Újévi összeállításunk első részében 2008 legnagyobb játékipari baklövéseivel szembesülhettek, még épp idejében szilveszterre. Aztán pedig majd szép sorban következnek az év játékai, de előbb még néhány kör móka-kacagás, vagy éppenséggel asztallap-lefejelés és tömény fájdalom... A Wiitől a DS-en át a PC-ig minden platform megkapja a magáét!
Nincsen különösebben sorrend, a most következő tíz esemény mindegyike meglehetősen borzasztó. Az összegzésként elmondható, hogy 2008 a másolásvédelem éve volt - a védelem odáig fajult, hogy számos felhasználót a jogosan megvásárolt játékaiból is kizárt, tönkretette a Windowst, vagy csak simán halálra idegesített mindenkit. A GTA IV lejjebb leírt problémái mellett például három különböző rendszert is használt, amelyikbe mindbe be kellett jelentkezni a játék összes funkciójának eléréséhez. (Mi maradtunk az Xbox verziónál...)
Azt gondolnánk, hogy mindezen eseményekből azok profitáltak legjobban, akik az efféle programok feltörésében jeleskednek - de ott is számos fájdalmas momentummal szembesülhettünk, a listánkra felkerült Chrono Trigger crackerek például egészen biztosan egy életre megtanulták, hogy ne igyanak előre a medve bőrére. Nem, meglepetésre legjobban azok jöttek ki az egészből, akik hallgattak a felhasználókra - a Stardock Games elhatárolódott mindenféle másolásvédelemtől és mégis nyereséget termelt a Sins of a Solar Empire-rel. A siker titka? "Nem a felhasználóknak, hanem a vásárlóknak fejlesztünk, és régebbi konfigurációkon is elfutnak a játékaink." Legalábbis ők ezt mondják... de most térjünk át azokra, akiknek nem sikerült ilyen elegánsan megoldaniuk a problémáikat!
1. Nintendo sajtókonferencia az idei E3-on
Már egyszer írtunk róla, de az év legnagyobb rettenetei között is előkelő helyet foglal el, sikongó menedzserekkel és masszív, csoportosan elkövetett bénázással. Hogy a játékok - ööö játékok? Azok is voltak? Különdíjunk nyertese Cammie Dunaway, az amerikai Nintendo vezérigazgató-helyettese, aki a Wirednek azt állította, hogy nem színészkedett, ő igazából ilyen vidám és lelkes. Júúúúj.
2. Playstation Home chatszűrés
Ez a listánk legfrissebb eleme, még épphogy sikerült az idei év végébe beleférnie. Az Xbox Live-ot sokan szidják jogosan, hogy rengeteg a trágárság rajta, minden amerikai tízéves úgy gondolja, hogy ott kell kiélnie magát. A Sony a Playstation Home indulásakor úgy tervezte, kiküszöböli a problémát, de szerencsétlen fejlesztőknek sikerült a ló túlsó oldalára átesniük... a Home mindent kiszűr, amivel kapcsolatban a halvány gyanúja is felmerül annak, hogy valamilyen káromkodáshoz köze lenne, beleértve olyan szavakat is, mint "Krisztus" "zsidó" és "meleg". Mindezt szóhatáron belül is műveli, tehát a szerencsétlen felhasználók induláskor azzal szembesültek, hogy mindenki "****o"-val köszön. ("hell" = pokol = Rendkívül Csúnya Szó, Jajj.) A Sony próbálja menteni a menthetőt, folyamatosan javítják a szűrést, és a meleg játékosoktól elnézést kértek. Mindenesetre ez így is hatalmas égés, főleg annak a fényében, hogy a Home indulása rengeteget csúszott. Lehet, hogy nem ártott volna még egy kicsit várni? Merry ******mas!
3. Grand Theft Auto IV PC indulás
A GTA IV nagyszerűen sikerült, írtuk meg a konzolos verziók megjelenésekor, de akkor még nem tudtuk, mi fog történni a PC változattal. Hiába a több hónapos várakozás, a programot olyan szinten teszteletlenül dobták piacra, amire "nagy" címmel kapcsolatban még nem volt példa. Fagyások, textúrahibák, ordas belassulások várták azokat a szerencséseket, akiknek egyáltalán sikerült elindítaniuk a játékot. Hatalmas volt a felháborodás, amit csak tetézett, hogy a fejlesztők azt nyilatkozták, hogy "néhány" játékos aprócska problémájáról van szó.
4. Wii Music és az Ó szép fenyő
Erre a játékra is sokat kellett várni, de mint Ádám rövid tesztjéből is kiderül, egyáltalán nem érte meg. A Nintendo deklaráltan nem akart a Guitar Hero és Rock Band sorozatokkal rivalizálni, de attól még összerakhattak volna valamit, ami élvezhető. A Wii Music nyeri "Minden Idők Legrosszabb Zenéi Zenés Játékprogramban" különdíjunkat, szemlátomást az volt a cél, hogy minél kevesebb jogdíjat kelljen kifizetni. Oh my darling Clementine? Twinkle, twinkle little star?? O TANNENBAUM?! Légyszi ne. Óvodások lehet hogy szeretnék, de ők inkább töltsék szabadidejüket a játszótéren és ne a gép előtt.
5-10-ig még további hatalmas balfogások a Gémeskút magazin oldalán! Hogyan szabadítsunk magunkra dühös gamereket, hogyan ne törjünk föl játékot, és hogyan ne lopjunk sikeresebb cégektől - mindenre fény derül.