Gémeskút

Konzolos és PC-s játékkritikák mindenkinek.

Friss topikok

Címkék

2d (2) 4x (2) 5000ft (5) addiktív (5) aerobic (3) akció (17) alex st john (2) amiga (4) apple (3) apróság (4) aranyos (2) arcade (2) atari (2) átverés (2) autó (4) bevásárlás (2) bevezető (2) bitpop (2) borzalmas (11) botrány (2) c64 (3) castlevania (3) civilization (4) családi (3) cyberpunk (2) c 64 (3) ddr (2) dragon ball (2) ds (46) dsi (2) e3 (2) elite (2) elmegy (9) emuláció (5) emulátor (2) építő (4) erőszak (2) évjátékai (3) final fantasy (7) fitness (2) flipper (2) fps (2) gamecube (2) gépház (20) hack (5) hardver (13) háttér (2) hellókarácsony (24) hírek (22) homebrew (7) horror (3) ingyen (17) interjú (3) játékipar (2) játékterem (2) játéktermi (2) (13) jóga (3) jönjönjön (13) jrpg (8) kaland (12) kártyajáték (2) képregény (2) kereső (2) keresőkifejezések (6) kiegészítő (5) kilencvenes évek (2) kódok (2) könyv (4) korhatár (2) korhatárbesorolás (2) körökre osztott (8) legrosszabb (3) letöltés (2) linux (7) logikai (16) lövöldözős (16) mac (4) magyar (2) mario (15) mass effect (7) mászkálós (2) microsoft (5) minijáték (6) mmo (2) mmorpg (4) mozgás (5) multiplatform (3) multiplayer (3) nagyon jó (19) neogeo (2) nes (2) nintendo (74) nyugdíjas (2) olcsó (3) online (2) pc (47) platform (12) playstation (5) pokémon (4) portré (2) ps2 (4) ps3 (8) psp (5) remake (2) remek (2) retró (7) retro (10) riport (2) roguelike (3) rossz (4) rpg (25) rts (2) sandbox (4) scifi (2) sega (4) shovelware (4) slashdot (2) snes (3) sonic (2) sony (4) sport (10) square (5) star wars (4) stratégia (11) szex (3) szimulátor (5) taktika (6) tánc (3) táncszőnyeg (3) tie in (2) tim sweeney (3) torna (3) tudomány (2) tv (3) ubisoft (3) ügyességi (11) űrhajós (5) városépítő (2) vásárlás (2) vendég (3) verekedős (2) vicces (15) videó (13) virtual console (5) web (2) wii (61) wiimote (3) wiiware (10) wii balance board (4) wii fit (6) xbla (4) xbox (5) xbox360 (23) youtube (2) zene (8) zseniális (25) Címkefelhő

Licenc

Creative Commons Licenc

[PSP] God of War: Chains of Olympus

2008.03.21. 10:00 - Dewla

Címkék: psp akció kaland zseniális

God of War: Chains of Olympus
Osztályzat: Zseniális
Műfaj: Akció (kaland)
Korosztály:
16+ (vér, erőszak)
Nyelvigény: Közepes (csak a sztorihoz kell)
Nehézség: Középhaladó
Beletanulási idő: Rövid

    A God of War széria nekem nagy kedvencem. A régóta sarokban porosodó PS2-t tavaly a God of War 1-2 miatt vettem elő újra. Elkezdtem az első részt, és hiába volt több csillogó villogó grafikájú X360 és PC-s játék is akkoriban, amivel játszhattam volna, egyszerűen csak a God of Warral nyomtam amíg végig nem vittem a két részt. A második részt követő csendet viszonylag hamar megtörte a hír, hogy a főszereplő Kratos PSP-re, majd PS3-ra is megérkezik (nekem szinte csak emiatt kötelező lesz egy PS3 beszerzése előbb-utóbb). Nem olyan régen végre megjelent a PSP-változat, lássuk, hogyan sikerült Kratos legújabb kalandja a remek hangulatú elődök után a Sony marokkonzolján.

