi CRPG-m hozzá, többek közt az Eye of the Beholderek. Na, jussak csak haza... :)

No, de mindegy. Nem is azt akarom mondani, hogy a Mass Effect az ultimate CRPG, bőven vannak hibái, de azért annyira nem is rossz. Bioware-ék genetikailag képtelenek szart csinálni :)

Jah, a társakkal kapcsolatban. Az a hezó, hogy ahogy észrevettem, míg a KotOR-okban ha egy adott karakter veled volt adott helyen, akkor beindult a mellékszál. Itt gyanúm szerint kombinációt néz. Pölö Ashley gyakorlatilag mindig velem van, ha nem soldierrel megyek, és rémlik, hogy volt, amikor nem történt meg valami, ami vele kapcsolatos, pedig annyi különbség volt, hogy a másik kari nem a krogan volt. Persze, lehetett bug is :P