    A sztori szempontjából picit zavaros a kép, mivel a legutóbb megjelent Chains of Olympus a két PS2-es játék előtt játszódik, 7-8 rész után ha így haladnak elérhetik a Zelda sorozat idővonalának bonyolultságát. A PS2-es részekhez képest itt most a sztori picit kisebb hangsúlyt kap, a lényeg annyi, hogy Kratos - más néven Ghost of Sparta - egy spártai katona, aki egy barbár hordákkal vívott vesztes csata során eladja a lelkét Árésznak, a háború istenének, aki látva Kratosban a hatalmas erőt, odaadja neki a káoszpengéket, amik lényegében láncon lóbálható kardok. Kratos így az isteneket szolgáló szuper-gyilkológéppé válik. Nem akarok többet elárulni a sztoriból, akit érdekel, játssza végig mindhárom részt, a történet épp olyan fordulatos, izgalmas és hangulatos, mint a feldühödött és csalódott Kratos viszonya a különböző olümposzi istenekhez.
    A PSP-s God of War követi az elődöket, és gyakorlatilag maradéktalanul sikerül átültetni a PS2-es verzió monumentalitását, filmszerű jeleneteit, és pörgős játékmenetét. Alapjában véve elképesztő mennyiségű szembejövő mitikus szörnyet kell legyilkolni a lehető legváltozatosabb és legvéresebb módon. Ezt időnként megszakítja egy-egy puzzle, némi Prince of Persia-szerű ugrálós rész, illetve folyamatos bossok és minibossok. A játék attól válik nagyon élvezetessé, hogy nagyon jó a pályatervezés, változatosak a helyszínek, a különböző játékelemek pont úgy váltják egymást, hogy egész egyszerűen sodornak magával az események, az ember mindig úgy van vele, hogy "na még a következő mentéspontig elviszem".
    Mindez meg van fűszerezve egy egész pici RPG-elemmel. A történet előrehaladtával Kratos különböző képességeket és fegyvereket szerez, és a szörnyek megöléséért kapott Red Orbokkal ezeket fejlesztheti. Ilyenkor pl. egy varázslat többet sebez, vagy több ellenfélre hat, vagy egy fegyverrel újabb kombókat lehet előcsalni. Ezzel gyakorlatilag sosem lesz unalmas a játék, mindig van újabb kipróbálandó dolog. Említésre méltóak még a különböző hihetetlenül véres és fantáziadús kivégzések. A mozdulatsor elkezdéséhez a szörnyek életerjenék viszonylag alacsonynak kell lennie. Ilyenkor a szörny feje fölött megjelenik a kör gomb grafikája és ha ekkor megnyomjuk a kört, akkor elkezdődik a kivégző mozdulatsort. A feladatunk itt nem más, mint a képernyőn megjelnő gombokat a megfelelő ütemben nyomogatnunk, egy ritmus-játékhoz hasonlóan. Ha elég jól teljesítettünk a jutalmunk egy különösen kegyetlenül és látványos módon kivitelezett kivégzés (pl. a küklopsz szemébe mindenféle szaltókat követően lábbal beletaposott kard). Az így másvilágra küldött szörnyek több Red Orbot hagynak maguk után, mint a hagyományos henteléssel megölt társaik.
    Az irányítást hamar meg lehet szokni, a harc nagyon élvezetes - Kratos kombói most is állati jól néznek ki, a varázslatokat is könnyű előhozni, én a nehézséget is pont megfelelőnek találtam. A hangok remekek, ezt a játékot vétek PSP-n fülhallgató nélkül a gyári hangszórón játszani, annyira jók az effektek és a zenék is. A grafika egész egyszerűen lélegzetelállító, szerintem az eddigi legszebb PSP-n felveszi a versenyt a PS2-es God of Warral, ami nagy szó egy hordozható konzol esetében. A framerate is végig stabil, nem szaggat be a játék, ami bravúrnak tekinthető a programozóktól. A játék egyébként 333 Mhz-re emeli a PSP gyárilag 222 Mhz-es órajelét ami azt eredményezi, hogy picit kevesebbet bír a PSP aksija, mint azt a korábbi játákoknál megszokhattuk.
    Egyetlen igazán komoly negatívum van a Chains of Olympusszal kapcsolatban, ez pedig a rövidsége. Én 5 óra 40 perc alatt végeztem a játékkal normál nehézségen - el sem akartam hinni a főellenségről, hogy az nem csak egy pálya végi boss. A végigjátszást követően persze megnyílik egy új nehézségi fokozat, és egy "challenge mód", amiben pl. olyanok vannak, hogy 20 szörnyet kell likvidálnunk anélkül, hogy ők egyszer is megütnének minket. Ez talán még egy pár órát hozzáad a játékhoz, de az tény, hogy ha mondjuk naponta fél órát nyomjuk a buszon oda, felet vissza, akkor elképzelhető, hogy kevesebb, mint egy hét alatt a végére érünk.

    Összességében nekem nagyon tetszett a God of War: Chains of Olympus. Nagyon nagy teljesítmény, hogy az asztali konzolon futó God of War-széria szinte valamennyi erényét sikerült megtartani a PSP-s változatban, rövidsége ellenére is bátran ajánlom mindenkinek a sorozat előző darabjaival együtt.
    Egyébként most, hogy gyenge a dollár, én a PSP-s változat végigjátszását megünnepelve egy ilyet (ld. jobbra) rendeltem magamnak az Amazon-ról. Méltó dísze lesz a szobámnak.

A bejegyzés trackback címe:

https://gemeskut.blog.hu/api/trackback/id/tr50386338

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Radvanschi András 2008.04.05. 11:36:34

zserintem is rohatjó ez ajáték,hiába mondják az idióták,hogy gyilkolós nagyon.Az lehet.De azért egy játék sem kőzelíti meg.KÖSZÖNÖM.

tüskeböki 2008.04.06. 19:28:14

Ez nem csak a PSP egyik legjobb, 10/10-es címe, hanem az egész játéktörténelem legeslegnagyobbjai között említhető csak! Akinek eddig esetleg kimaradt volna az életéből, gyorsan pótolja, felejthetetlen élmény, kötelező darab!

GG 2008.04.27. 12:19:17

Valaki segítene nekem? elakadtam a játékban ugyanis...:D

Mebarak · http://www.mebarak.hu 2008.07.22. 16:44:41

Húú, most tervezem a beszerzését egy psp-nek, és ez a játék nagyon megtetszett :$

jodajoe 2008.07.27. 23:07:19

nem tudja valaki hol találom eg a végigjátszását?mert elakadtam

prezzey · http://www.prezzey.net 2008.07.28. 01:25:34

A Gamefaqson (mint gyakorlatilag bármilyen viszonylag új és ismert játékét, érdemes nézegetni):
www.gamefaqs.com/portable/psp/game/938607.html

Jay 2008.08.30. 15:53:09

Hali én is elakadtam, megnéztem a Gamefaqson de sajnos angol nem létezik ugyan ilyen részletes de magyar?
Esetleg valaki már végigvitte, mert akkor talán tudna segiteni.
Előrre is kösz.

Dewla · http://konnektor.org 2008.08.30. 16:09:59

Itt van egy angol leírás:

faqs.ign.com/articles/859/859334p1.html

de ha elmondod hol akadtál el van esély hogy emlékszem még :)

Jay 2008.08.31. 02:17:51

Noss találtam egy jobb leirást de ez is angol viszont jobb mint az előző, meg is találtam hogy hol járok...
Itt a link
www.mahalo.com/God_of_war_chains_of_olympus_walkthrough
és itt járok Jails of Tartarus
de az a baj h nem igazán tudom kihámozni ebből h mi is a teendőm.

Leirom h mi a szitu:
Benn vagyok egy helységben ahonnan két lánc vezet át (mint egy függő hid) a másik oldalra ott van egy mentési pont ahonnan átmegyek egy másik helységbe ott levertem a szörnyeket aztán elforgattam azt a négykarú csörlőt ami pedig mellette volt másik azon volt valami szikla azt széttörtem és utána azt is elforgattam, ezután vissza mentem a másik láncon ekkor láttam h a szemközti sziklában ott egy hatalmas valami v valaki, aminek mozog a keze, aztán mikor átértem felmásztam a falon egy kis terembe ott levertem a boszikat utána ott is elforgattam egy olyan kart viszont a másik karnak csak a helye volt de karok nem, onnan visza le a falon és elindultam a sziklában lévő emberke felé volt egy szakadék és föntről lógott le két kör alakú szikla darab eltolva, tehát nem egy szintben egymással az elsőre át tudtam ugrani de a másik túl messze van és magasan, ott mindig leesek.

Hát itt akadtam el, próbáltam minél részletesebben leirni h könnyebb legyen emlékezni rá.
Az az egy biztos h arra kell menni csak arra gondoltam h valamit rosszul töltött be és kimaradt valami mert már körbe jártam ott mindent de nem találtam semmit amit meghuz6nék v szétverhetnék.
Arra is gondoltam h kicsit visszábról ujra kezdem és megint elviszem addig hátha most rendesen csinálná de az a gond hogy az előző mentésem kicsit odébb van...

Szóval jol jönne bármilyen kis segitség v javaslat is mert már nagyon vinném tovább ezt a remek gamét, imádom.

Remélem emlékszel még kicsit arra a részre mert nekem most jol jönne.
Kösz

Janika 2008.10.07. 21:39:58

Üdv mindenkinek..
Én nemrég vettem meg a game-t és sztem nagyon király. van jópár játékok psp-re de amit enyre élvezek, az nem sok :D:D
eccerüen király játszani vele órákon :D
mindenkinek ajánlom .

Imike 2008.11.01. 09:37:38

Szia Jay!

Én is ott akadtam el és ebben a pillanatban jöttem rá!:)
Nagyon nehéz vissza kell menni az előző (fölső) terembe kinyírni a palikat, aztán elforgatni a kart!

remélem segítettem!

Üdv.:Imike
süti beállítások módosítása